Gość Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Hej, Cały czas nie mogę się zdecydować co zrobić z napędem w Gravelu, a im więcej o tym myślę, tym mam większy mętlik. Aktualnie mam korbę 2x 48/36T i kasetę 11-34. Jeżdżę powiedzmy 50/50 asfalt/szutry. Czasami trafi się jakiś przejazd przez las, ale to rzadkość i są to ubite, gładkie ścieżki. Zdarza się też głębszy piach, ale ponownie, są to raczej "incydenty", niż trasy na jakie jestem nastawiony. Moja jazda wygląda tak, że na młynek zrzucam rzadko, właściwie tylko jak trafiają się jakieś wzniesienia. Wtedy też w ruch idzie ta "miększa" strona kasety. Na blacie jeżdżę od największej zębatki, do mniej więcej 7 biegu. 8/9/10 używam naprawdę sporadycznie, właściwie nie ma szans żeby na tym kręcić. Z jednej strony nie chciałbym tracić młynka, bo jednak są momenty że go potrzebowałem. Z drugiej strony drażni mnie to, że końcówka kasety leży odłogiem. Niby mnie to nic nie kosztuje, ale lepiej mieć rozpiętość "używalnych" 10 biegów niż 7. Kolejna rzecz, to to że jestem zwolennikiem napędu 1x, tyle że mam wrażenie że rozwiąże to jeden problem, ale wywoła drugi. Co do rozwiązań: 1. Napęd 1x z zębatką 40/42/44T. Zacznę używać całego zakresu kasety, ale mam wrażenie że na asfalcie to ja na tym nie poszaleję. Najpopularniejsza jest korba GRX 40T, ale przy kadencji 100, daje to zaledwie 38 km/h. Można kupić same zębatki i ku temu bym raczej się skłaniał. Napęd będzie twardszy, więc i na tych wzniesieniach i piachu będzie trudniej niż na młynku. Zaletą jest prostota którą tak lubię. 2. Mniejsza zębatka z przodu. Niestety tutaj pole manewru jest małe, bo przerzutka obsłuży minimalnie 46T. Czy mi to coś da w stosunku do 48T? Chyba nie. Pchać się w korbę Gravelową i dokupować przerzutkę nie chcę, za duże koszty. Zresztą jak tak patrzę, to i tak króluje 46T. Napęd ma mi służyć tu i teraz, do tras na jakich jeżdżę. Nie chcę mieć rozbudowanego napędu, bo może za 10 lat pojadę w góry i akurat koniec kasety się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 To nei lepiej wziąć kasetę 11-28 albo11-25 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Do aktualnej korby? Ubije mi to młynek, a twardych przełożeń i tak nie użyję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Prawdę mówiąc nie zrozumiałem ale ja jeszcze z tych szosowych napędów mało rozumiem : ) Głupio myślałem, że właśnie na twardszej kasecie młynek wykorzystasz Tak przymierzając się do pierwszego napędu szosowego na Mazowsze to sobie umyśliłem korbę 50-34 i kaseta 12-28 na początek. Najwyżej się czasem stanie na pedałach ... No, ale na szutrach i jeszcze jak się trafi piach topewie to inaczej wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Na szosę, to ja miałem 50/34 z kasetą 11-25 i pod Warszawą i okolicach nigdy młynka nie użyłem. Nawet na tym śmiesznym podjeździe na Gassach Gravel to nieco inna sprawa, bo opona 40c z ciśnieniem 2,2 Bar robi swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Bo Ty - jakby tu powiedzieć - nie jesteś nadmiernie otyły Na Gassach czy GK ? I tak większość rowerów sprzedają z 11-28, 11-32 a do 12-28, 11-25 pewnie trzeba zmienić wózek ... OK, nie marudze już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Ja jestem nadmiernie nie otyły Dla mnie Gassy to ten placek od nowego mostu, aż gdzieś tam za GK A kończąc temat kasety, to i tak nie zejdę poniżej 30T, bo właśnie kupiłem przerzutkę GRX RX400, żeby narzekać jak źle działa przerzutka ze sprzęgłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Witek, jedzie się do G.K. wszyscy mówią "Gassy" i tyle. Filip na bank mówi o podjeździe Wyszyńskiego. Tam się nie zrzuca na młynek nawet z kasetą 11-21 @skom25 Zmienisz na 1x to będziesz tęsknił za radością z asfaltu. Sam wiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 To jest ten podjazd, na który się skręca w prawo, gdy jedzie się od Warszawy. Kawałek wcześniej jest to lotnisko/ fabryka/ wylęgarnia śmigłowców. Byłem tam z 2 czy 3 razy, także tyle mogę napisać Hmm, a może to nie było nawet dwa razy? No nic, nie ważne... No właśnie to jest Clue programu. Może jednak zębatka 46T? Miałem korbę FSA 46T, sam nie wiem czy różnica była duża. Wiem tylko że walnąłem ją w kąt i nie jest mi jej szkoda, by była tragiczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Nie ważne... tam nie ma podjazdów między Wilanowem, Konstancinem, Gassami, G.K. w ogóle. Jest sobie "trochę krzywo wylany asfalt" żeby woda lepiej spływała. Edyta: Co do blatu 46t - takiż mam w przełajce (tyle że ja mam 2x 46/36 z kasetą 11-36 10s) i tak da się na tym na szosie od biedy jeździć - bo normalnie to guzik nie szosowy napęd. O zresztą młoda wczoraj rozwaliła szytkę (mi rano pokazała - tata a rower popsuty) i dziś jeździła na szosowych kołach