Zigfir Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 @some1 Widzisz, ale takie dyskusje, lekko poboczne, fajnie pokazują, gdzie tę lekkość wykorzystasz i czy w związku z tym warto w nią w gravelu inwestować. Cytuj
Gość Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Żeby nie było, wątek kół do Gravela to był tylko powód znalezienia filmu. To nie jest wątek o doradzaniu kół. Cytuj
some1 Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 A to chyba że tak W takim razie 10 stron dyskusji pewnie stuknie jeszcze przed północą. Cytuj
Tyfon79 Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Gravel, szosa czy coś w tym stylu to jeszcze ujdzie ale ja znam "chorych" w temacie tego potocznego ęduro. Liczą, ważą i na siłę dowodzą takie głupoty, że aż szkoda pisać. Swego czasu miałem pewien fabryczny set dość ciężkich kół. Za to były bardzo pancerne ale ciągle waga i waga. Zmieniłem głównie z powodu piasty na fabryczny set DT Swiss z tymi samymi oponami i poza wyglądem, pracą piasty nic nie czuję. Bidony nie bidony taka sama bzdura chyba, że ktoś objuczy rower wieloma bidonami. Jazda bez plecaka... o i to jest coś co się czuje i to baarzo czuje. Ewentualnie opory toczenia spowodowane taką a nie inną oponą czy samo ciśnienie to jest coś na jakakolwiek dyskusję o zaletach i wadach. Cytuj
Molekpl Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 (edytowane) CO chwila ktoś pyta "Jaki rower kupić" i jest porównanie.. Ta Merida waży 13kg to kowadło.. bierz inny bo wazy 12 w tej same cenie.. Ta rama wazy 1500 a ta 1700 - "to przepaść". Ludzie zmieniają 3x10 w MTB na 1x12 zrzucając 300g na napędzie, kupuja kasety xt lżejsze od deore o 70g płacąc 2x tyle.. Serio jeśli ktoś się nie ściga to nie ma to żadnego sensu ? Może będę miał okazje pojeździć nowoczesnym rowerem na lekkich kołach i się przekonać samemu, bo ten wątek wraca co jakiś czas, milion odpowiedzi ma i nigdy nic z tego nie wyniknęło Edytowane 14 Lipca 2021 przez Molekpl Cytuj
itr Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Lekki rower startowy w pierwszej chwili urzeka. Od noszenia np na 4 piętro, bagażnik dachowy, podskoki nad przeszkodami. Jednak absurdalne koszty nie mają uzasadnienia. Dobrze kształtować swoje potrzeby w oderwaniu od naukowego bełkotu marketingu, ale mamy czasy gdzie np wprowadza się np tarcze do szosy, bezdętki, nowe standardy i wycofuje się stare. Wymusza inwestowanie. Dyktuje że teraz tylko tak, i człowieku płać. Grawele w cenie jeszcze niedawno modnych rowerów FS. Bez zawieszenia, wahaczy, łożysk, amortyzatorów. Maszynka do trzepania pieniędzy. Cytuj
Gość Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Nie trzeba koniecznie za tymi trendami iść. Ja kupiłem stalowego Gravela na Tiagrze. Nie mam sztywnych osi, hydrauliki ani karbonu. Kupiłem za to dobre opony. Jestem zadowolony i nikt mi nie wmówi, że na trzy razy droższym rowerze, byłoby trzy razy fajniej. Koła chciałem wymienić, bo Kross zaplata fabrycznie byle jak i chciałem mocne koło od nowości. Ale jak sobie tak pomyślę że 1400 zł... Cytuj
wkg Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 (edytowane) Sensu wymiany dla osiągów w twoim przypadku nie ma. Choć zawsze warto mieć zapas by nie czekać w razie "W". A jak tam z karbonową biżuterią, zakupiona już? O! Taka karbonowa sztyca OCLV Edytowane 14 Lipca 2021 przez wkg Cytuj
kipcior Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Wymieniłem koła w fullu, 1kg mniej. Różnica ogromna na plus, jakbym nowy rower kupił. Wymieniłem koła w gravelu, jakieś 400g mniej. W sumie różnicy nie poczułem. Na pewno pod górę im lżej tym lepiej, szczególnie że gravele mają za twarde przełożenia jak na teren, który są w stanie przejechać. Ale jak ktoś ma płasko to nie jest to aż tak istotne. Natomiast na 3 razy droższym rowerze nie jest 3 razy fajniej, bo fajność rośnie liniowo, a cena logarytmicznie Cytuj
