spidernet Napisano 11 Lipca 2021 Napisano 11 Lipca 2021 Pytanie banalne zapewne dla wielu z Was ale dla mnie to całkiem inna branża, a co za tym idzie zagadka.. Mam taki oto rowerek Giant oraz osprzęt jak na zdjęciu. Niestety od jakiegoś czasu coraz słabiej hamuje (tylne koło), wręcz piszczy przy hamowaniu. W serwisie "naciągnięto" zapadającą się już dźwignię od hamulca, jednak Pan serwisant stwierdził, że nie ma do tego zamiennych części i to wszystko co mógł zrobić. Niestety efekt jest mizerny. Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i za pomocą forumowiczów zdiagnozować co jest zużyte i jaki element zamienny należy zakupić. Pomożecie? Cytuj
spidernet Napisano 12 Lipca 2021 Autor Napisano 12 Lipca 2021 No właśnie chyba chodzi o klocki, tylko jak to zdiagnozować? Wybaczcie koledzy tak niefachowe pytanie, ale mieszkam w dość niewielkim miasteczku i często tu sprawy trzeba wziąć w swoje ręce ;) Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Lipca 2021 Mod Team Napisano 12 Lipca 2021 Wyjmowałeś je ? Jak bardzo są starte ? Nie są zatłuszczone ? Układ jest szczelny ? Jeżeli coś jest z nimi nie tak, to najlepiej kupić nowe, a przed montażem wyczyścić tarcze ( izopropanol, albo spirytus ). Cytuj
spidernet Napisano 13 Lipca 2021 Autor Napisano 13 Lipca 2021 No chyba te klocki mają już czasy świetności za sobą 😕 Podpowiesz jak kupić zamienną część? Najlepiej oryginał bądź lepszy zamiennik. Cytuj
JWO Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Klocki nie wyglądają źle. Shimano zaleca wymianę poniżej 1.5mm. Zacząłbym od najprostszej rzeczy, wyczyścić tarczę, piszczenie to oznaka zanieczyszczenia. Jak nie pomoże to wymienić klocki Z tym ze jeżeli jest wyciek, to nic nie pomoże dopóki nie uszczelnisz układu. Zapadnięta klamka może to sugerować. Ale servisant by to zauważył. Z drugiej strony serwis powinien też wyczyścić tarczę. O jakich częściach mówił serwis w kontekście braku? To sugeruje że serwis wie co jest uszkodzone. Cytuj
JWO Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Faktycznie, w oficjalnych dokumentach Shimano podje 0.5 dla klocków. Nie można nigdy ufać internetom. Cytuj
spidernet Napisano 14 Lipca 2021 Autor Napisano 14 Lipca 2021 Te klocki są niestety dość stare. Mają kilkanaście lat. Obawiam się że to ich wina. Pomożecie zidentyfikować właściwy zamiennik? Nie mam pewności co kupić aby pasowało... Cytuj
slavi Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 (edytowane) Wszystkie zgodne kształtem z Shimano B01S Edytowane 14 Lipca 2021 przez slavi Cytuj
spidernet Napisano 14 Lipca 2021 Autor Napisano 14 Lipca 2021 żywiczne, metaliczne, organiczne a może inne? Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Lipca 2021 Mod Team Napisano 14 Lipca 2021 Jak masz na tarczy napis "resin pad only", to zalecane są żywiczne. Cytuj
woojj Napisano 15 Lipca 2021 Napisano 15 Lipca 2021 (edytowane) Sensownie jest przelać oba hamulce, bo jak znam życie to nikt ich nie dotykał i zawartość przypomina maź. Porządnie wyczyść tarcze i nowe klocki. Po dotarciu będzie w miarę ok. Te hamulce od Gianta są średnie, ale trzeba o nie dbać. Dobór klocków ich rodzaju do tarcz to jest loteria i często własne doświadczenia. Różnice w hamowaniu sięgają 30 %- to moje odczucia. Co do drobnych nieszczelności w pobliżu klamki- często się zdarza w okolicach membrany. Nadmiar zgrzanego płynu czasem się wysika. Problem się pojawia w momencie nieszczelności tłoczka. Hamulce hamują słabo, mocno dusisz klamkę....może coś wysikać spod membrany 😉 No i widać że klocki są suche na płytkach więc zaciski są ok, o ile nie zatarte (sprawdź czy oba tłoczki pracują) Edytowane 15 Lipca 2021 przez woojj Cytuj
spidernet Napisano 23 Lipca 2021 Autor Napisano 23 Lipca 2021 Koledzy założyłem nowe klocki, ale jest pewien problem. Oba ocierają o tarczę. Jak to wyregulować? Cytuj
JWO Napisano 23 Lipca 2021 Napisano 23 Lipca 2021 Poluzuj zacisk, zakręć kołem, zaciśnij klamkę, dokręć zacisk Cytuj
spidernet Napisano 23 Lipca 2021 Autor Napisano 23 Lipca 2021 Musiałem jeszcze raz zdemontować i ponowne założyć klocki. Za drugim razem problem ocierania klocków znikł. Ale nie zanikł problem z hamowaniem... Niestety generalnie problem słabego hamulca musi tkwić w czymś innym. Wymiana klocków niewiele wniosła. Trzeba użyć dość sporej siły aby zahamować. Kiedyś pamiętam, że po naciśnięciu hamulca koło "stawało dęba". Niestety obecnie jedynie się ślizga. Wyczyszczenie tarczy benzyną ekstrakcyjną też niewiele wniosło... Może wymiana płynu hamulcowego byłaby sensowna? Jak myślicie co jeszcze może być przyczyną? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.