Skocz do zawartości

[2022] Sram Xplr - gravelowy napęd oraz amortyzator i dropper od RS


some1

Rekomendowane odpowiedzi

No wreszcie coś sensownego w temacie zawieszenia. 4 lata na to czekałem, od kiedy mi się gravela zachciało. 1400$, pewnie jeszcze + vat...  Redsh*t + Canyon VCLS był jednak sporo tańszy (jakieś 450$) i lżejszy, choć na pewno tak dobrze nie działa. Ale jakbym dziś szukał gravela to kto wie czy bym się nie skusił.

Napęd 1x daremny, coś tam wspominają o 2x 43/30 czyli jeszcze gorszy od GRX, tu nic ciekawego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta, 4000 PLN za amortyzator, a jak chcesz rebound ustawić to imbusem, jak w wyścigowym SIDzie. :)

https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=40&RZ=10,11,13,15,17,19,21,24,28,32,38,44&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=30,46&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF2=2220

Kaseta i przerzutka jest o tyle ciekawa, że po pierwsze to chyba najtańsza elektryka, tańsza nawet niż GX AXS. Po drugie to SRAM AXS, więc można mieszać szosę z MTB. Nic nie stoi na przeszkodzie (poza pieniędzmi), żeby do gravela wsadzić sobie kasetę 10-52 z przerzutką GX AXS, albo tą nową "gravelową" przerzutkę sparować z manetką MTB i zamontować w rowerze z prostą kierownicą, jeśli wystarczy kaseta 10-44 albo 10-36. 

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@some1, w elektrycznym Shimano też można mieszać komponenty MTB/szosa, także nic nowego.

A w temacie to trochę wymyślanie koła na nowo. Uważam, że aktualnie dostępne napędy oferują wszystko, jeśli chodzi o zakres przełożeń i REALNĄ użytkowość. No ale takie teraz mamy kolarstwo, że więcej się siedzi i czyta na temat rowerów niż jeździ :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, DrOetker napisał:

Uważam, że aktualnie dostępne napędy oferują wszystko, jeśli chodzi o zakres przełożeń i REALNĄ użytkowość

Nie oferują. Są zbyt twarde na warunki w jakich mógłbym użytkować gravela w moim rejonie. Szczególnie jeśli miałby taką amortyzację jak Sram proponuje. No ale 90% ludzi to "płaskoziemcy" i nawet nie oczekuję, że to zrozumieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się cieszę z tej nowej grupy od SRAM'a. Będąc w drużynie jeden-na, i chcąc przejść na elektronikę trochę się zawiodłem jakiś czas temu jak SRAM wypuścił tylną przerzutkę FORCE AXS Wide i do tego kasetę z zakresem tylko 10-36 (dziwny był to ruch, gdy wcześniejsza kaseta miała zakres 10-33). Teraz już wiem dlaczego. Ten nowy Rival XPLR wypada w porównaniu do GRX Di2 bardzo dobrze, zarówno pod względem technologicznym, jak i cenowym. Dostajemy 12 biegów (względem 11 w Shimano), większy zakres na kasecie (10-44 vs 11-42), bezprzewodowość i moim zdaniem bardziej zaawansowaną technologicznie przerzutkę (lepsze, mocniejsze sprzęgło, lepiej zaprojektowane kółeczka, prowadzenie linki, możliwość blokady wózka). Shimano z kolei ma przewagę moim zdaniem w klamkomanetkach (lepsza ergonomia, więcej przycisków do skonfigurowania) i hamulcach. Cenowo wychodzi dość podobnie (w Shimano dość sporo wychodzą te wszystkie kabelki, łączniki, moduł bluetooth itp.). Niestety od dłuższego czasu jest problem z dostępnością (Shimano), a ze SRAM'em to dopiero zobaczymy jak będzie (ale pewnie też nie za ciekawie). Ogólnie jak już obie grupy będą do kupienia, to będzie trudny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na zawodach XC ludzie walą dropy po 1,5m i objeżdżają rockgardeny bez mykmyków i dają radę. Ale jak ktoś chce zamiast ćwiczenia techniki ułatwiać sobie życie na każdym kroku i płacić za to niemałe pieniądze to... kto bogatemu zabroni? Dla mnie 50mm to bardziej placebo niż rzeczywiste ułatwienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale robią to na rowerach XC, nie na gravelach. Podobnie trasę, na którą w XC potrzeba mykmyka, rowerem enduro pewnie da się przejechać bez opuszczania siodełka. 

Chodzi po prostu o przesunięcie granicy tego, co da się na takim rowerze "komfortowo" zjechać przy takiej, a nie innej geometrii. Ramy w gravelach nie mają takiego slopingu jak w MTB, więc też nie poszalejesz z długością.

Pewnie, że to nisza, podobnie jak amortyzator. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, DrOetker napisał:

A w temacie to trochę wymyślanie koła na nowo. Uważam, że aktualnie dostępne napędy oferują wszystko, jeśli chodzi o zakres przełożeń i REALNĄ użytkowość.

 
 
"Wszystko, co mogło zostać wynalezione, zostało już wynalezione" - powiedział w 1899 r. Charles H. Duell, szef amerykańskiego urzędu patentowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.08.2021 o 16:46, wkg napisał:

Ładna rama. Ciekawe ile toto waży ... 

No faktycznie rama na wypasie. A reszta... amor, myk myk, napęd 1x czyli wszystko żeby ci ułatwić i uprzyjemnić jazdę w terenie po za kierownicą wrzucona na siłę bo taka moda i da się "temu" przykleić metkę z napisem gravel i znajdą się klienci

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Alsew napisał:

No faktycznie rama na wypasie. A reszta... amor, myk myk, napęd 1x czyli wszystko żeby ci ułatwić i uprzyjemnić jazdę w terenie po za kierownicą wrzucona na siłę bo taka moda i da się "temu" przykleić metkę z napisem gravel i znajdą się klienci

Jeśli amor sprawi, że jazda po bruku skazuje  wrażenie że trzymam zagęszczarkę. To jestem na tak. 1xx to nie to samo co w MTB, a myk myk ułatwia zjeżdżanie  w gravelu i mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...