vooyeQ Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Ahoj, Szukam /cywilizowanego/ sposobu zabezpieczenia zacisku sztycy i okolic przed piachem i brudem. Praktycznie po każdym przejeździe w terenie muszę obejmę zdjąć, przeczyścić, przesmarować, a i tak po kolejnym znowu to samo. Na chwilę obecną nie mam innego pomysłu, niż 2 osłony (o zgrozo ~30pln za kawałek gumy, liczyć x2, od góry i dołu zacisku) + towot na srubę. Wycięcie na rurze podsiodłowej zabezpieczyłem taśmą izolacyjną, pomaga, ale i tak strzela reszta = demontaż = po taśmie.
RafalxM Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Zarzuć Waść na to kawałek dętki. Niezawodne trytytki dopełnią dzieła
vooyeQ Napisano 12 Lipca 2021 Autor Napisano 12 Lipca 2021 Wiadomo, nie takie rzeczy da radę pochytać dętką 😁 Pewnie tak to się skończy, ale chwilowo poszukuję "cywilizowanego sposobu".
siemalysy Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Zainteresuj się poniższym: Zacisk z uszczelnieniem.
Joker86 Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 A ja proponuję jednak po każdej jeździe czyścić i smarować.Bo na co komu fajny zacisk okryty dętką.To w jakich warunkach smigasz że za każdym razem coś trzaska, trzeszczy?
fw66 Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Miałem ten sam problem. Wycięcie w podsiodłowej zakleiłem taśmą. Na styku sztycy z zaciskiem dałem czarny silikon. Minimalna warstwa, praktycznie go nie widac.
vooyeQ Napisano 13 Lipca 2021 Autor Napisano 13 Lipca 2021 Dzięki. Jest to jakiś pomysł z silikonem, spróbuję jako pierwszy 👍 @fw66 Jeżeli się nie sprawdzi to zawsze zostanie patent @siemalysy Dętka to jak już się poddam @RafalxM 23 godziny temu, Joker86 napisał: To w jakich warunkach smigasz że za każdym razem coś trzaska, trzeszczy? A przykładowo w takich:
Joker86 Napisano 13 Lipca 2021 Napisano 13 Lipca 2021 To o tak jakoś często to trzaskanie występuje u ciebie,nawet jak po takim piachu jeździsz,może coś nie tak z sztyca ewentualnie zaciskiem
vooyeQ Napisano 13 Lipca 2021 Autor Napisano 13 Lipca 2021 Lepiej zabezpieczyłem teraz wycięcie w podsiodłowej, bo mi się taśma już zaczęła trochę odklejać. Z innej beczki, ciekawa sprawa, że to strzela dopiero na kolejnym treningu. Ale ogólnie zawsze gdzieś wlezą drobinki pod zacisk i na śrubę, muszę to uszczelnić.
RafalxM Napisano 13 Lipca 2021 Napisano 13 Lipca 2021 Chyba nie poruszaliśmy tutaj kwestii materiału ramy? Z moich doświadczeń, miałem raz w życiu aluminium - nowy Kellys TNT20 - strzelało czasami, oczyszczenie szmatką pomagało na dłuższy czas, w tym głównie od razu 'na drodze', więc nie było to jakieś ultra dokładne czyszczenie. Ten rower był użytkowany praktycznie tylko do dojazdów do pracy głownie po DDR , co nie znaczy że nie ma tam piachu. Po jakimś czasie (i sprzedaży Kellysa) okazało się że miałem do tej pory tylko stalowe rowery , często jeżdżę w warunkach jak na fotce , i ani razu nic mi nie strzeliło Żadnej ramy w tym miejscu nigdy nie zabezpieczałem - nie wiem czy to taki szczęśliwy zbieg okoliczności, czy taka ogromna różnica w materiale ramy, sztyce zawsze były aluminiowe.
Gość Napisano 16 Lipca 2021 Napisano 16 Lipca 2021 Na sztycę zakładasz oring i dociskasz do zacisku. Zacisk możesz odwrócić o 180 stopni względem rozcięcia ( ale jeżeli nie jesteś pewny czy można, to tego nie rób). Nacięcie zaklej folią bezbarwną, wtedy nie rzuca się w oczy. Sklejasz dwie warstwy klejem do siebie, z tym że jedna jest większa, żeby przykleiła się do ramy z obydwu stron i u dołu.
slavi Napisano 16 Lipca 2021 Napisano 16 Lipca 2021 BikeYoke Willy ... ale zacisk musi być b.mały (najlepiej Squeezy od BY)
vooyeQ Napisano 19 Lipca 2021 Autor Napisano 19 Lipca 2021 jest to jakieś wyjście, taki wynalazek to już musi uszczelnić @slavi W dniu 16.07.2021 o 09:29, skom25 napisał: Na sztycę zakładasz oring i dociskasz do zacisku. Zacisk możesz odwrócić o 180 stopni względem rozcięcia ( ale jeżeli nie jesteś pewny czy można, to tego nie rób). Nacięcie zaklej folią bezbarwną, wtedy nie rzuca się w oczy. Oring od góry zorganizowałem. Z zaklejaniem wycięcia mam ten problem, że dopóki nie zabezpieczę całości to muszę ściągać zacisk, a jak dłubię przy zacisku to uszkodzę folię. Co do odwrócenia zacisku, no właśnie. Zacisk zwie się REVERSE bolt, niby lekka sugestia, ale zakładam że nie tędy droga.
Gość Napisano 19 Lipca 2021 Napisano 19 Lipca 2021 Popłynąłeś, Reverse to nazwa firmy, Bolt to informacja że na śrubę...
vooyeQ Napisano 19 Lipca 2021 Autor Napisano 19 Lipca 2021 Czy ja wiem, wychodzi na to, że brakło emotki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.