some1 Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Oj, bardzo chciałbym, żeby ceny rosły logarytmicznie. Niestety rosną wykładniczo. 36 minut temu, skom25 napisał: Nie trzeba koniecznie za tymi trendami iść. Ja kupiłem stalowego Gravela na Tiagrze. Nie mam sztywnych osi, hydrauliki ani karbonu. Kupiłem za to dobre opony. Czyli rower w cenie i wadze dobrego crossa, tylko gorzej wyposażony, za to modniejszy. Trochę sobie żartuję, wiadomo że jak się chce baranka to nie ma za bardzo wyboru, ale też nie znam powodu czemu gravele tyle kosztują. Poza jednym oczywistym: "bo mogą". Cytuj
Gość Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Ja też nie i wcale nie ukrywam że to było dość drogo jak za taki rower. Wziąłem go tylko dlatego, że miałem rabat rzędu 20%. W cenie katalogowej, w życiu. Rok wcześniej, w tej samej cenie, a właściwie o 100 zł mniej, kupiłem Traila na sztywnych osiach z piastami Boost, RS Recon, pełnym napędem Deore i oponami za ponad 400 zł w detalu. Właśnie o baranka chodzi, ale też o pewną uniwersalność. Pewnego dnia zachce mi się jazdy szosowej, to sobie wrzucę jakieś opony 32c i też będzie fajnie. Cytuj
KSikorski Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 1 godzinę temu, skom25 napisał: Koła chciałem wymienić, bo Kross zaplata fabrycznie byle jak i chciałem mocne koło od nowości. Ale jak sobie tak pomyślę że 1400 zł... Nie lepiej zatem oddać do Kołodzieja by zaplótł na nowo? Ewentualnie dając lepsze szprychy i nyple. 100zl za robociznę i jazda. Cytuj
Gość Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 @KSikorski planuję oddać do naszego forumowego kolegi, który koła MTB z drugiego Krossa doprowadził do ładu. Ufam mu i wiem że zrobi z nimi porządek, ale dopytam także czy polecałby zaplot na nowo z lżejszymi nyplami i szprychami. Nie znam się na tym i nie wiem czy jak teraz obręcz ma lekkie bicie, to warto to rozkładać. Cytuj
Gość Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Filip, jak to nie jest TOP SECRET to możesz podać któż to taki? Bo rozumiem, że Warszawa-okolice? Ponoć mam sprawdzić napięcie szprych i trza w nie popukać. Ostatecznie każe się popukać w łeb, ale zawsze warto to pukanie zrobić. Cytuj
abdesign Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Nie, nie Warszawa. Kolega Dawid (bo zapewne o nim mowa) jest bodaj z okolic Cieszyna. Cytuj
wkg Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Oupssss .... Będa jeszcze dłuższe terminy :(((((( Cytuj
Gość Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 @skom25, ooo bardzo dzięki, po sezonie podjadę. Super, to zdaje się Ursynów jest. Cytuj
FigoiFago Napisano 20 Lipca 2021 Napisano 20 Lipca 2021 Dzisiaj wymieniłem opony w moim fullu. Założyłem takie, które są 625 gram lżejsze na obu sztukach. Różnica w przyspieszaniu jest bardzo duża, oczywiście na plus. Cytuj
Gość Napisano 13 Marca 2022 Napisano 13 Marca 2022 Jestem po pierwszej jeździe na nowych kołach w Gravelu. Nie ważyłem dokładnie fabrycznych, ale wychodziło ~2200g, tak mi się wydaje. Nowe ważą 1620g, Różnica jest odczuwalna, ale nie jest to nic niezwykłego jak to niektórzy opisują. Rower stał się nieco bardziej dynamiczny, czuć że rozpędza się nieco lżej, ale nic więcej. Cytuj
Dokumosa Napisano 13 Marca 2022 Napisano 13 Marca 2022 Bardziej efekt placebo oraz różnica na szerokości obręczy i ciśnieniu. Nie poczujesz kilkunastu promili różnicy związanej z redukcją masy kół. Cytuj
kipcior Napisano 13 Marca 2022 Napisano 13 Marca 2022 Ja tam kilogram różnicy w fullu poczułem tak, jakbym miał nowy rower. Cytuj
Gość Napisano 13 Marca 2022 Napisano 13 Marca 2022 12 minut temu, Dokumosa napisał: Bardziej efekt placebo oraz różnica na szerokości obręczy i ciśnieniu. Nie poczujesz kilkunastu promili różnicy związanej z redukcją masy kół. Nie trafiłeś. Szerokość obręczy, opony i ciśnienie dokładnie takie samo jak wcześniej. Cytuj
Dokumosa Napisano 13 Marca 2022 Napisano 13 Marca 2022 (edytowane) Czyli tylko placebo @uzurpator przeprowadził swego czasu odpowieni wywód w tym temacie. Edytowane 13 Marca 2022 przez Dokumosa Cytuj
syakilazop Napisano 2 Grudnia 2022 Napisano 2 Grudnia 2022 Byłoby fajnie zobaczyć, jak gcn nakręcił film porównujący dodawanie obciążników kół z dodawaniem obciążników do całego systemu na nieobrotowych obciążnikach. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.