Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Żeby nie było, wątek kół do Gravela to był tylko powód znalezienia filmu. To nie jest wątek o doradzaniu kół.

Napisano

Gravel, szosa czy coś w tym stylu to jeszcze ujdzie ale ja znam "chorych" w temacie tego potocznego ęduro. Liczą, ważą i na siłę dowodzą takie głupoty, że aż szkoda pisać. Swego czasu miałem pewien fabryczny set dość ciężkich kół. Za to były bardzo pancerne ale ciągle waga i waga. Zmieniłem głównie z powodu piasty na fabryczny set DT Swiss z tymi samymi oponami i poza wyglądem, pracą piasty nic nie czuję. Bidony nie bidony taka sama bzdura chyba, że ktoś objuczy rower wieloma bidonami. Jazda bez plecaka... o i to jest coś co się czuje i to baarzo czuje. Ewentualnie opory toczenia spowodowane taką a nie inną oponą czy samo ciśnienie to jest coś na jakakolwiek dyskusję o zaletach i wadach. 

Napisano (edytowane)

CO chwila ktoś pyta "Jaki rower kupić" i jest porównanie.. Ta Merida waży 13kg to kowadło.. bierz inny bo wazy 12 w tej same cenie.. Ta rama wazy 1500 a ta 1700 - "to przepaść".
Ludzie zmieniają 3x10 w MTB na 1x12 zrzucając 300g na napędzie, kupuja kasety xt lżejsze od deore o 70g płacąc 2x tyle.. Serio jeśli ktoś się nie ściga to nie ma to żadnego sensu ?

 

Może będę miał okazje pojeździć nowoczesnym rowerem na lekkich kołach i się przekonać samemu, bo ten wątek wraca co jakiś czas, milion odpowiedzi ma i nigdy nic z tego nie wyniknęło :D

Edytowane przez Molekpl
Napisano

Lekki rower startowy w pierwszej chwili urzeka.   Od noszenia np  na 4 piętro, bagażnik dachowy, podskoki nad przeszkodami. Jednak absurdalne koszty nie mają uzasadnienia. Dobrze kształtować swoje potrzeby w oderwaniu od naukowego bełkotu marketingu, ale mamy czasy gdzie np wprowadza się np tarcze do szosy,  bezdętki, nowe standardy i wycofuje się stare. Wymusza inwestowanie. Dyktuje że teraz tylko tak, i człowieku płać. Grawele w cenie jeszcze niedawno modnych rowerów FS. Bez zawieszenia, wahaczy, łożysk, amortyzatorów.  Maszynka do trzepania pieniędzy. 

Napisano

Nie trzeba koniecznie za tymi trendami iść.

Ja kupiłem stalowego Gravela na Tiagrze. Nie mam sztywnych osi, hydrauliki ani karbonu. Kupiłem za to dobre opony.

Jestem zadowolony i nikt mi nie wmówi, że na trzy razy droższym rowerze, byłoby trzy razy fajniej. 

Koła chciałem wymienić, bo Kross zaplata fabrycznie byle jak i chciałem mocne koło od nowości. Ale jak sobie tak pomyślę że 1400 zł...

Napisano (edytowane)

Sensu wymiany dla osiągów w twoim przypadku nie ma. Choć zawsze warto mieć zapas by nie czekać w razie "W". 

A jak tam z karbonową biżuterią, zakupiona już?  O! Taka karbonowa sztyca OCLV :)

Edytowane przez wkg
Napisano

Wymieniłem koła w fullu, 1kg mniej. Różnica ogromna na plus, jakbym nowy rower kupił.

Wymieniłem koła w gravelu, jakieś 400g mniej. W sumie różnicy nie poczułem. Na pewno pod górę im lżej tym lepiej, szczególnie że gravele mają za twarde przełożenia jak na teren, który są w stanie przejechać. Ale jak ktoś ma płasko to nie jest to aż tak istotne.

 

Natomiast na 3 razy droższym rowerze nie jest 3 razy fajniej, bo fajność rośnie liniowo, a cena logarytmicznie ;) 

 

 

Napisano

Oj, bardzo chciałbym, żeby ceny rosły logarytmicznie. Niestety rosną wykładniczo. ;)

36 minut temu, skom25 napisał:

Nie trzeba koniecznie za tymi trendami iść.

Ja kupiłem stalowego Gravela na Tiagrze. Nie mam sztywnych osi, hydrauliki ani karbonu. Kupiłem za to dobre opony.

Czyli rower w cenie i wadze dobrego crossa, tylko gorzej wyposażony, za to modniejszy. :)

Trochę sobie żartuję, wiadomo że jak się chce baranka to nie ma za bardzo wyboru, ale też nie znam powodu czemu gravele tyle kosztują. Poza jednym oczywistym: "bo mogą". 

Napisano

Ja też nie i wcale nie ukrywam że to było dość drogo jak za taki rower. Wziąłem go tylko dlatego, że miałem rabat rzędu 20%. W cenie katalogowej, w życiu. Rok wcześniej, w tej samej cenie, a właściwie o 100 zł mniej, kupiłem Traila na sztywnych osiach z piastami Boost, RS Recon, pełnym napędem Deore i oponami za ponad 400 zł w detalu.

Właśnie o baranka chodzi, ale też o pewną uniwersalność. Pewnego dnia zachce mi się jazdy szosowej, to sobie wrzucę jakieś opony 32c i też będzie fajnie.

Napisano
1 godzinę temu, skom25 napisał:

Koła chciałem wymienić, bo Kross zaplata fabrycznie byle jak i chciałem mocne koło od nowości. Ale jak sobie tak pomyślę że 1400 zł...

Nie lepiej zatem oddać do Kołodzieja by zaplótł na nowo? Ewentualnie dając lepsze szprychy i nyple. 100zl za robociznę i jazda.

Napisano

@KSikorski planuję oddać do naszego forumowego kolegi, który koła MTB z drugiego Krossa doprowadził do ładu. Ufam mu i wiem że zrobi z nimi porządek, ale dopytam także czy polecałby zaplot na nowo z lżejszymi nyplami i szprychami. Nie znam się na tym i nie wiem czy jak teraz obręcz ma lekkie bicie, to warto to rozkładać.

Napisano

Filip, jak to nie jest TOP SECRET to możesz podać któż to taki? Bo rozumiem, że Warszawa-okolice? Ponoć mam sprawdzić napięcie szprych i trza w nie popukać. Ostatecznie każe się popukać w łeb, ale zawsze warto to pukanie zrobić.

  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Jestem po pierwszej jeździe na nowych kołach w Gravelu. Nie ważyłem dokładnie fabrycznych, ale wychodziło ~2200g, tak mi się wydaje. Nowe ważą 1620g,

Różnica jest odczuwalna, ale nie jest to nic niezwykłego jak to niektórzy opisują. Rower stał się nieco bardziej dynamiczny, czuć że rozpędza się nieco lżej, ale nic więcej.

Napisano
12 minut temu, Dokumosa napisał:

Bardziej efekt placebo oraz różnica na szerokości obręczy i ciśnieniu. Nie poczujesz kilkunastu promili różnicy związanej z redukcją masy kół.

Nie trafiłeś. Szerokość obręczy, opony i ciśnienie dokładnie takie samo jak wcześniej.

  • 8 miesięcy temu...
Napisano

Byłoby fajnie zobaczyć, jak gcn nakręcił film porównujący dodawanie obciążników kół z dodawaniem obciążników do całego systemu na nieobrotowych obciążnikach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...