chrismel Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Zastanawia mnie po co jest sweep w kierownicach gravelowych. Powiedzmy że sweep o kilka stopni przesuwa w tył hood-y i drop-y o 10 mm. Robiąc krótszy reach o 10 mm uzyskujemy dokładnie taki sam efekt. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jednak niektórzy producenci zamiast skrócić reach dodają sweep. Ktoś mnie oświeci w jakim celu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Backsweep nie tylko przesuwa kierownicę do tyłu, ale także zmienia kąt chwytów. Ma to poprawić komfort nadgarstków. Lepiej to widać na "prostej" kierownicy, które też mają backsweep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 29 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 O tym nie pomyślałem. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 A ja się z powyższym nie zgodzę, albo zgodzę tylko częściowo. Backsweep nie oznacza że manetki będą pod innym kątem, bo przecież kierownica może być tak gięta, że manetki nadal będą prostopadłe do środkowej części. Chodzi o co innego, czyli o miejsce na torbę. Backsweep powoduje że Reach jest niższy, ale środkowa część jest mocniej wysunięta, przez co można zamocować torbę i nie będzie haczyła o manetki itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 @skom25 tylko w przypadku baranka, teoria się wali. Chyba bierzesz skutek za przyczynę. Jakby chodziło o torbę to w rowerach profesjonalnych/zawodniczych nie byłoby backsweep'a, bo nikt tam dodatkowej torby nie wozi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Hmm, ale w rowerach zawodniczych nie ma Backsweep, tylko Sweep, czyli wypchnięcie do przodu a nie do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 @skom25 a z jakiego powodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Strzelam że chodzi o to, żeby wydłużyć Reach, przy okazji nie robiąc z tego kształtu dwóch rurek pod kątem 90 stopni. Pewnie wpływa to jakoś na sztywność, ale się się tam nie znam. Tu masz przykład PRO Vibe Pursuit: Sweep ogromny, a jednak miejsce mocowanie manetki prostopadłe do mocowania mostka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Tym przykładem obaliłeś teorię o torbie Poczekajmy co inni powiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Nie obaliłem, bo kierownice Gravelowe mają Backsweep! Widzisz różnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 @skom25 ja wiem że mają backsweep, tylko to nie z powodu torby i manetek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Jak masz wąskiego baranka to chcesz mieć sweep, żeby w wąskim chwycie nie powykręcać sobie nadgarstków. W przypadku szerokich baranów z graveli, wąski chwyt jest szerszy i backsweep da naturalniejszą pozycję nadgastkom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 No to wychodzi na to, że żyłem w błędnym przekonaniu 🤕 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Wiem, że nieładnie ale się wetnę... jak już tak gadacie o kierach to mam pytanie, może Filip Ty będziesz wiedział bo wygląda na to że dużo przekopałeś w tym temacie. Znacie jakieś kierownice które opuszczają górny chwyt? Są kierownice które korzystając z tego że mogą podnoszą się od razu za mostkiem... a są takie które się opuszczają? To tylko ciekawość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 29 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Dlaczego nieładnie ? Ciekawe pytanie. Tak swoją drogą jeżeli przez górny chwyt rozumiesz chwyt na Hood-ach to Ritchey Beacon. Górny chwyt masz na dropach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Godzinę temu, abdesign napisał: Wiem, że nieładnie ale się wetnę... jak już tak gadacie o kierach to mam pytanie, może Filip Ty będziesz wiedział bo wygląda na to że dużo przekopałeś w tym temacie. Znacie jakieś kierownice które opuszczają górny chwyt? Są kierownice które korzystając z tego że mogą podnoszą się od razu za mostkiem... a są takie które się opuszczają? To tylko ciekawość. Zerknij na PRO Vibe Aero. Nie jest opuszczona, ale z racji że środek jest aero, to schodzi nieco w dół w stosunku do mostka. Chcesz foto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Tak, tylko ona to jest opuszczona ale w zasadzie tylko w zakresie martwego "chwytu odpoczynkowego" na łapach wraca tam gdzie wszystkie. Łapy ma dokładnie w tym samym miejscu co deda superzero. Wiesz tak dość niefrasobliwie opisując - masz tą pro - zgnietli rurę po równo od góry i od dołu, łapy są na odcinku rurki który nawet nie drgnął. Jest masa kierownic, że to gięcie występuje tylko od dołu i de facto podnosi rurę w miejscu łap. są w ogóle profilowane tak że masz "wznios" za mostkiem. Za to nie widziałem kierownicy która by opuszczała "łapy" w stosunku do mocowania. Masz oś rury łapy albo w osi mocowania mostka i kiery, no albo wyżej... a chyba nie ma takiego, które kierownicą pochyla pozycję (jak w torowych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Kurde, masz rację, nie zwróciłem na to uwagi. W sumie mi to rozwiązało właśnie problem opuszczenia pozycji. No ale ogólnie mówiąc, nie kojarzę takich kierownic. Obawiam się że może być ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Musisz szukać klasycznych kierownic szosowych z dużym dropem, tam się manetki montuje na części baranka, która już idzie mocno w dół. ALBO Zwykłą kierownicę montujesz tak, żeby dropy były równolegle do podłoża - przekręcasz ją lekko w dół. Wtedy miejsce montażu manetek jest na spadku, do tego możesz sobie niżej ciut zamontować same manetki. Widziałem taki montaż u jednego zawodnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Mnie to tylko "krajoznawczo" zaintetesowało. Bo jakoś naturalne mi się wydaje to że tak można by opuszczać kokpit, technicznie co z problem taką kierę wyprofilować a chyba nie istnieją. Nie szukam żadnych kierownic mam wystarczajaco dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Ja myślę że takich kierownic nie robi się z prostego powodu. Rowery wyścigowe mają niskie główki, zdarza się że specjalnie wybiera się mniejszą ramę żeby było jeszcze niżej. Po wyrzuceniu podkładek i wstawieniu mostka nawet -10 stopni ( a są przecież jeszcze o mniejszym kącie), pozycja jest tak agresywna że mało kto to wytrzyma. Dopóki w rowerach szosowych nie zmieni się jakoś diametralnie geometria, a raczej się nie zapowiada, to wątpię żeby powstały takie kierownice. W MTB gdy panowało 26' też raczej nie było mostków o dużym ujemnym kącie. Dopiero koło 29' spowodowało że mimo że główki stały się bardzo niskie ( W Trailu mam 100 mm!), to nadal potrzeba było dużego kąta na minus, żeby przyjąć bardziej agresywną pozycję. Stąd mostki po -20 stopni, a czasami do tego niskie żeby jeszcze obniżyć pozycję ( FSA SLK). Scott/ Syncross robi ciekawe, zintegrowane kokpity, ale ta cena... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.