Tytanowy_Janusz Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Jestem jednym z "nabitych" w ramę przystosowaną pod piasty 141 boost QR... Oczywiście piasty już do niczego po nieco ponad 1000 km, chcę wymienić koła - i pytanie co dalej... Poczytałem trochę forum, w wielu miejscach widziałem że jedyny sposób to piasta dt swiss 350 i wymiana end capów, tak jak w filmie poniżej: Natomiast w serwisie proponowali mi żebym poszukał na allegro adapterów zmieniających średnicę z 12mm na QR do długości 142mm, kupił piasty pod sztywne osie 142, bo 142 spokojnie powinno wejść w ramę pod 141 z wykorzystaniem tych redukcji do QR. Co o tym myślicie? Czy ktoś z Was tego próbował? Który sposób "uporania" się z tematem rozmiaru 141 będzie lepszy? Redukcja endcapami piasty 148 na 141 czy wciskanie piasty 142 z redukcją średnicy osi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Kombinując z piastą 142mm, nawet jeśli to możliwe, wymienisz koło na pozbawione boosta. Poza tym brzmi to jak wciskanie na siłę kwadratowego klocka w trójkątny otwór. Wymienić endcapy w piaście 12x148mm i już, taka jest prawidłowa ścieżka konwersji do 9x141. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Piasta 142 ma bębenek i tarczę ustawione względem środka piasty dokładnie jak 135. 141 ma jak 148. Tym samym nie założysz takiej piasty bo: - tarcza hamulcowa nie trafi w zacisk (trzeba by dalej rzeźbić z przesunięciem tarczy lub zacisku) - bębenek wymusi linię łańcucha 48,8mm co w połączeniu z korbą boost (51,8mm) spowoduje głośną pracę napędu, dużo szybsze zużycie i obniży kulturę zmiany przełożeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytanowy_Janusz Napisano 23 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Czyli jednym słowem brać 148 i przerabiać na 141 przy pomocy end capów? To jedyna droga i to będzie dobrze działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matteus8 Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 (edytowane) 32 minuty temu, Tytanowy_Janusz napisał: Czyli jednym słowem brać 148 i przerabiać na 141 przy pomocy end capów? To jedyna droga i to będzie dobrze działać? Tak, bierzesz DT SWIS 350 na 148 plus end capy na 141 QR. Miałem taki zestaw w Treku X-Caliber 9 2020 i nie było najmniejszych problemów, linia łańcucha zachowana. P.S. Koła zamawiałem u polecanego na forum kołodzieja - D...o Edytowane 23 Lipca 2021 przez matteus8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytanowy_Janusz Napisano 23 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 A kto jest tym polecanym kołodziejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Możesz brać dt 370, 350, 240 i zmodyfikujesz wszystkie E-C do QR (nie ma specjalnych do 141 są jedne i te same do 141 i 135). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aizbaM Napisano 14 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2023 Jest też piasta Novatec D472SBT w tym standardzie. 2 łożyska maszynowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matgre16 Napisano 28 Września Udostępnij Napisano 28 Września Pojawiła się też nowa piasta z grupy Cues o oznaczeniu FH-QC400-HM-B https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/cues-u4000/FH-QC400-HM-B.html dopisek B oznacza boost (to istotne ponieważ piasta o tym samym oznaczeniu bez literki B ma szerokość montażową 135mm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matgre16 Napisano 28 Września Udostępnij Napisano 28 Września Dodatkowo Kozer xm390 na aliexpres https://a.aliexpress.com/_EvhPKKl Od Shimano jeszcze te 2: Shimano FH-MT401-B CL 141 Shimano FH-MT500-B CL 141 ale to już będzie dla kaset 12 rzędowych z bębenkiem microspline. Jeszcze FH-MT200-B od Shimano. Jakość pewnie jak ten Cues. https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/altus-m310/FH-MT200-B.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekraj Napisano 28 Września Udostępnij Napisano 28 Września (edytowane) Witam. Laikiem jestem w temacie piast. Mam takie dziadostwo w standardzie 5x141, czym różni się mój rozmiar piasty od tego w temacie czyli 9x141? Podejdzie to? Specyfikacja mojego roweru Scott Spark 970 2020 Edytowane 28 Września przez piotrekraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 28 Września Udostępnij Napisano 28 Września Niczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekraj Napisano 29 Września Udostępnij Napisano 29 Września Jeżeli niczym to czy mogę zakupić piastę w standardzie 9x141 i będzie pasować do ramy mojego Scotta w standardzie 5x141? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 29 Września Udostępnij Napisano 29 Września Co jest niezrozumiałego w poprzednim poście ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Września Udostępnij Napisano 29 Września @piotrekraj Jest jeden standard "boost dla ubogich" czyli 141mm błędnie nazywany 5x141 (od średnicy szpilki szybkozamykacza) lub 9x141 (właściwie to wymiar przedniej osi bo tył ma 9,5mm). Możesz kupić gotową piastę 141 albo dowolną 12x148 konwertowalną do QR (np. dt 240, 350 czy 370 i odpowiednie end-capy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matgre16 Napisano 10 Października Udostępnij Napisano 10 Października Pasuje też piasta Hope Pro 4 Boost 12x148 z endcapami o oznaczeniu HUB238 lub piasta Hope Pro 5 Boost z endcapami o oznaczeniu HUB257. Niepopularne w Polsce, więc nie polecam. Hope Pro 4 Rear Boost Hub 148 x 12mm - All Specs And Colors - Brand New | eBay Najprostszą opcją konwersji będzie w opcji budżetowej wskazany wyżej Novatec, a w wersji premium DT Swiss 350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.