Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, czy duża będzie różnica na asfalcie między tymi oponami, czy warto zmienić na Continetal Double Fighter 3 ?, generalnie jeżdżę tylko w suchych warunkach i większość na utwardzonym terenie, asfalt, szuter. 

Napisano (edytowane)

Więc zakupiłem Schwalbe Hurricane 27.5 - 2.25" Performance i założyłem na razie na tył, śmiga się naprawdę z mniejszym oporem toczenia , przy  ciśnieniu ok. 3.4 bar (przy 89kg) ładnie wybierała nierówności, trochę miałem problem z centrowaniem opony, ale woda z płynem i pompka stacjonarna z ciśnieniem 4bar dała radę. 

Zastanawiam się teraz nad wymianą przedniej opony, czy wymienić na nowego smart sama, czy na hurricane.... a wiadomo, że przednia opona ma mniejsze znaczenie na oporze toczenia, jakie macie zdanie na ten temat? , nowy smart sam ma twardsze klocki na środku i może być szybszy od poprzednika. 

Edytowane przez Ghost80
  • 1 rok później...
Napisano (edytowane)

Hej, podepnę się pod temat bo wybieram między tymi 2 oponami. 
Czytałem o niech już sporo i w sumie w obu opory toczenia niby niskie, a na tym mi zależy, ale tez nie chciałbym, żeby opona była zbyt śliska, a zdarzały się takie opinie o Double Fighter III.
Problem w tym, że wszystkie te opinie są subiektywne bo każdy do czegoś innego porównuje. 

Dlatego proszę o opinie kogoś kto miał okazje testować te opony w porównaniu do CX COMP. Takie obecnie posiadam i są dla mnie ok, zarówno pod względem oporów toczenia jak i trzymania. 
Obawiam się, że DF III będą bardziej śliskie (chodzi mi głównie o przyczepność w zakrętach na asfalcie. Bo tam nie dość, że się szybciej jedzie to jeszcze upadek mniej przyjemny niż na leśną ziemie).
W SS z kolei wydaje mi się, że będą miały większe opory toczenia (chociaż w katalogu Schwalbe niby SS maja mniejsze opory niż CX COMP, ale ciężko w to uwierzyć). 

 

Edytowane przez Tutom
Napisano

Conti dubel fighter poprzednia wersja miała takie opinie sliskich .te nowe co są to jest ok .mam aktualnie w rowerku Conti. Szutry sobie bardzo dobrze radzą a i piasek jest w miarę ok .zakręty na asfalcie milion razy lepiej niż smart sam 

20220508_103018_copy_2312x1734.jpg

Napisano

Jeździłem  na bontrager x1

Schwalbe racing ralph

Vittoria saguaro

Schwalbe smart sam 

Continetal dubel fighter 3

 

Najlepsze były shwalbe RR ale znikały w oczach tylna opona lysa po sezonie beż hamowania w sensie blokowania koła. Później bym na drugim miejscu postawił Conti właśnie 

Mówię o mojej jeździe. Szutry, polne drogi ,asfalty 

  • +1 pomógł 1
  • 4 tygodnie później...
Napisano

@revolta, takie pytanko odnośnie DF3: jaką szerokość montowałeś na E512?

Muszę sobie zorganizować zestaw kół/opon na szosowo(DRy)/gravelowe wypady. Nie jest to moja bajka, ale jest kilka tras do zrobienia w okolicy, a Rabittów mi szkoda na asfalt.

  • 1 rok później...
Napisano

Witam,

Sporo czasu minęło, ale dopiero zauważyłem ten wątek i postanowiłem napisać coś dla kolejnych szukających. Może się komuś na przyszłość przyda. 

Użytkuję DF3 trzeci sezon, kupiłem jako nowe. Najtańsza wersja 29x2.0 używane w 95% asfalt, pozostałe to leśne/ polne szutry okazjonalnie ścieżki. Na zdjęciach opony z przebiegiem 10tys km przód i tył. Co sezon zmieniane miejscami. Jak widać przód praktycznie jak nowy, tył już na środku nosi ślady zużycia i raczej to jej koniec. Na asfalcie spisują się bardzo dobrze, szybkie, ciche prawie jak szosowe. W terenie jaki mam przyjemność praktycznie codziennie zaliczać też bezproblemowo, oczywiście wymagają większej uwagi od prowadzącego w cięższym terenie, ale są przewidywalne. Boczne większe klocki pomagają w zakrętach. Jednak opona zmienia swoje oblicze jak staje się mokro. Na asfalcie nadal nie ma z nią problemów, chociaż trzeba uważać w zakrętach, zwłaszcza mocnych przy większych prędkościach. O jeździe w terenie przy słabszych umiejętnościach można zapomnieć, nawet najmniejsze błoto staje się problemem. Oczywiście trochę przesadzam po prostu trzeba być bardziej czujnym i nie zasuwać zbyt agresywnie.

Co do SmartSamów, użytkowałem 2 sezony temu przez około 2-3 wiosenne miesiące (myślę, że zrobiłem na nich jakieś 700-800km). Już nie pamiętam, ale chyba były zdjęte z nowego roweru i mi przekazane. Był to starszy model ze środkowymi klockami w kształcie rombu, nowe są prostokątne i znacznie wyższe. Szerokość 2.1 wersja drutowa, dość szybko się ich pozbyłem gdyż nie sprawdziły się u mnie. Na asfalcie były gorsze od DFów ale nie jakoś drastycznie. Trochę głośniejsze i zapewne stawiające większy opór, ale nie było to dla mnie tak ważne. Niestety znikały w oczach jak wszystkie Schwalbe z którymi miałem wtedy do czynienia. Być może zmienili już mieszankę ale była ona tragiczna. W terenie pomimo znacznie agresywniejszego "bieżnika" nie jeździła wcale lepiej. Na mokrym, mógłbym napisać dokładnie to samo co dla DFów. 

I to tyle ode mnie. 

Pozdrawiam!

1000029886_maly.jpg

1000029887_maly.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...