some1 Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) Pozazdrościli Shimano GRX. https://www.bikeradar.com/news/sram-rockshox-zipp-xplr/ Zaraz wynajdą na nowo rower crossowy. 😂 Edytowane 10 Sierpnia 2021 przez some1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Ładna rama. Ciekawe ile toto waży ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 https://theradavist.com/2021/08/the-rockshox-rudy-xplr-gravel-fork-and-sram-axs-xplr-on-johns-sklar-gravel-bike/ 1227G AMOREK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Ale cały rower - nie doczytałem jakoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 No wreszcie coś sensownego w temacie zawieszenia. 4 lata na to czekałem, od kiedy mi się gravela zachciało. 1400$, pewnie jeszcze + vat... Redsh*t + Canyon VCLS był jednak sporo tańszy (jakieś 450$) i lżejszy, choć na pewno tak dobrze nie działa. Ale jakbym dziś szukał gravela to kto wie czy bym się nie skusił. Napęd 1x daremny, coś tam wspominają o 2x 43/30 czyli jeszcze gorszy od GRX, tu nic ciekawego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) Ta, 4000 PLN za amortyzator, a jak chcesz rebound ustawić to imbusem, jak w wyścigowym SIDzie. https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=40&RZ=10,11,13,15,17,19,21,24,28,32,38,44&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=30,46&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF2=2220 Kaseta i przerzutka jest o tyle ciekawa, że po pierwsze to chyba najtańsza elektryka, tańsza nawet niż GX AXS. Po drugie to SRAM AXS, więc można mieszać szosę z MTB. Nic nie stoi na przeszkodzie (poza pieniędzmi), żeby do gravela wsadzić sobie kasetę 10-52 z przerzutką GX AXS, albo tą nową "gravelową" przerzutkę sparować z manetką MTB i zamontować w rowerze z prostą kierownicą, jeśli wystarczy kaseta 10-44 albo 10-36. Edytowane 10 Sierpnia 2021 przez some1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrOetker Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 @some1, w elektrycznym Shimano też można mieszać komponenty MTB/szosa, także nic nowego. A w temacie to trochę wymyślanie koła na nowo. Uważam, że aktualnie dostępne napędy oferują wszystko, jeśli chodzi o zakres przełożeń i REALNĄ użytkowość. No ale takie teraz mamy kolarstwo, że więcej się siedzi i czyta na temat rowerów niż jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Aktualnie dostępne napędy, chyba od Shimano SRAM po prostu miał dziurę w ofercie, którą właśnie załatał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2021 9 godzin temu, DrOetker napisał: Uważam, że aktualnie dostępne napędy oferują wszystko, jeśli chodzi o zakres przełożeń i REALNĄ użytkowość Nie oferują. Są zbyt twarde na warunki w jakich mógłbym użytkować gravela w moim rejonie. Szczególnie jeśli miałby taką amortyzację jak Sram proponuje. No ale 90% ludzi to "płaskoziemcy" i nawet nie oczekuję, że to zrozumieją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercov Napisano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2021 Ja się cieszę z tej nowej grupy od SRAM'a. Będąc w drużynie jeden-na, i chcąc przejść na elektronikę trochę się zawiodłem jakiś czas temu jak SRAM wypuścił tylną przerzutkę FORCE AXS Wide i do tego kasetę z zakresem tylko 10-36 (dziwny był to ruch, gdy wcześniejsza kaseta miała zakres 10-33). Teraz już wiem dlaczego. Ten nowy Rival XPLR wypada w porównaniu do GRX Di2 bardzo dobrze, zarówno pod względem technologicznym, jak i cenowym. Dostajemy 12 biegów (względem 11 w Shimano), większy zakres na kasecie (10-44 vs 11-42), bezprzewodowość i moim zdaniem bardziej zaawansowaną technologicznie przerzutkę (lepsze, mocniejsze sprzęgło, lepiej zaprojektowane kółeczka, prowadzenie linki, możliwość blokady wózka). Shimano z kolei ma przewagę moim zdaniem w klamkomanetkach (lepsza ergonomia, więcej przycisków do skonfigurowania) i hamulcach. Cenowo wychodzi dość podobnie (w Shimano dość sporo wychodzą te wszystkie kabelki, łączniki, moduł bluetooth itp.). Niestety od dłuższego czasu jest problem z dostępnością (Shimano), a ze SRAM'em to dopiero zobaczymy jak będzie (ale pewnie też nie za ciekawie). Ogólnie jak już obie grupy będą do kupienia, to będzie trudny wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Sierpnia 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2021 Myk myk z 75 i 50mm skoku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2021 W gravelu? Byłoby super. Przecież tym nie jedziesz na sekcję rtv tylko tereny co najwyżej xc i nawet te 5cm wystarczy, żeby poczuć się bezpieczniej i w razie czego nogę na ziemi postawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Sierpnia 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2021 Na zawodach XC ludzie walą dropy po 1,5m i objeżdżają rockgardeny bez mykmyków i dają radę. Ale jak ktoś chce zamiast ćwiczenia techniki ułatwiać sobie życie na każdym kroku i płacić za to niemałe pieniądze to... kto bogatemu zabroni? Dla mnie 50mm to bardziej placebo niż rzeczywiste ułatwienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 11 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2021 Ale robią to na rowerach XC, nie na gravelach. Podobnie trasę, na którą w XC potrzeba mykmyka, rowerem enduro pewnie da się przejechać bez opuszczania siodełka. Chodzi po prostu o przesunięcie granicy tego, co da się na takim rowerze "komfortowo" zjechać przy takiej, a nie innej geometrii. Ramy w gravelach nie mają takiego slopingu jak w MTB, więc też nie poszalejesz z długością. Pewnie, że to nisza, podobnie jak amortyzator. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2021 13 godzin temu, DrOetker napisał: A w temacie to trochę wymyślanie koła na nowo. Uważam, że aktualnie dostępne napędy oferują wszystko, jeśli chodzi o zakres przełożeń i REALNĄ użytkowość. "Wszystko, co mogło zostać wynalezione, zostało już wynalezione" - powiedział w 1899 r. Charles H. Duell, szef amerykańskiego urzędu patentowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 (edytowane) W dniu 10.08.2021 o 16:46, wkg napisał: Ładna rama. Ciekawe ile toto waży ... No faktycznie rama na wypasie. A reszta... amor, myk myk, napęd 1x czyli wszystko żeby ci ułatwić i uprzyjemnić jazdę w terenie po za kierownicą wrzucona na siłę bo taka moda i da się "temu" przykleić metkę z napisem gravel i znajdą się klienci Edytowane 22 Sierpnia 2021 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 Mykmyk do gravela to trochę jak dzwonek do zająca. Bardzo wydumany ten rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 3 godziny temu, Alsew napisał: No faktycznie rama na wypasie. A reszta... amor, myk myk, napęd 1x czyli wszystko żeby ci ułatwić i uprzyjemnić jazdę w terenie po za kierownicą wrzucona na siłę bo taka moda i da się "temu" przykleić metkę z napisem gravel i znajdą się klienci Jeśli amor sprawi, że jazda po bruku skazuje wrażenie że trzymam zagęszczarkę. To jestem na tak. 1xx to nie to samo co w MTB, a myk myk ułatwia zjeżdżanie w gravelu i mtb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 29 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2021 Jeszcze opona minimum 2,2 żeby ułatwić jazdę po piachu 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.