IwonaJ Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Szukam opony 700x40C (do roweru crossowego Merida), która dobrze sprawdzi mi się na drogach szutrowych, ale także nie będzie powodowała dużego oporu na asfalcie. Jestem zupełnym laikiem, poszperałam trochę w siedzi i typy jakie znalazłam to bontrager gr1 comp, conintenatal at ride oraz dwa modele schwalbe smart sam i marathon gt tour. Czy jesteście w stanie mi doradzić, które mi się najlepiej sprawdzą? Zależy mi, aby się nie zakopywać i nie ślizgać na szutrze oraz aby jazda na asfalcie nie była miła i przyjemna
some1 Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Moim zdaniem do takiej jazdy w zupełności wystarczają semislicki typu Schwalbe Hurricane.
Wojcio Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Trochę teoretycznie, bo oczywiście tych wszystkich opon nie sprawdziłem osobiście, ale też stawiam na Hurricane - chodzi o to, że zakopywanie to raczej sprawa szerokości. Trakcja na szutrze nie jest zła. Dla mnie największym wyzwaniem są zakręty, jeśli szuter jest luźniejszy a prędkość wyższa. Teraz jestem na Suwalszczyźnie - dużo szutrów, dużo zjazdów. Dlatego te boczne klocki, wchodzące do gry po przechyleniu roweru, mogą mieć duże znaczenie. Continental AT i Smart Sam są już bardziej terenowe, na bardziej mokre warunki - trawa, błoto (lekkie).
IwonaJ Napisano 12 Lipca 2021 Autor Napisano 12 Lipca 2021 problem jest taki, że szerokości 1,6 nie przeskoczę, dlatego myślałam o bardziej agresywnym bieżniku
abdesign Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 A jaki w ogóle jest powód do tego aby na szuter i asfalt szukać opon szerszych niż 1,6 na dodatek z agresywniejszym bieżnikiem?
keltu Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Niedawno szukałem podobnej opony i padło na Conti Double Fighter III 37-622, zdecydowanie polecam. Dzisiaj nawet była konkretnie testowana w deszczowych warunkach i nie mam do niej żadnych zarzutów, a po asfalcie to poprostu płynie.
IwonaJ Napisano 12 Lipca 2021 Autor Napisano 12 Lipca 2021 4 minuty temu, abdesign napisał: A jaki w ogóle jest powód do tego aby na szuter i asfalt szukać opon szerszych niż 1,6 na dodatek z agresywniejszym bieżnikiem? organizator wyjazdu z którym wyjeżdżam na tygodniową trasę po szutrze zasugerował, że 1,75 na szuter to minimum, ja u siebie maks wsadzę 1,6, dlatego szukałam pomocy w bieżniku, jak rozumiem czytając was to zabieg bezsensowny...
abdesign Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 6 minut temu, IwonaJ napisał: organizator wyjazdu z którym wyjeżdżam na tygodniową trasę po szutrze zasugerował, że 1,75 na szuter to minimum a dla mnie "33c to maksimum"... szersze to wolne bezużyteczne kloce. (To oczywiście żart.) Ale na szutrowo/asfaltowe trasy absolutnie nie miałbym żadnych wątpliwości wybierając coś z zakresu 38-40c.
Chociemir Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Tradycyjnie tutaj https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews warto spojrzeć...
IwonaJ Napisano 12 Lipca 2021 Autor Napisano 12 Lipca 2021 4 minuty temu, abdesign napisał: a dla mnie "33c to maksimum"... szersze to wolne bezużyteczne kloce. (To oczywiście żart.) Ale na szutrowo/asfaltowe trasy absolutnie nie miałbym żadnych wątpliwości wybierając coś z zakresu 38-40c. a konkretnie jaką byś polecił?
abdesign Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Kwestia ceny... i kwestia umiejętności radzenia sobie z oponami o "mniej bezczelnym bieżniku". A no i jeszcze jak długie to mają być trasy i jakim tempem przejeżdżane. Jak to tygodniowa włóczęga z sakwami i zwiedzaniem rozglądaniem się postojami popasami - to dobre propozycje już padły.
hulk14 Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Ja używam na przodzie vittoria terreno dry 38c, w wersji zwijanej. Myślę, że jeżdżę po szutrze szybciej niż będziecie jeździć na tej wycieczce. Na tyle mam goodyear county ultimate o szerokości 35c. Na teren asfaltowo-szutrowy wystarczą semi-slicki. Zakopać to się można w piachu i jeżeli ma być go sporo, to na przód można założyć coś z nieco większym bieżnikiem, niemniej ważniejsze od bieżnika są umiejętność jazdy po piachu i ilość dodatkowego bagażu (np. przy mocno dociążonym tyle sakwami może nieco rzucać na boki). Można zapytać gdzie ta wycieczka ma być, że organizator twierdzi, że minimalna szerokość wedle niego to 1.75? Większość osób jeżdżących na gravelach/szutrówkach jeździ na węższych oponach.
