Skocz do zawartości

[Opony] do XC i Trail


Szym3kSzym3k

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

Mam hardtaila o zacięciu trailowym, ma fabrycznie założone Continentale X-King 29 x 2.2. Jeżdżę głownie po lesie, ale w najbliższej przyszłości chcę się zacząć uczyć jeździć po górkach - pewnie będą to okolice Trójmiasta. Przy obecnych trasach niestety nie do uniknięcia są ścieżki rowerowe, ale nie jest ich dużo - myślę że maksymalnie będzie to 25%. Przy obecnych oponach niestety ciężko jeździ się po głębokim piachu. Mam plan zmienić przednią oponę. Zasugerowano mi ContinentalaTrail King 2.4 albo pozostanie przy obecnym modelu tylko zwiększenie szerokości do 2.4. Ważne w nowej oponie ma być to żeby zbytnio nie zużywała się na asfalcie. Polecicie coś? 

Jeżeli bym się zdecydował na Trail Kinga warto brać wersję Protection?

Pozdrawiam,

Szymon

Napisano

Ja bym polecał dojechać obecne. Zmiana o 10% nie będzie rewolucją. Więcej zmieni na Piechu odpowiednie ciśnienie. Masz dętki? Jakie ciśnienie stosujesz? Ile ważysz? Opony dobre na asfalt są słabe w teren...

Napisano

@WojcioJeżdżę bez dętek. Ciśnieni 1,6. Waga 95 kg, ale pracuje nad tym żeby było mniej. Bardziej mi zależy na tym żeby opony były dobre w teren. Te 25 % asfaltu to raczej dojazd między kolejnymi odcinkami leśnymi. Jeżeli bym zmieniał to według Ciebie iść w jeszcze grubsze opony?

Napisano

Jak w teren xc/trail to mogę polecić Maxxisa - Forekaster na przód, Rekon na tył. Z przodu warto dać coś szerszego, ja jeżdżę na 2.35. Jak masz HT to warto na tył dać jakąś wytrzymałą wersję. Co do Conti się nie wypowiem, przestałem na nich jeździć kilka lat temu :-). Jak lubisz eksperymentować to możesz też obejrzeć Wolfpack, mają opony trailowe, sam na nich nie jeździłem ale z ich opon enduro jestem zadowolony.

Napisano

@KrzysiekCHDzięki za sugestię. Na 100% wezmę Firekaster'y pod uwagę. W tych oponach jest jakaś wersja wzmocniona jak jak w Conti? Tyłu raczej nie chce póki co zmieniać. Co do szerokości chcę wziąć 2.4 więc myślę, że powinno być ok, czy brać szerzej?

Napisano

Z tego co widzę Forekaster w 2.35 jest tylko w jednej wersji - z "EXO Protection" dodatkową powłoką chroniącą przed przebiciami. Jak dla mnie szerokość 2.3 - 2.4 jest idealnym kompromisem zarówno w XC jak i Enduro (w DH jeżdżę na 2.5).

Napisano

Do ciśnienia nie można się przyczepić :)  - wręcz niskie jak na wagę i szerokość. Co do Maxisow to EXO protection jest słabe (mam, rozwaliłem). Wiele osób chwali te Barzo, ale osobiście nie znam. 

Napisano
9 godzin temu, Szym3kSzym3k napisał:

Witajcie,

Mam hardtaila o zacięciu trailowym, ma fabrycznie założone Continentale X-King 29 x 2.2. Jeżdżę głownie po lesie, ale w najbliższej przyszłości chcę się zacząć uczyć jeździć po górkach - pewnie będą to okolice Trójmiasta. Przy obecnych trasach niestety nie do uniknięcia są ścieżki rowerowe, ale nie jest ich dużo - myślę że maksymalnie będzie to 25%. Przy obecnych oponach niestety ciężko jeździ się po głębokim piachu. Mam plan zmienić przednią oponę. Zasugerowano mi ContinentalaTrail King 2.4 albo pozostanie przy obecnym modelu tylko zwiększenie szerokości do 2.4. Ważne w nowej oponie ma być to żeby zbytnio nie zużywała się na asfalcie. Polecicie coś? 

Jeżeli bym się zdecydował na Trail Kinga warto brać wersję Protection?

