Skocz do zawartości

[Korba] Skrzywiona tarcza mechanizmu korbowego


Cobretti

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

   ostatnio po dosyć ostrej jeździe skrzywiła mi się tarcza mechanizmu korbowego. Rower to Kross Hexagon V6 z 2008 roku. Chce wymienić skrzywioną tarcze niemniej nie wiem czy da się to zrobić, czy trzeba kupić cały mechanizm. Chce również wymienić łańcuch na nowy. Mam również problem ze zmianą przełożeń - trzeba je wyregulować. Rower nie był intensywnie eksploatowany więc chcę ograniczyć się z naprawą do minimum. 

Jaki dokładnie model tarczy mam kupić lub jeśli nie da się kupić pojedynczej tarczy to co wtedy? Jaki kupić model łańcucha?

Specyfikacja:

Kross Hexagon V6 (2008)
Rozmiar ramy 21''
Rama Aluminiowa
Widelec Sontour XCM 100mm
Wspornik kierownicy Zoom
Siodło Selle Royal
Manetki Shimano ST-EF 35
Przerzutka przednia Shimano ACERA
Przerzutka tylna Shimano ACERA
Hamulce Tektro IO disc brake
Kaseta / Wolnobieg Sontour 8-rzędowa
Mechanizm korbowy FSA
Obręcze MACH1 EXE

http://www.bikestats.pl/rowery/Kross-Hexagon-V6_6626_4434.html

P.S. nie jestem specjalistą od rowerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

2138814405_Skrzywionatarczamechanizmukorbowego.thumb.jpg.5b640ecddb74f5f2ca078c411bd31fc0.jpg399617537_Skrzywionyacuch.thumb.jpg.427a64e746da3d21906b6b797df8c7d8.jpgKorba.thumb.jpg.38c67152845934e4d11809667f0d381a.jpg

Mechanizm korbowy jaki mam obecnie to FSA trzy rzędowy na kwadrat - chce pozostać przy trzech rzędach.

Myślę nad tym zestawem (który lepszy waszym zdaniem):

1. Korba: Shimano FC-TY301 170 mm 42x34x24 lub SHIMANO Acera FC-M361

2. Kaseta: Shimano CS-HG41 8 rzędów lub SRAM PG830 8 rzędów 11-32T

3. Łańcuch: Shimano HG40 SHIMANO 6 7 8 RZĘDÓW 6/ 7/ 8 lub KMC Z 72

4. Suport: Shimano BB-UN300 kwadrat 122,5mm/68

5. Przerzutka tylna: Shimano Acera RD-M360 7-8

Ewentualnie czekam na propozycje innego zestawu, od fachowców tutaj na forum.

Nadmieniam, że dysponuje kwotą 600 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie che mi się tego prostować, wole kupić nową korbę — poza tym musiałbym również prostować łańcuch, bo nowy będzie przeskakiwał na zębatce (w dodatku jest już rozciągnięty, zwija się ). Dodatkowo prostowana tarcza w tym miejscu będzie bardziej narażona na deformację. Nie wiadomo również jak się zachowa w kwestii bezpieczeństwa. Zresztą tak sobie pomyślałem, że wymienię również pozostałe elementy — rower jest już stary trzeba napęd lekko odświeżyć. Tak jak napisałem powyżej, nie wiem jaki napęd wybrać i chcę poradę tutaj na forum: co będzie lepsze. Mam znajomego, który by mi to zamontował, pozostaje tylko dobór odpowiedniego osprzętu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...