Fludi Napisano 7 Lipca 2021 Napisano 7 Lipca 2021 Jaki byłby najlepszy zaplot (w sensie 2/3 krzyże, czy może słoneczko) kół do szosy pod piasty i obręcze na 28 otworów i pod hamulce szczękowe? Zależy mi na tym, że było one dosyć solidne, żebym nie musiał co jakiś czas biegać na ich centrowanie, a i też żeby były komfortowe w jeździe. Koło ma być zbudowane na obręczach DT Swiss R460, piasty Novatec A291SB-SL/F482SB-SL, szprychy celuję w DT Competition z mosiężnym nyplem.
uzurpator Napisano 7 Lipca 2021 Napisano 7 Lipca 2021 Tarcze czy szczęki? W każdym razie: 3 krzyże. Szczęki: - przód - szprychy 1.5mm po obu stronach ( laser, czy inny revo ) - tył - szprychy 2mm po stronie napędu, 1.5mm po drugiej Przy tarczach zmieniamy w sumie z przodu szprychy po stronie tarczy na 1.8mm jeżeli jesteś cięższy ( 90+kg ) to podbijamy wszystkie szprychy o 1 poziom grubości: - przód - szprychy 1.8mm po obu stronach - tył - szprychy 2.3mm po stronie napędu, 1.8mm po drugiej albo po prostu zrób koła 32H
Fludi Napisano 7 Lipca 2021 Autor Napisano 7 Lipca 2021 Jak pisałem wcześniej, hamulce szczękowe. Nie bardzo mam jak zrobić 32H, bo mam już zasadniczo piasty 28H (było nie było udało się mi je wyrwać z rabatami na ali poniżej 50€), obręcze też już są w drodze. Ważę w porywie po sezonie zimowym do 85kg (normalnie to max 80kg mam), ale i tak założenie jest na Competition, Revolution nie potrzebuję. Z tego co kojarzę temat trochę sprzed lat, to kiedyś było założenie, że jak kołnierze piast są zbyt mocno wycieniowane to przy 28H i zaplocie na 3 krzyże są dosyć duże siły działające na kołnierze i mogą go zerwać (a te piasty są dosyć odchudzone, szczególnie przednia), a dwa szprychy będą tutaj miały bardzo duże przekosy... Aha, zapomniałem wcześniej jeszcze dodać, opona do tych kół to Schwalbe One 25
uzurpator Napisano 7 Lipca 2021 Napisano 7 Lipca 2021 No to: 3 krzyże koło przód - szprychy 1.5mm po obu stronach (tzn cieniowane 2-1.5-2 ) koło tył - szprychy 2mm po stronie napędu, 1.5mm po drugiej Dla świętego spokoju możesz podbić do 1.8mm jeżeli masz paranoję z okazji drucików typu DT Revolution. Lub strzel sobie areo szprychy za furę monet zamiast tych 1.5. Aerolite to taki odpowiednik Revolution/Laser tylko płaski. EDIT: Co to za nonsens z słabymi kołnierzami? Sam poczytam.
Fludi Napisano 7 Lipca 2021 Autor Napisano 7 Lipca 2021 Nie mam problemu z Revolution, bo nawet w MTB mam tylko je w kołach. Natomiast te koła buduję trochę budżetowo i średnio mi się chce do nich dopłacać. Szczególnie, że jeśli szosa mi bardziej podejdzie to w przyszłym roku prawdopodobnie zmienię ramę na carbon z mocowaniem pod tarcze i wtedy znowu będę musiał wymieniać koła, także nie chcę jakoś dużo w tym kasy utopić obecnie...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.