H4NNIB4L Napisano 20 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2021 Witajcie, muszę wymienić cały napęd, kasetę, korbę i łańcuch, przy wymianie chciałbym zrobić tak, aby na rowerze dało się jechać szybciej. 1. Czy można wymienić korbę na taką z większą ilością zębów? Jeśli tak to na jaką? Przerzutka obsłuży ponoć 38 zębów. 2. Czy z przodu muszę wymienić cała korbę, czy tylko zębatki? 3. Ewentualnie na jaki zestaw mógłbym zejść z XT ? Chcę trochę taniej. 4. A może taniej i prościej będzie 1x12? To mój pierwszy post, z góry przepraszam za jakieś nieprawidłowości. Obecnie mam u siebie: Korba: Shimano XT FC-M8000, 36x26T, 175mmK Kaseta: Shimano SLX CS-M7000, 11-42T Łańcuch: Shimano CN-HG600-11 Przerzutka przednia: Shimano XT FD-M8020-D Direct Mount Side Swing Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M8000-DSGS, ShadowPlus 11-Speed Direct Mount Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2021 Do korby kup tylko zębatki (np. 38 i 28). Do tego nową kasetę i łańcuch. Na pewno będzie taniej i prościej niż przejście na 1x12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
H4NNIB4L Napisano 20 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2021 Mogę kupić zębatki do korby inne niż XT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Setorix Napisano 20 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2021 a jak szybko jeździsz? bo w zasadzie na obecnej konfiguracji przy prawidłowej kadencji powinieneś być w stanie na spokojnie cisnąć około 35km/h, może warto popracować nad kadencją zamiast inwestować w rower spore pieniądze (nie mówię tego złośliwie tylko wiem, że to częsty błąd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
H4NNIB4L Napisano 20 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2021 Nie jestem jakimś zaawansowanym fachowcem, kiedyś jeździłem znacznie więcej ale na 3x9, teraz po prostu brakuje mi przełożenia "z górki" powyzej 40 km/h, w terenie jest ok, a napęd muszę już wymieć z racji zużycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 20 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2021 W napędzie 3x9 miałeś najszybsze przełożenie 44/11 (lub nawet 48/11, jeśli to był cross/trekking) i całkowicie rozumiem Twoją frustrację brakiem szybkich biegów. Obecne 36/11 zmusza do kręcenia powyżej 100 obr/min już na byle zjeździe (powyżej 45 km/h to już z pewnością). Zmiana przedniej zębatki na 38 trochę poprawi sytuację, ale do dawnych przełożeń wciąż daleko. Osobiście nawet w rowerze górskim nie zaakceptowałbym takiego napędu i walałbym już nawet stare 3x8. Napędy 1x dające szybkie biegi i szeroki zakres to dopiero z nowym typem bębenka umożliwiającym montaż kaset zaczynających się od 10 z. Wtedy zębatka 40 z i kaseta 10-50 i można jechać i po szosie, i w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
H4NNIB4L Napisano 21 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2021 Co bym musiał wymienić by stworzyć zestaw 40- 10/50? Tylna przerzutka to obsłuży? Rozumiem że bębenek, tylna zębatka, a z przodu całą korbę, czy tylko zębatkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 21 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2021 Prawdę mówiąc to aż się prosi o korbę 3 rzędową 40-30-22 albo lepiej 48-36-26. Do tego przednia manetka(raczej nie, sprawdż czy masz przełącznik 2/3 biegi), przednia przerzutka i prawdopodobnie zmiana wózka tylnej przerzutki na najdłuższy. https://biostern.abstore.pl/korby-tarcze-i-suporty-fc-m6000-10rz-40-30-22t-175mm-deore,c68,p2348,pl.html https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-deore-fc-t6010-pd16312/?v_Id=120654&gclid=EAIaIQobChMI2oOUner08QIVYwSiAx0l9gHNEAQYAyABEgIJFvD_BwE Ale ja chyba dokupiłbym blat 38 i 26 a na zjazdach powżej 50 km/h pozwolił wykazać się grawitacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
H4NNIB4L Napisano 21 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2021 Nie jestem wymagający ale 3 biegi z przodu to dla mnie już przeżytek 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 21 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2021 Zawsze lepiej niż 2 - to taki napęd "warszawski". Jeżeli masz rower mtb to albo pozostają Ci w takim razie kombinacje alpejskie albo zakup roweru adekwatnego do zastosowania. Któryś z XTR-ów miał chyba korbę 40-28 ale to inne pieniądze niż korby klasy Deore czy XT (co jest właściwie tym samym) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
H4NNIB4L Napisano 21 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2021 No wszystko fajnie, ale co z tym co wspomniał kolega @MARVELO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 21 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2021 23 godziny temu, marvelo napisał: Napędy 1x dające szybkie biegi i szeroki zakres to dopiero z nowym typem bębenka umożliwiającym montaż kaset zaczynających się od 10 z. Wtedy zębatka 40 z i kaseta 10-50 i można jechać i po szosie, i w terenie. No cóż, zmiana bębenka albo całej piasty (nie zawsze można zmienić sam bębenek) - to już w sumie koło, znalezienie korby z właściwą linią łańcucha albo rzeźba z podkładkami na twojej, dokupienie blatu 40 (jak się zmieści w ramie), manetki i przerzutki i OK. Tyle, że pod górkę najbardziej miękkie przełożenie to 0,8 - na Mazowsze i tam gdzie nie ma ciężkich podjazdów wystarczy ... No ale to jest już moim zdaniem kombinacja alpejska ... do tego celu służa albo napędy gravelove (w baranku) albo wlaśnie porządne, tanie w eksploatacji napędy 3x nawet crossowe. Bo w sumie używasz tego roweru jak crossa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.