IwonaJ Napisano 12 Lipca 2021 Autor Napisano 12 Lipca 2021 8 minut temu, abdesign napisał: Kwestia ceny... i kwestia umiejętności radzenia sobie z oponami o "mniej bezczelnym bieżniku". A no i jeszcze jak długie to mają być trasy i jakim tempem przejeżdżane. Jak to tygodniowa włóczęga z sakwami i zwiedzaniem rozglądaniem się postojami popasami - to dobre propozycje już padły. trasy ok 70 km, tak jak wspomniałeś tempo zwiedzaniowe, czyli średnio pewnie ok 17 km/h 3 minuty temu, hulk14 napisał: Można zapytać gdzie ta wycieczka ma być, że organizator twierdzi, że minimalna szerokość wedle niego to 1.75? Większość osób jeżdżących na gravelach/szutrówkach jeździ na węższych oponach. Bośnia i Hercegowina, tam większość tras nie doczekała się jeszcze asfaltu
abdesign Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 No to nie ma co doktoratów pisać, byle stosunkowo lekka i zwijana była, żeby miała te 38-40c. Dobre propozycje już padły a kolega @hulk14 uzupełnił o świetne vittorie - pewnie bym wybrał zamiast "draja" to "miksa" bo to tam tygodniowe wyprawy zawsze zahaczą o kałuże - ale to też fajne opony.
itr Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Tak naprawdę trudno polecić opony nie znając człowieka i konkretnej trasy. To wyjazd zorganizowany, z jakiegoś powodu zalecenie opon 1,75 . Hmmm. Pytanie czy wszyscy przyjadą na MTB, na krosach czy na gravelach, czy w grupie łącznie z przewodnikiem jest przewaga mocnych kolarzy czy to jest wycieczka sezonowych amatorów. Czy na rowerach będzie bagaż ? Ciężkie sakwy z tyłu? Czy autorka pytania bez problemu pojedzie 70/ 100/ 120 km czy średnio rzadko jedzie więcej niż na spacer. Czy często łapie gumy i potrafi to ogarnąć co zrobić żeby było mniej. Czy jazda będzie w górach wzgórzach i to może być nowość. Czy asfalt to 80 procent i szutrowy tylko łącznik czy szutry i piaskowe drogi przeważają. Generalnie są opony mniej podatne na przebicia, cięższe np z rodziny Marathon od Schwalbe. Są opony bardzo lekkie dobre dla osoby lekkiej i sprawnej technicznie - bez bagażu, szczególnie miłe gdy dużo przewyższeń. Są opony z wyraźnymi klockami po boku i dość gładkim środkiem np Schwalbe Huricane wersja raceguard https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/hurricane Można założyć z tyłu oponę bardziej okrągłą z gładszym środkiem a z przodu z klockami rozsianymi na całym bieżniku. Jeżeli szuter to morze luźnych otoczaków w ktôrym opony toną - lepsze są maksymalnie szerokie. Jeśli jest piach jak na niektórych polnych drogach Mazowsza po traktorach też szerokie. jak wystarczą węższe to miałem dobre wrażenia mając w domu oponę za 60 zł oponę miałem na kole / ale nie testowałem w trasie) CST Convoy 700x38 drut, można mieć dwie w cenie jednej innych marek premium, kształt po napompowaniu dobry, guma ok, podobno warstwa antyprzebiciowa . Ale z taką oponą podjazd z bagażem po mokrych kamieniach drogi ziemnej gdzieś w pagórach- tył może się z uślizgnąć, to są kropki a nie klocki na środku. Ale za to toczą się lekko. Nie ma opon super uniwersalnych. Generalnie moje typy to Hurikan i Conwoj patrząc w komputer, Matatony - natomiast z perspektywy moich wyjazdów prawdziwych. Ale proponuję zamienić słowo z prowadzącym wyjazd, czy był na miejscu i co sądzi, czy potrzeba prawdziwego mocnego bieżnika w środku.
Chociemir Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Zerknij jeszcze tutaj: https://granfondo-cycling.com/best-gravel-tire-test/
itr Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Ciekawe zestawienie, dużo danych, tan wall is dead ale wszystko testowane z mlekiem, i opisują dętki jako pase. generalnie z dętkami sliki typu Vit Dry mogą być za dobre na wycieczkę w trudnym terenie, bo żeby nie dobić pod bagażami będą po prostu mocno napompowane.. Za dobre czyli troszkę za okrągłe, za śliskie, biegające na boki
Nemrod82 Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Jeżeli ma być w miarę tanio i z dętką to polecam: https://formicki-bike.pl/pl/p/Opona-Continental-Speed-King-CX-700x35C-Czarna-Zwijana/15251. Continental Speed King CX. Z droższych oponek na jakich miałem przyjemność jeździć: Continental Terra Trial: przyzwoita na asfalcie i szybka na szutrze. Bardzo dobre trzymanie na zakrętach w terenie. W mokrych warunkach też w miarę dawała radę. Brak kapci przez sezon ( przynajmniej nic czego mleko by nie uszczelniło). Vittoria Terreno Dry - szeroka ( 42 mm na obręczy 19 mm), cicha i szybka na asfalcie i szutrach. Dająca dzięki płaskiemu kształtowi też w miarę radę na piachu. Chyba najłatwiejsza do tublessowania opona jaką miałem. Za to błoto i mokre liście to teren, którego nie lubi. No i po 3 miesiącach przednia złapała spore rozdarcie od kawałka szkła. Po 5 miesiącach tylnia podzieliła jej los po kontakcie z kawałkiem pręta. Obecnie od tygodnia mam Tuffo Thundero. Póki co ok ( z tym, że wymagały nawinięcia dodatkowej taśmy przy uszczelnieniu) ale za krótko by coś konkretnego napisać.
Joker86 Napisano 12 Lipca 2021 Napisano 12 Lipca 2021 Ja używam Schwalbe spider 700x35 głównie śmigam po jezdni i utwardzonych ścieżkach sprawdzają się bardzo dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.