Skocz do zawartości

[Lampka] Którą lampkę wybrać?


kozuba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jeżdżę głównie w dzień, ale kiedy się już ściemnia - 70% wieczorami po drogach polnych+ ścieżki rowerowe [WTR], 30% późnym wieczorem/ nocą po mieście - trochę ścieżki, trochę drogi boczne. Zastanawiam się którą lampkę w tym wypadku wybrać, cena do 250 raczej obojętna. Moje propozycje:

1) Lumintop B01

2) Fenix B25R

3) Enfitnix Navi 800

 

Dodam jeszcze, że nie chcę żadnych lampek gdzie trzeba coś przerabiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mnie dorzucam do zestawu Cateye AMPP 800 - mam wersję 400, i spokojnie wystarcza - głównie używam trybu 200 lumenów, dopiero na drogach polnych włączam 400 lumenów. W przypadku 800 masz solidny zapas na naprawdę ciemne miejsca a z kolei w trybie 200 kilka godzin działania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda z nich powinna zdać egzamin. Zależnie od tego czy zależy bardziej na zasięgu czy szerokości oświetlanej drogi dobrać odpowiednią.

Jeżeli chodzi o szerokość to Fenix>Navi>Luminotop.

Jeżeli chodzi o zasięg to kolejność jest odwrotna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam -> https://allegro.pl/oferta/bocialarka-convoy-s8-1830lm-3x-sst-20-5000k-rower-7955079988 

Jeżeli potrzebujesz mocy to tylko taką. Możesz przeglądnąć u tego użytkownika również inne od 1000lm do 1830lm. Mam takie dwie i jestem mega zadowolony. 

Z minusów to musisz kupić dwa ogniwa (jedno w zapasie) - Li-Ion typu 18650 i ładowarkę do nich jeśli nie masz, ale to polecam u kogoś innego na allegro bo u tego od latarek trochę droższe niż normalnie (uważaj na podróbki) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to wszystkie propozycję tutaj to akumulator, różni się jedynie sposobem ładowania, albo podpinasz przewód do lampki (Fenix B25R) albo wyciągasz akumulatorek z lampki do ładowarki (pozostałe w tym temacie). Ja wolę rozwiązanie na akumulatorki wyjmowane  bo można wymieniać i mieć kilka sztuk. Trzeba kupić ładowarkę ale najczęściej jedna obsłuży wszystkie rodzaje, ja mam  XTAR VC4S . taki zakup  przyda się do ładowania ogniw do zabawek, lampek dekoracyjnych, pilotów itp. 

 

Ja przez bateria rozumiem jednorazówki nie do ładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dużo lepiej kupić PROX Kastor- X https://www.centrumrowerowe.pl/lampka-prox-kastor-x-pd26136/ lub PROX Avior II https://www.centrumrowerowe.pl/lampka-prox-avior-ii-pd1520/. PROX Kastor-X ma 1800lm, a PROX Avior II 2000lm. PROX Kastor- X ma pojemność akumulatora 6400 mAh, a PROX Avior II 4400mAh, więc lepiej wybrać Kastora- X. :)

 

Chyba, że wolisz kupić tańszą i zaoszczędzić. Ale na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać, bo jest najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam dokładnie tą z optyką 60x20 stopni przez co na pewno mniej razi osoby z naprzeciwka. https://allegro.pl/oferta/latarka-uniwersalna-edc-x1-xp-l-v6-1050lm-ext-3-5-7219897473

Do tego akumulatory NCR18650GA 3400mah i starcza bez problemu na 1,5h przy max mocy. Zaletą tych latarek jest możliwość dowolnego zaprogramowania własnych trybów także na mocy 5% można jechać i jesteśmy widoczni. Na 100% jeśli my chcemy coś widzieć po zmroku.

Co do postu wyżej to jest super opcja dla ludzi, którzy nie potrzebują latarki do użytku ogólnego na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Convoy s2+  reflektorem OP. 

Masz do wyboru z dioda XML go daje około 1000lm, lud z dioda sst40 daje 1800 lm, dwie grupy trubow, strobo, sos, 10, 40, 100 procent światła, na aku 18650. Czas świecenia  w pełnej moc około 1.30 godziny. Świeci szeroko i daleko zarazem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zakładający temat napisał, że jeździ czasem wieczorem lub w nocy, tam gdzie są inni uczestnicy ruchu. Ja do tej pory miałem latarkę z zoom, niewiadomego pochodzenia, z akumulatorem 18700. Świeciła nawet przyzwoicie i dało się jechać ze średnicą świecenia, aby nie oślepiać, ale na boki nic nie było widać. Nie byłem zadowolony i kupiłem wspomnianego tutaj Prox Avior II. Echhh... świeci toto mocno, to fakt, ale dlaczego nawet na drzewa 10 metrów nad ziemią? W niej nawet ringi do jazdy dziennej oślepiają innych. Do tego uchwyt nie pasuje na grubą kierownicę. Akumulator w sakwie też mi nie przypadł do gustu. Odesłałem w cholerę.

Ostatnio, kolega który przez weekend robi czasem kilkaset kilometrów po asfalcie, polecił mi Limintop B01. Najpierw porównałem tą jego, z moją starą i pokazała się przepaść. Mega lampa za stówę, jak się poszuka oczywiście i czasem poczeka na rabat z Chin. Akumulator trzeba dokupić za raptem 24 zł (21700) i bajka. Świeci gdzie chcę, daleko i szeroko, nie razi innych, czas pracy dla mnie wystarczający. Jak ktoś potrzebuje więcej, to drugie ogniwo do kieszeni i gitara. Do tego wszystko się mieści w latarce, żadnych kabli. Nic się w niej nie grzeje. Dla mnie bomba. 

IMG_3411.thumb.jpg.24d2c80a91172d1cd965c4f124939722.jpgIMG_3412.thumb.jpg.e849be7805c691c5a4e18ae487eb1632.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...