Gość Napisano 25 Lipca 2021 Napisano 25 Lipca 2021 Hej, Potrzebuję Waszej sugestii odnośnie pozycji na Gravelu. Aktualnie jeździ mi się dobrze, ale po sezonie będę zmieniał kierownicę, bo aktualna mi nie pasuje. Nową kierownicę mam już kupioną, a wymiary podaję poniżej. Wymiary kierownicy aktualnej/ nowej: Reach: 85/78 Drop: 124/130 Szerokość > Flare: 42 > 49/ 40 > 43 Jak widać Reach się zmniejszy, Drop zwiększy, a pozycja pewnie lekko się wyprostuje przez 2 cm mniej w szerokości i znaczne zmniejszenie szerokości w dolnym chwycie. Jak oceniacie aktualną pozycję? Jest coś co widać na pierwszy rzut oka? Aktualny mostek ma 80 mm i -7 stopni. Mam na podmianę mostki -10 stopni o długości 90 i 100 mm. Prosta matematyka wskazuje, że pewnie najlepiej by było wsadzić mostek 90 mm. Natomiast zastanawiam się czy aktualna pozycja nie jest nieco za mocno "zbita" i nie przydałoby się trochę ją rozciągnąć. Rower ma TTH 530 mm i o ile wierzyć tabelce, to Reach zaledwie 365 mm. Wydaje się to dość mało przy wzroście 173/174 cm. A jak dojdzie jeszcze kierownica z mniejszym Reachem... Wiem że najlepiej by było wypróbować wszystkie kombinacje, ale nie bardzo mam na to czas ( rower stoi poza miejscem zamieszkania, jeżdżę nim 2-3 razy w miesiącu), więc chciałbym w miarę "wstrzelić" się w dobrą pozycję.
Gość Napisano 25 Lipca 2021 Napisano 25 Lipca 2021 Nie jestem Filip żadnym fitterem, ale jak się tak pytasz na pierwszy rzut oka, to coś tu jest ewidentnie nie tak. Tylko nie wiem co Na pewno ja nie trzymam tak rąk w dolnym chwycie, co prawda jeżdżę w zasadzie non-stop na lemondce, ale juz już jeżdżę w dolnym chwycie to coś a'la na poniższym rysunku. Trzymając tak wysoko nadgarstki, mi się naturalnie mocniej łokcie uginają, jak chcę je ciut mocniej wyprostowane, to przesuwam dłonie niżej.
Chociemir Napisano 26 Lipca 2021 Napisano 26 Lipca 2021 Co do aktualnej pozycji: jeśli :nie odczuwasz podczas jazdy, że jesteś zbyt "skompresowany", nie ma żadnego dyskomfortu, nic Ciebie nie boli to nie ma sensu zmieniać.
Gość Napisano 26 Lipca 2021 Napisano 26 Lipca 2021 W takim razie pozostaje kwestia, co zrobić po zmianie kierownicy. Sama zmiana Reach to sprawa oczywista, ale nie jestem pewny jak zmienia się pozycja przy 20 mm mniej w szerokości kierownicy.
Chociemir Napisano 26 Lipca 2021 Napisano 26 Lipca 2021 Może pojeździj chwilę z nową kierownicą i pewnie wyczujesz, gdyby było coś nie tak. W razie czego masz mostki w zapasie.
wkg Napisano 26 Lipca 2021 Napisano 26 Lipca 2021 Moim zdaniem pozycja jest bardzo OK choć dosyć relaksacyjna. Po zmianie kiery będziesz musiał spędzić dzień z imbusem i mostkami
Mihau_ Napisano 26 Lipca 2021 Napisano 26 Lipca 2021 5 godzin temu, skom25 napisał: ale nie jestem pewny jak zmienia się pozycja przy 20 mm mniej w szerokości kierownicy praktycznie wcale, ot przez chwilę poczujesz, że jest wąsko
Gość Napisano 29 Lipca 2021 Napisano 29 Lipca 2021 Wczoraj pojeździłem trochę więcej, ponad 3h i zaobserwowałem pewną rzecz, która potwierdziła się dzisiaj rano. Mam wrażenie że podczas jazdy mam plecy zgięte mniej więcej w połowie, a dzisiaj to czuję po mięśniach. Na ogół jak coś bolało po szosie, to odcinek lędźwiowy, a nie okolica poniżej łopatek którą dzisiaj czuję. Nie jest to ból, a raczej uczucie że ta partia wczoraj trochę więcej pracowała. Mam wrażenie, może mylne, że rower jest na tyle krótki, że mimo że pozycja wydaje się wygodna, to jest na tyle krótka, że powoduje że muszę wykrzywiać plecy.
