Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana całego napędu


H4NNIB4L

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, muszę wymienić cały napęd, kasetę, korbę i łańcuch, przy wymianie chciałbym zrobić tak,  aby na rowerze dało się jechać szybciej.

1. Czy można wymienić korbę na taką z większą ilością zębów? Jeśli tak to na jaką? Przerzutka obsłuży ponoć 38 zębów.

2. Czy z przodu muszę wymienić cała korbę, czy tylko zębatki?

3. Ewentualnie na jaki zestaw mógłbym zejść z XT ? Chcę trochę taniej.

4. A może taniej i prościej będzie 1x12?

 

 

 

To mój pierwszy post, z góry przepraszam za jakieś nieprawidłowości.

 

Obecnie mam u siebie:

Korba: Shimano XT FC-M8000, 36x26T, 175mmK

Kaseta: Shimano SLX CS-M7000, 11-42T

Łańcuch: Shimano CN-HG600-11

Przerzutka przednia:

Shimano XT FD-M8020-D Direct Mount Side Swing

Przerzutka tylna: 

Shimano XT RD-M8000-DSGS, ShadowPlus 11-Speed Direct Mount

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak szybko jeździsz? bo w zasadzie na obecnej konfiguracji przy prawidłowej kadencji powinieneś być w stanie na spokojnie cisnąć około 35km/h, może warto popracować nad kadencją zamiast inwestować w rower spore pieniądze (nie mówię tego złośliwie tylko wiem, że to częsty błąd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jakimś zaawansowanym fachowcem, kiedyś jeździłem znacznie więcej ale na 3x9, teraz po prostu brakuje mi przełożenia "z górki" powyzej 40 km/h, w terenie jest ok, a napęd muszę już wymieć z racji zużycia.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W napędzie 3x9 miałeś najszybsze przełożenie 44/11 (lub nawet 48/11, jeśli to był cross/trekking) i całkowicie rozumiem Twoją frustrację brakiem szybkich biegów. Obecne 36/11 zmusza do kręcenia powyżej 100 obr/min już na byle zjeździe (powyżej 45 km/h to już z pewnością). Zmiana przedniej zębatki na 38 trochę poprawi sytuację, ale do dawnych przełożeń wciąż daleko.

Osobiście nawet w rowerze górskim nie zaakceptowałbym takiego napędu i walałbym już nawet stare 3x8. 

Napędy 1x dające szybkie biegi i szeroki zakres to dopiero z nowym typem bębenka umożliwiającym montaż kaset zaczynających się od 10 z. Wtedy zębatka 40 z i kaseta 10-50 i można jechać i po szosie, i w terenie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc to aż się prosi o korbę 3 rzędową 40-30-22 albo lepiej 48-36-26. Do tego przednia manetka(raczej nie, sprawdż czy masz przełącznik 2/3 biegi),  przednia przerzutka i prawdopodobnie zmiana wózka tylnej przerzutki na najdłuższy. 

https://biostern.abstore.pl/korby-tarcze-i-suporty-fc-m6000-10rz-40-30-22t-175mm-deore,c68,p2348,pl.html

https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-deore-fc-t6010-pd16312/?v_Id=120654&gclid=EAIaIQobChMI2oOUner08QIVYwSiAx0l9gHNEAQYAyABEgIJFvD_BwE

Ale ja chyba dokupiłbym blat 38 i 26 a na zjazdach powżej 50 km/h pozwolił wykazać się grawitacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze lepiej niż 2 - to taki napęd "warszawski".

Jeżeli masz rower mtb to albo pozostają Ci w takim razie kombinacje alpejskie albo zakup roweru adekwatnego do zastosowania. Któryś z XTR-ów miał chyba korbę 40-28 ale to inne pieniądze niż korby klasy Deore czy XT (co jest właściwie tym samym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, marvelo napisał:

Napędy 1x dające szybkie biegi i szeroki zakres to dopiero z nowym typem bębenka umożliwiającym montaż kaset zaczynających się od 10 z. Wtedy zębatka 40 z i kaseta 10-50 i można jechać i po szosie, i w terenie. 

No cóż, zmiana bębenka albo całej piasty (nie zawsze można zmienić sam bębenek) - to już w sumie koło, znalezienie korby z właściwą linią łańcucha albo rzeźba z podkładkami na twojej, dokupienie blatu 40 (jak się zmieści w ramie), manetki i przerzutki i OK. Tyle, że pod górkę najbardziej miękkie przełożenie to 0,8 - na Mazowsze i tam gdzie nie ma ciężkich podjazdów wystarczy ... 

No ale to jest już moim zdaniem kombinacja alpejska ... do tego celu służa albo napędy gravelove (w baranku) albo wlaśnie porządne, tanie w eksploatacji napędy 3x nawet  crossowe. Bo w sumie używasz tego roweru jak crossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...