Skocz do zawartości

[Opony] Zły dobór ciśnienia.


Gazpacho

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam problem z ciśnieniem w oponach na przód i tył. Moja waga to 57kg i 180cm wzrostu, opona przednia to Continental Cross King 29x2.2 https://archiwum.allegro.pl/oferta/opona-continental-cross-king-ii-29x2-2-bezdetkowa-i8625692295.html, a tylna to Continental Mountain King 29x2.2 https://archiwum.allegro.pl/oferta/continental-mountain-king-29x2-2-sport-opona-mtb-i8637000745.html.

 

Dodam, że jezdze po szutrach, błocie, górach i asfalcie. Ciśnienie z przodu w oponie to 33psi, a z tyłu to 35 psi. Kiedyś jeździłem z ciśnieniem z przodu na 48psi,a z tyłu 50 psi i jechało mi się dużo szybciej. Teraz maksymalna prędkość wynosi 19km/h.

Napisano

ciśnienie dobierasz do trasy - jak potrzebujesz więcej trakcji i nie zależy ci na prędkości to schodzisz z ciśnieniem na niższe, jak jedziesz po jakiś asfaltach i szutrach to mocniej napompowana opona stawia mniejszy opór więc jedziesz szybciej tak w skrócie

Napisano

Ja (70kg) trzymam w 29x2,3 21/23 psi (1,5/1,6 bar). Bez dętek. I jest ok. Wychodzi z nowych odkryć, że w terenie nadmiar ciśnienia nie zmniejsza oporów. Nie dobijam, nie spadają, raz mi się bok rozerwał od gałęzi. Ciekawe, że na oponie (maxxis agresor) napisali minimum 2.5 bar a na obręczy (Shimano XT do AM) maksimum 2,5. 

Napisano
Cytat

Wychodzi z nowych odkryć, że w terenie nadmiar ciśnienia nie zmniejsza oporów

Dlatego pisałem o asfalcie i szutrach  bo w terenie bardziej napompowana opona wręcz przeszkadza i nie daje kontroli nad rowerem

Napisano

Z przodu dajesz mało, 2 bar lub mniej, to Ci daje trakcję. Ważysz mało, to możesz próbować schodzić dużo niżej bez dobijania obręczy. A z tyłu nabijasz więcej, ok 3 bar powoduje, że rower "jedzie". Taka kombinacja jest dość uniwersalna ale też każdy lubi inaczej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...