Pozdrawiam,

Szymon

Czemu chcesz zmieniać opony? Te które masz powinny być ok pod warunkiem ze nie sparciały.. Ne pewno mają kilka lat bo x-king został zastąpiony cross kingiem. Ciśnienie jest ok, jesli tylko nie dobijasz obręczą

Napisano

@Mateusz_BryckiTak jak pisałem - w dużym piachu słabo idzie mi jazda. Wiem, że to pewnie też sprawa mojej techniki. Ale myślę, że jeżeli założę szerszą oponę to mimo wszystko trakcja trochę się poprawi. Czy źle myślę? Moje opony sparciałe raczej nie są. Mają niecałe 2 lata - przynajmniej tyle na nich jeźdżę.

@wkg  @Wojcio rzucę okiem na  Vittoria Barzo.

@Wojcio Maxxisów byś nie brał pod uwagę?

Napisano

No właśnie - i prędkość. A jak opona myszkuje, rzuca kierownicą na szybkości to nici z prędkości. Piszę tu o łachach piachu jakie często spotyka się np. na Mazowszu. Na bałtyckie plaże - fatbike :)

Napisano

Do piachu to trza mieć nogę.  Tego nic nie zastąpi i nie zmieni.  

Co do vitorri  to nie jest ona wcale taka wybitna jeśli chodzi o teren. IMO nie radzi sobie lepiej niż  Schwalbe Hans Dampf a nawet powiedział bym że szybciej ją zrywa. Dodatkowo jest wyjątkowo wąska :D  Ten sam rozmiar a Schwalbe są szersze.   Poza tym bardzo fajna oponka.   Jak się zachowuje vittoria w prawdziwej piaskownicy będę mógł powiedzieć za kilka dni... 

Ale cudów się nie spodziewaj po zmianie opon. Między 2.2 a 2.4 nie ma aż tak kolosalnej różnicy.  Zadziwiająco dobrze w piachu szły Schwalbe CX Comp. Moja córka na 35c jeździła po pustyni. Zresztą ta niepozorna opona wiele razy nas zaskakiwała. Wiec jak widzisz i agresywność to nie wszystko.   

Napisano

Bo to jeszcze Panie Kolego trzeba umieć :D Bo to chyba jedyny taki głos. 

I nie porównuj wolnego traktora z szybką oponą. I może wypowiedz sie jak już nabędziesz doświadczenia na piasku :) 

Napisano
Godzinę temu, KrisK napisał:

Moja córka na 35c jeździła po pustyni.

Daj znać jak będziecie tam następnym razem, bo chciałbym zobaczyć ile cm przejedzie 😉.

Napisano

@chudzinki  nie wiem czy tam jeszcze będzie bo się dziewczynom Błędowska nie spodobała. Ale najprawdopodobniej (o ile nie weźmie fulla )za chwilę będzie na tych oponach po plaży jeździła i się okaże o ile będzie przegrywała z naszymi 2,35.   W zeszłym roku na race king 2 też na plażę wbijała i nawet się jej udawało do wody dojechać..  oczywiście nie za każdym razem ale jak też potrafiłem utnkąć jak piach był mocniej skopany. 

@wkg ale ja jakieś tam doświadczenie na piasku mam.  Krótsze odcinki piasku  na moich 30 przechodzę.  Czasem tam gdzie ludzie na grubszych odpuszczają.  

 

Napisano

W zachowaniu opon na piachu liczą się dwa aspekty:

1) Powierzchnia kontaktu z piaskiem/waga rowerzysty ze sprzętem. Znaczenie ma tu i szerokość opony i srednica koła.  To na plaży. Nie ma mocnych - im wiekszy jest ten parametr tym opona lepiej się zachowuje, nie zakopuke się.

2) Prowadzenie roweru przy wpadnięciu w piaskownicę na szybkości. Najbardziej przykre w dołku, gdzie nie chcemy tracić prędkości i nie chcemy tez sie przewrócić. I nie lubimy hamować. Tu liczy się też bieżnik - chodzi o to, by piach nam nie wyrywał kierownicy bo można spektakularnie fiknąć. I tu Barzo jest moim zdaniem bardzo dobra.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...