2wheels4ever Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Rower trekkingowy (Merida Freeway), przebieg 6k+ km, pękła rama (alu) na dole komina, w który wchodzi sztyca podsiodłowa (uprzedzając pytania: sztyca nie była wyciągana ponad ogranicznik, waga jeźdźca dopuszczalna wg producenta, nie było skakane ani nic w tym stylu). Mam możliwość wymiany ramy na nową (gwarancja), ale wydaje mi się, że lepsze rozwiązanie stanowić będzie zaspawania pęknięcia oraz, przede wszystkim, danie trójkąta wzmacniającego między kominem a górną belką, takiego jaki jest w wielu rowerach MTB. Mam już profesjonalny warsztat, który podjąłby się naprawy/przeróbki. Ma ktoś z Forumowiczów doświadczenie w temacie? Nie jestem pewien, czy we właściwym dziale zakładam temat, i proszę o ewentualne przeniesienie do właściwszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 6 Lipca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Wymień ramę. Po naprawie mimo wszelkich wzmocnień za jakiś czas pęknie obok spawu. Jednym słowem - naprawa nie ma sensu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Nie kombinuj, masz gwarancję to ją wymień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Sztyca za dużo luzu miała i z czasem zmęczyła komin. Spawanie nie ma sensu. Wstawianie wzmocnienia o jakim piszesz też się nie powiedzie tylko osłabi dodatkowo górną rurę w miejscu gdzie jest zapewne wycieniowana. Ew. jeśli to średnica 31,6 można zespawać komin, obrobić spoinę wewnątrz na wymiar i wkleić dłuuugą tuleję rddukcykną na 27,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Wzmocnienie i spawanie grozi przesztywnieniem konstrukcji, przegrzaniem i pękaniem w innym miejscu. Jak można wymienić to wymienić. A wtedy już gwarancja nie pomoże. (sam daaawno temu spawałem pękniętą ramę w zakładzie naprawy śmieciarek, ale to były inne czasy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Kiedyś rozwiązałem taki problem w ten magiczny sposób, ale nie miałem możliwości wymiany gwarancyjnej, pewnie boisz się że odzyskasz rower z wymiany gwarancyjnej po sezonie? 🙃 Pozdrow'er 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joker86 Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Rama do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2wheels4ever Napisano 6 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Ja to widzę tak, że nowa rama może pęknąć dokładnie w tym samym miejscu po pewnym czasie. Ten sam jeździec, ten sam styl jazdy, te same trasy. Dlatego wydaje mi się, że wzmocnienie jest jak najbardziej wskazane, czy to starej, czy to nowej ramy. Zostawianie roweru na dłużej o tej porze roku na pewno nie wchodzi w rachubę. Życie jest zbyt krótkie. 😉 Mam jeszcze teoretycznie na czym jeździć, ale to czysto użytkowy sprzęt, do tego dość mocno wyeksploatowany. Tak więc rekreacyjnie będę jeździł trekkingiem. Jak znowu coś puści, to się znowu wzmocni za 100-200 zł. Czekam jeszcze na odpowiedź przedstawiciela producenta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2wheels4ever Napisano 17 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 No i zostałem z dwiema ramami. Jeżdżę na pospawanej, a druga leży jako zapasowa. Trzeba przyznać, że Merida ładnie się zachowała przysyłając nową ramę w ciągu kilku dni (choć niestety nie w tym samym malowaniu); proponowałem, żeby po prostu pokryli koszt spawania, ale to chyba niezgodne z ich polityką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 IMHO ryzyko nieszczęścia jest jednak dużo większe na ramie spawanej. W warunkach warsztatowych bardzo mało ludzi w PL potrafi dobrać parametry do jakiegoś, bliżej nieznanego stopu alu. Do tego wygrzewanie, odpuszczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2021 7 godzin temu, 2wheels4ever napisał: Jeżdżę na pospawanej, Posłuchaj bardziej doświadczonych kolegów. Mimo wszystko jednak bym ramy zamienił.Pospawaną zostawiłbym na rezerwę a jeździł na nowej (zwłaszcza, że masz teraz nową gwarancję na ramę). Nie ryzykuj, a i gwarancja Ci leci z nowej ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.