SpinOff Napisano 4 Sierpnia 2021 Napisano 4 Sierpnia 2021 @skom25 Zrobiłbyś jeszcze jedno zdjęcie w dolnym chwycie, ale lekko z ugiętymi łokciami? Tak jak ma codzień jeździsz.
Gość Napisano 5 Sierpnia 2021 Napisano 5 Sierpnia 2021 Właśnie jeżdżę tak, robiłem w naturalnej pozycji. Jeździłem na szosie i wiem że wyglądało to inaczej, więc się zastanawiam.
przemeg Napisano 5 Sierpnia 2021 Napisano 5 Sierpnia 2021 To Esker 4? One chyba wszystkie znane są z tego, że pozycja jest dość wyprostowana. Jak dla mnie na tym rowerze wyglądasz ok na 1 zdjęciu. Chociaż siodełko dość wysoko, masz też chyba długie ręce i nogi. Nie wiem, czy na tej ramie dużo zmienisz, chyba tak ma być w tym modelu
Gość Napisano 5 Sierpnia 2021 Napisano 5 Sierpnia 2021 Właśnie ciekawe jest to, że pozycja niby wyprostowana, a główka niska. Razem z miskami, to zaledwie 145 mm. Pojeździłem ostatnio trochę więcej. Chyba wleci mostek 100 mm, bo w dolnym chwycie czuje się ściśnięty. Po odjęciu Reach nowej kierownicy, wyjdzie 13 mm do przodu i kilka mm w dół ze względu na kąt (-8 vs -10) Ten rower ogólnie jest dziwny. Miałem szosę z TTH 545, mostkiem 100 mm, główką 125 bez podkładek pod mostkiem, Reach chyba 381 i jeździłem. Ten rower jest znacznie mniejszy, a jak się usiądzie to jakoś tego nie czuć. Także stąd moje zdziwienie.
abdesign Napisano 5 Sierpnia 2021 Napisano 5 Sierpnia 2021 Jak się patrzy na tabele Apexa i Eskera tth545/s540/r382 vs tth530/s574/r365 to odczucia że jest mniejszy bym się nie spodziewał. Dlaczego miałby się "wydawać" mniejszy skoro siedzisz bardziej wyprostowany - dużo bardziej. Przybliżyło niby kierownicę ale też podniosło, więc "plecy" zmieniły kąt. Niezależnie od wysokości główki to podniosłeś kokpit o ~3,5cm... przybliżając o niecałe 2... Tak samo "Cię starcza - Twojego tułowia" w obu rowerach.
Gość Napisano 14 Marca 2022 Napisano 14 Marca 2022 Zrobię odkop i sam sobie podaruję "złotą łopatę". W stosunku do zdjęć z pierwszego posta, wymieniłem: Mostek Był: 80mm -7 Jest: 100mm -10 Kierownica Była: 42cc, Reach 85mm, Flare 49cc Jest: 42cc, Reach 80 Nie pamiętam jaki był Drop kierownicy, nowa ma chyba 3mm więcej, ale właśnie PRO Vibe leży mi zdecydowanie lepiej. No i nie ma Flare, przez który rower zachowywał się jak autobus. Pozycja nadal jest wygodna, nie czuję się nadmiernie wyciągnięty, nawet w dolnym chwycie. Fabryczny zestaw był zdecydowanie "za ciasny" jak dla mnie.
epon Napisano 14 Marca 2022 Napisano 14 Marca 2022 A to ja pozwolę sobie podpiąć się z pytaniem, czy w szosie zmiana mostka na krótszy może pozytywnie wpłynąć na drętwienie i ból karku ? Wydaje mi się że odrobinę bardziej wyprostowana pozycja powinna spowodować że mniej będę zadzierał głowę.
Gość Napisano 14 Marca 2022 Napisano 14 Marca 2022 W szosie to masz prosty temat. Złap kierownicę bliżej gięcia i sam sobie odpowiedz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.