Ghost80 Napisano 16 Lipca 2021 Napisano 16 Lipca 2021 Witam, czy duża będzie różnica na asfalcie między tymi oponami, czy warto zmienić na Continetal Double Fighter 3 ?, generalnie jeżdżę tylko w suchych warunkach i większość na utwardzonym terenie, asfalt, szuter. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 16 Lipca 2021 Napisano 16 Lipca 2021 Będzie odczuwalna, czy duża - ciężko powiedzieć. Double Fighter ma twardszy środek, przez co jest nieco szybsza i bardziej cicha od Smart Sama, no i dużo wolniej się zużywa. Cytuj
Ghost80 Napisano 18 Lipca 2021 Autor Napisano 18 Lipca 2021 Jeszcze w grę wchodzą schwalbe hurricane... Cytuj
MikeSkywalker Napisano 18 Lipca 2021 Napisano 18 Lipca 2021 Też będzie szybsza od Smart Sam, nie używałem ale sporo osób na forum gdzieś polecało. Cytuj
Ghost80 Napisano 24 Lipca 2021 Autor Napisano 24 Lipca 2021 (edytowane) Więc zakupiłem Schwalbe Hurricane 27.5 - 2.25" Performance i założyłem na razie na tył, śmiga się naprawdę z mniejszym oporem toczenia , przy ciśnieniu ok. 3.4 bar (przy 89kg) ładnie wybierała nierówności, trochę miałem problem z centrowaniem opony, ale woda z płynem i pompka stacjonarna z ciśnieniem 4bar dała radę. Zastanawiam się teraz nad wymianą przedniej opony, czy wymienić na nowego smart sama, czy na hurricane.... a wiadomo, że przednia opona ma mniejsze znaczenie na oporze toczenia, jakie macie zdanie na ten temat? , nowy smart sam ma twardsze klocki na środku i może być szybszy od poprzednika. Edytowane 24 Lipca 2021 przez Ghost80 Cytuj
MikeSkywalker Napisano 25 Lipca 2021 Napisano 25 Lipca 2021 Różnica nie będzie tak duża ale też będzie - więc warto zmienić. A Hurricane też coś w terenie trzyma, więc myślę że nie potrzebujesz opony typowo MTB. Cytuj
Tutom Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) Hej, podepnę się pod temat bo wybieram między tymi 2 oponami. Czytałem o niech już sporo i w sumie w obu opory toczenia niby niskie, a na tym mi zależy, ale tez nie chciałbym, żeby opona była zbyt śliska, a zdarzały się takie opinie o Double Fighter III. Problem w tym, że wszystkie te opinie są subiektywne bo każdy do czegoś innego porównuje. Dlatego proszę o opinie kogoś kto miał okazje testować te opony w porównaniu do CX COMP. Takie obecnie posiadam i są dla mnie ok, zarówno pod względem oporów toczenia jak i trzymania. Obawiam się, że DF III będą bardziej śliskie (chodzi mi głównie o przyczepność w zakrętach na asfalcie. Bo tam nie dość, że się szybciej jedzie to jeszcze upadek mniej przyjemny niż na leśną ziemie). W SS z kolei wydaje mi się, że będą miały większe opory toczenia (chociaż w katalogu Schwalbe niby SS maja mniejsze opory niż CX COMP, ale ciężko w to uwierzyć). Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez Tutom Cytuj
revolta Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 Conti dubel fighter poprzednia wersja miała takie opinie sliskich .te nowe co są to jest ok .mam aktualnie w rowerku Conti. Szutry sobie bardzo dobrze radzą a i piasek jest w miarę ok .zakręty na asfalcie milion razy lepiej niż smart sam Cytuj
revolta Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 Jeździłem na bontrager x1 Schwalbe racing ralph Vittoria saguaro Schwalbe smart sam Continetal dubel fighter 3 Najlepsze były shwalbe RR ale znikały w oczach tylna opona lysa po sezonie beż hamowania w sensie blokowania koła. Później bym na drugim miejscu postawił Conti właśnie Mówię o mojej jeździe. Szutry, polne drogi ,asfalty 1 Cytuj
CoolBreezeOne Napisano 1 Maja 2023 Napisano 1 Maja 2023 @revolta, takie pytanko odnośnie DF3: jaką szerokość montowałeś na E512? Muszę sobie zorganizować zestaw kół/opon na szosowo(DRy)/gravelowe wypady. Nie jest to moja bajka, ale jest kilka tras do zrobienia w okolicy, a Rabittów mi szkoda na asfalt. Cytuj
revolta Napisano 1 Maja 2023 Napisano 1 Maja 2023 Obrecz ma 25mm w środku. DF III mam 29" 2.0 1 Cytuj
MCT Napisano 11 Grudnia 2024 Napisano 11 Grudnia 2024 Witam, Sporo czasu minęło, ale dopiero zauważyłem ten wątek i postanowiłem napisać coś dla kolejnych szukających. Może się komuś na przyszłość przyda. Użytkuję DF3 trzeci sezon, kupiłem jako nowe. Najtańsza wersja 29x2.0 używane w 95% asfalt, pozostałe to leśne/ polne szutry okazjonalnie ścieżki. Na zdjęciach opony z przebiegiem 10tys km przód i tył. Co sezon zmieniane miejscami. Jak widać przód praktycznie jak nowy, tył już na środku nosi ślady zużycia i raczej to jej koniec. Na asfalcie spisują się bardzo dobrze, szybkie, ciche prawie jak szosowe. W terenie jaki mam przyjemność praktycznie codziennie zaliczać też bezproblemowo, oczywiście wymagają większej uwagi od prowadzącego w cięższym terenie, ale są przewidywalne. Boczne większe klocki pomagają w zakrętach. Jednak opona zmienia swoje oblicze jak staje się mokro. Na asfalcie nadal nie ma z nią problemów, chociaż trzeba uważać w zakrętach, zwłaszcza mocnych przy większych prędkościach. O jeździe w terenie przy słabszych umiejętnościach można zapomnieć, nawet najmniejsze błoto staje się problemem. Oczywiście trochę przesadzam po prostu trzeba być bardziej czujnym i nie zasuwać zbyt agresywnie. Co do SmartSamów, użytkowałem 2 sezony temu przez około 2-3 wiosenne miesiące (myślę, że zrobiłem na nich jakieś 700-800km). Już nie pamiętam, ale chyba były zdjęte z nowego roweru i mi przekazane. Był to starszy model ze środkowymi klockami w kształcie rombu, nowe są prostokątne i znacznie wyższe. Szerokość 2.1 wersja drutowa, dość szybko się ich pozbyłem gdyż nie sprawdziły się u mnie. Na asfalcie były gorsze od DFów ale nie jakoś drastycznie. Trochę głośniejsze i zapewne stawiające większy opór, ale nie było to dla mnie tak ważne. Niestety znikały w oczach jak wszystkie Schwalbe z którymi miałem wtedy do czynienia. Być może zmienili już mieszankę ale była ona tragiczna. W terenie pomimo znacznie agresywniejszego "bieżnika" nie jeździła wcale lepiej. Na mokrym, mógłbym napisać dokładnie to samo co dla DFów. I to tyle ode mnie. Pozdrawiam! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.