swoją przełajką - dokładnie z takim napędem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Jak się mieszka w takiej okolicy, że wiadukt uznaje się za podjazd, to to w GK to jest góra. Niestety taki urok Mazowsza. Swoją drogą, poruszyłeś ciekawy temat. Ja tu jęczę że na 40T i 34T z tyłu byłoby mi za twardo na okolicznych wzniesieniach, a ktoś kto jeździ po górach pewnie właśnie spada ze śmiechu ze stołka No ale dobra, koniec Offtopa, wróćmy do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 A zestaw: kaseta SRAM 12-32 (12-13-14-15-17-19-22-25-28-32) + korba 30/46 ? Masz od ~7.4 km/h przy kadencji 60 do ~50.4 km/h przy kadencji 100 i 4 najtwardsze koronki stopniowane co 1 ząbek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 44 minuty temu, skom25 napisał: 1. Napęd 1x z zębatką 40/42/44T. Zacznę używać całego zakresu kasety, ale mam wrażenie że na asfalcie to ja na tym nie poszaleję. Najpopularniejsza jest korba GRX 40T, ale przy kadencji 100, daje to zaledwie 38 km/h. Jak żeś to policzył? Przy 40'ce i kadencji 100, to będzie prawie 50 km/h. https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=40&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=31,48&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF2=2220 1x w gravelu wypada całkiem fajnie w porównaniu z 2x na kasecie 11-34, masz i tak prawie takie samo stopniowanie na asfalcie, tracisz tylko jeden najtwardszy bieg i używasz o 1 mniejszych koronek. Sam mam 2x i trochę żałuję, że nie poszedłem w 1x, bo posiadanie czterech biegów z przodu bywa upierdliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Hmm, rzeczywiście, coś musiałem źle kliknąć albo źle spojrzeć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Najprostszym sposobem będzie zakupić odpowiedniej zębatki NW do korby Tiara i zgranie tego wszystkiego z tym co masz. Obstawiał bym za 42. Tak będzie łańcuch pracował na niskich zębatkach kasety, ale co z tego, najczęściej się używa na drogach asfaltowych. Zębatką 42 będzie przyjemniejsza od 46 na drogach szutrowych, a jak mówisz że jezdzisz 50/50 to tych dróg gruntowych jest całkiem sporo. Oczywiscie postarał bym sie też o zebatkę 46, by mieć możliwość rotować, w przypadku gdy zmienią się preferencje. Przy 1xx naprawdę wykorzystasz kasetę 10rz, bo teraz jak sam wspominasz masz 7rz napęd. Niepotrzebnie się obawiasz że na 42 będzie cię ograniczał, polecam każdemu sprawdzić ile minut wytrzyma przy 42/11 przy kadencji 90, jeśli osiągnie kadencje 90. Sam przerabiałem napęd 2rz w gravelu i wiem że mój gravel już będzie miał zawsze 1xx, plusy przeważają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 To co napisałeś, dość mocno zbiega się z moją faworyzowaną opcją. NW od Banless lub nieco bardziej eksluzywnie od Absoluteblack. Jakie masz manetki? Dedykowane do 2x czy 1x? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Manetki mam Grx400 2x10. Lewa pomimo że nie pracuje z przerzutka to zachowuje się normalnie. Myślałem o przejściu całkiem na 1xx Grxa, ale satysfakcjonująca praca 400 i dość wysokich cen, ten plan na razie odkładam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Do przemyślenia czy da radę wcisnąć kasetę 11-42 lub 11-40. Ponoć ludzie żenili tą przerzutkę z 42t kasetą ale w 11rz napędzie. U siebie mam R812 z 10rz kasetą 11-42 i manetkami 4720, z przodu 28-42. W większości przypadków jeżdżę z blatu ale mnie ciągnie do lasu i młynek się przydaje, choć kusi trochę zmniejszyć przepaść i dać 32t. Na 1x bym przechodził jedynie jakbym się zdecydował na myk-myka i podpięcie go do lewej klamkomanetki. Jakby się udało z taką kasetą u ciebie, to blat 44 da prawie takie samo przełożenie minimalne, trochę lżejsze jak obecnie masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Grx400 obsługuje kasetę do 36, ale uważam że na mazowieckie warunki spokojnie to wystarczy. Na zestawie blat 42 i kaseta 11-36 byłem na Mazurach i na tamtejszych szutrach też bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Specyfikacja specyfikacją, a tak jak pisałem ludzie wsadzali kasety 42t. Kwestia nogi. Mi na moje Gdańsko pomorskie tereny brakłoby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2021 9 godzin temu, clavdivs napisał: Manetki mam Grx400 2x10. Lewa pomimo że nie pracuje z przerzutka to zachowuje się normalnie. Myślałem o przejściu całkiem na 1xx Grxa, ale satysfakcjonująca praca 400 i dość wysokich cen, ten plan na razie odkładam. Nie ma takiego problemu, że manetka bez linki sama klika, albo podczas hamowania ucieka w bok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2021 Cytat albo podczas hamowania ucieka w bok? Nie, też mam 1x11 na klamkomanetce 2x PS. Ja mam po lewej tylny hamulec, więc raczej mniej używany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.