Skocz do zawartości

[wysokość kierownicy typu baranek] Nie wiem co znaczą oznaczenia na mostku


banul30

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Maszyna to kross esker 4.0. Od dwóch tygodni pajacuje z pozycją na rowerze, przestawiam wszystko w zasadzie, bo gdy ustawiam siodełko prawidłowo, to tak mi drętwieją dłonie że po 5-10 minutach ich nie czuje. Więc domyślam się że to być może za nisko kierownica jest, i tutaj mam problem bo nie chciał bym nic popsuć podnosząc ją. Od nowości są zamontowane podkładki, i nie wiem czy to jest maksymalna wysokość, czy może mogę jeszcze dołożyć. Na mostku (czy kij wie jak to się nazywa) są oznaczenia MAX-6N.m  E:80mm -7[stopni], nw czy to do tego się odnosi, ale to jedyne oznaczenia jakie tam znalazłem. Wiadomo że najlepiej to iść na bikefitting, ale termin mam za miesiąc, i chce coś pokombinować żeby jakoś do tego czasu jeździć żeby mnie nie napieprzało wszystko. Reasumując, ile podkładek mogę dać, jeśli w ogóle.

223650962_2961720850740445_1549035793833312199_n.thumb.jpg.9c400eddae2297cfa5e9cca0ac416d66.jpg

Napisano

Masz maksymalną ilość podkładek. Jedyne co możesz w tej chwili zrobić na szybko, bez kosztów, to odwrócić mostek o 180° z pozycji na minus w pozycję na plus. Na YT znajdziesz filmiki jak to zrobić i prawidłowo poskręcać.

  • Mod Team
Napisano

Podkładek dać już nie możesz, nie ma miejsca powyżej mostka. Możesz go obrócić, bo z tego co widzę na foto teraz masz ustawiony na -7.

Inna kwestia, że drętwienie dłoni może wynikać z wielu innych rzeczy jak np. złe ustawienie kierownicy (np. rotacja do dołu) czy zła pozycja klamkomanetek.

Napisano

Odwrócenie mostka to mniej niż 10 minut roboty, warto spróbować jeśli masz uczucie, że kierownica jest za nisko. Zwróć też uwagę, czy kierownica i klamkomanetki są pod prawidłowym kątem. 

Napisano

Nikt chyba nie wyjaśnił, przynajmniej tego drugiego.

-7 to kąt, czyli jak obrócisz będzie +7. 6Nm to informacja o sile dokręcania śrub. Ogólnie w tym modelu mostek, kierownica i sztyca są wyjątkowo przyzwoite. Nie zalatują taniochą jak w innych.

Napisano

Pojeździj, ale jak po wskoczeniu na rower nie czujesz się dobrze, będzie ciężko 80mm x sin(14) = 2cm Tyle pójdzie w górę kiera, na pewno różnicę poczujesz. Do fittingu jakoś się przemęczysz. Nie ma szans, żebyś to sam ustawił, za dużo zmiennych jest. Od popierdółek typu wysokość siodła do geo ramy, szerokości kierownicy, jej gięcia, długości korb i całej litanii. Z rowerem szosowym jak i pewnie z każdym innym jest tak, że siadasz i masz się czuć jak u siebie w domy. Tylko mebelki możesz sobie delikatnie poprzestawiać, ale beż łóżka :)

Napisano

To nie jest szosa. 

Mam ten rower i jestem w trakcie analizy jak zmienić pozycję. Pewnie jutro założę wątek ze zdjęciami, może czegoś się przy okazji dowiesz.

Napisano

@skom25- z zainteresowaniem poczytam co masz do powiedzenia. Ja w tej chwili zajmuję się fittingiem swojego gravela, Marin-a 4C i mam wrażenie że "kopiuj" "wklej" z roweru szosowego nie działa. Na takim rowerze jest inna pozycja niż na szosie i trzeba do tego podejść niestandardowo. Co ciekawe w ogóle nie ma wątków na ten temat ani filmów na YT. Wszyscy powielają ustawienia z rowerów szosowych. Na razie nie będę się wypowiadał szczegółowo bo to dopiero początek walki o wygodę ale za jakiś czas też podzielę się spostrzeżeniami.

Napisano

To prawda. Gravel tylko pozornie wygląda jak szosa, a tak wcale nie jest.

Napisano

Jak ktoś fc kupuje to nie ma się co dziwić, że ustawień z szosy nie przeniesie. W większości przypadków geo gravela jest bardzo zbliżone do szosy (a jeśli są różnice np. w kącie główki to dla pozycji nie ma to znaczenia)

Napisano

No jak nie ma, jak kąt główki wpływa na Reach?

Napisano

Gdyby ktoś był zainteresowany, to wrzuciłem wątek ze swoim rowerem. Na razie bez większego odzewu.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...