Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytanie banalne zapewne dla wielu z Was ale dla mnie to całkiem inna branża, a co za tym idzie zagadka..

Mam taki oto rowerek Giant oraz osprzęt jak na zdjęciu. Niestety od jakiegoś czasu coraz słabiej hamuje (tylne koło), wręcz piszczy przy hamowaniu. W serwisie "naciągnięto" zapadającą się już dźwignię od hamulca, jednak Pan serwisant stwierdził, że nie ma do tego zamiennych części i to wszystko co mógł zrobić. Niestety efekt jest mizerny. Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i za pomocą forumowiczów zdiagnozować co jest zużyte i jaki element zamienny należy zakupić. Pomożecie?

 

20210710_105326.jpg

20210710_105341.jpg

20210710_105348.jpg

20210710_105355.jpg

20210710_105413.jpg

20210710_105442.jpg

Napisano

No właśnie chyba chodzi o klocki, tylko jak to zdiagnozować? Wybaczcie koledzy tak niefachowe pytanie, ale mieszkam w dość niewielkim miasteczku i często tu sprawy trzeba wziąć w swoje ręce ;)

  • Mod Team
Napisano

Wyjmowałeś je ?
Jak bardzo są starte ?
Nie są zatłuszczone ?
Układ jest szczelny ?
Jeżeli coś jest z nimi nie tak, to najlepiej kupić nowe, a przed montażem wyczyścić tarcze ( izopropanol, albo spirytus ).

Napisano

Klocki nie wyglądają źle. Shimano zaleca wymianę poniżej 1.5mm.

Zacząłbym od najprostszej rzeczy, wyczyścić tarczę, piszczenie to oznaka zanieczyszczenia. Jak nie pomoże to wymienić klocki

Z tym ze jeżeli jest wyciek, to nic nie pomoże dopóki nie uszczelnisz układu. Zapadnięta klamka może to sugerować. Ale servisant by to zauważył. Z drugiej strony serwis powinien też wyczyścić tarczę.
O jakich częściach mówił serwis w kontekście braku? To sugeruje że serwis wie co jest uszkodzone.

Napisano

Te klocki są niestety dość stare. Mają kilkanaście lat. Obawiam się że to ich wina. Pomożecie zidentyfikować właściwy zamiennik? Nie mam pewności co kupić aby pasowało...

Napisano (edytowane)

Sensownie jest przelać oba hamulce, bo jak znam życie to nikt ich nie dotykał i zawartość przypomina maź.

Porządnie wyczyść tarcze i nowe klocki. Po dotarciu będzie w miarę ok. Te hamulce od Gianta są średnie, ale trzeba o nie dbać. 

Dobór klocków ich rodzaju do tarcz to jest loteria i często własne doświadczenia. Różnice w hamowaniu sięgają 30 %- to moje odczucia.

Co do drobnych nieszczelności w pobliżu klamki- często się zdarza w okolicach membrany. Nadmiar zgrzanego płynu czasem się wysika. Problem się pojawia w momencie nieszczelności tłoczka. Hamulce hamują słabo, mocno dusisz klamkę....może coś wysikać spod membrany 😉

No i widać że klocki są suche na płytkach więc zaciski są ok, o ile nie zatarte (sprawdź czy oba tłoczki pracują)

 

Edytowane przez woojj
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Musiałem jeszcze raz zdemontować i ponowne założyć klocki. Za drugim razem problem ocierania klocków znikł. Ale nie zanikł problem z hamowaniem...

Niestety generalnie problem słabego hamulca musi tkwić w czymś innym. Wymiana klocków niewiele wniosła. Trzeba użyć dość sporej siły aby zahamować. Kiedyś pamiętam, że po naciśnięciu hamulca koło "stawało dęba". Niestety obecnie jedynie się ślizga. Wyczyszczenie tarczy benzyną ekstrakcyjną też niewiele wniosło... Może wymiana płynu hamulcowego byłaby sensowna? Jak myślicie co jeszcze może być przyczyną?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...