Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock Shox ZEB Ultimate 180 mm


Rekomendowane odpowiedzi

Witam maniaków rowerowych.  

Sprawa jest taka że nie wiem jaki offset kupić, albo może inaczej. Bardziej chciałbym się od Was dowiedzieć czy będzie różnica podczas jazdy pomiędzy offsetem 38 mm / 44 mm ? Nie miałem jeszcze offsetu 38 mm, a troszku mnie ciekawi ten rozmiar dlatego pytam, no chyba że mi się nagle rower za krótki zrobi : ) Lubię dynamiczną jazdę po mieście, w lesie z górki, także dropy i takie różne głupoty na rowerze, również w mieście. 

Rama Dartmoor Hornet 2020 / 2021 Rozmiar ramy L. Chciałbym już kupić amortyzator, bo niedawno anulowałem zakup " Cyklomania.pl " z powodu braku ramy, a tak mi pewien Pan obiecał że będzie rama i się troszku zasmuciłem, ale się udało i teraz już jedziemy z tematem. 

Pomóżcie chłopaki ...     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak skończę budować rower to może wrzucę na chwilę na swój profil Gracza ukończony projekt ... https://www.ppe.pl/spolecznosc/76697/_piotrek.html

Nie mam określonego budżetu. Jak skończę budować rower pod swój klimat i pod moje części to wtedy się się zobaczy. Sądzę że gdzieś w okolicy 15.000 - 20.000 zł powinienem skończyć projekt, ale to wszystko jeszcze za wcześnie, bo cały czas zmieniają mi się plany zakupowe. Miałem kupować mostek PRO Tharsis 3FIVE CNC 35mm, kierownicę Dartmoor Nitro Hi 35 mm, ale kupiłem coś innego, także przyjdzie mi mostek i kierownica od TAG METALS ( długość 35 mm - średnica 35 mm / Kierownica 35 mm / 800 mm ) muszę troszku skrócić kierownicę ... :)      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bo nigdy nie miałem roweru z pełnym zawieszeniem, to mój świadomy wybór przejść na stronę Hardtail Enduro ;) Ostatnio miałem w łapach YETI, nie wiem czy nowy model, nie interesuję się rowerami tak jak kiedyś z pełnym zawieszeniem. Na razie nie ciągnie mnie do na roweru z pełnym zawieszeniem, może mi się znudził ? :P   

Coś na temat pomożesz  ? ... :) 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Offsetem się nie przejmuj - nie poczujesz różnicy 6mm w żaden sposób.

Co do HT enduro to jego dzielność terenowa jest gorsza niż lekkiego ścieżkowca FS. Za taka kasę można kupić już bardzo spójny i lekki enduro z prawdziwego zdarzenia na komponentach z wyższej półki niż lepiszcze, które strugasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki straszliwie za zainteresowanie się moim tematem. Ale mam jeszcze jedną sprawę. Jeżeli offset 38 mm na piaście będzie krótszy, czy to znaczy że rower będzie stabilniejszy na zakrętach, rower będzie szybciej reagował na zmianę ruchy kierownicy ? taki będzie powiedzmy odczuwalnie krótszy między kołami ?, troszku długo już ganiam na rowerze. Nie wiem jak większość tutaj maniaków rowerowych, ale ja odczuwam zmianę w geometrii że tak się wyrażę, jeżeli mam powiedzmy mostek krótszy lub dłuższy nawet o te pół centymetra lub centymetr, lub zmieniam lub dodaję podkładki pod mostek takie bardzo cienkie też. Może nie odczuję różnicy tak jak piszesz między 38 mm / 44 mm, ale też nie wiadomo, może odczuję różnicę ?.          

38 minut temu, Tyfon79 napisał:

Coś takiego jak offset na amorze to jest parametr pomijalny całkowicie. 

No to po co robią różne długości ? :huh: Jakby ktoś nie wiedział offset to jest tam na dole, tam gdzie zaczepia się sztywną oś / piastę z amortyzatorem. Kiedyś mi jakiś koleś powiedział że offset amortyzatora to jest na samej górze amortyzatora, jak pamiętam ten element nazywa się korona amortyzatora ?. :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie tam na dole. To wypadkowe przesunięcie osi koła względem osi symetrii sterówki (na koronie i na dole). 6mm krótsza baza kół na konstrukcji tak siermiężnej jak hornet i to jeszcze ze skokiem widelca 180 jest całkowicie bez znaczenia (biorąc pod uwagę efektywny kąt główki na poziomie 64 stopnie). I tak nie będzie skręcał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Dokumosa napisał:

Nie, to nie tam na dole. To wypadkowe przesunięcie osi koła względem osi symetrii sterówki (na koronie i na dole). 6mm krótsza baza kół na konstrukcji tak siermiężnej jak hornet i to jeszcze ze skokiem widelca 180 jest całkowicie bez znaczenia (biorąc pod uwagę efektywny kąt główki na poziomie 64 stopnie). I tak nie będzie skręcał ;)

Teraz sobie porównałem dwa amortyzatory, jest tak jak mówisz, jakoś wcześniej tego nie zauważyłem na koronie. Amortyzator z większym offestem ma bardziej wysunięte golenie na koronie, oraz na dole ma dłuższe podłączenie do koła, które już od razu zauważyłem, nie wiem jak fachowo się to nazywa na dole. Dzięki Dokumosa !!!  ;)   

Nie bój :) Dartmoor Hornet rwie się jak Kozica pod górkę, z górki jest jeszcze lepiej, skręca lepiej niż się wydaję, niesamowita geometria. Do tego piekielnie wygodny, można jechać i jechać i brak zmęczenia. Dartmoor Hornet 2020 / 2021 :wub:     

Mam teraz 170 mm i 180 mm skoku ... idealnie  :thumbsup:  Kiedyś miałem 160 mm, ale to było za mało, może jakby mieć bardziej wygiętą kierownicę do góry to może by coś z tego było ?, albo nie. Mam teraz wznios na kierownicy 38 mm i jest dobrze, a jak przylezie nowa kierownica to będę miał wznios 40 mm. :thumbsup: 

 

30 minut temu, KrzysiekCH napisał:

Generalnie podoba mi się koncepcja złożenia fajnego ht enduro, ale też uważam, że jednak 180mm do ramy ht to za dużo, nie wykorzystasz tego na ht. Ja bym celował w coś koło 160. Te 6mm offsetu moim zdaniem pomijalne, tak jak pisali koledzy.

Ja tam do swojej jazdy nie zamieniłbym roweru na coś bardziej normalnego. NS BIKES 2021 ECCENTRIC ALU 29 / 27.5 +  fajny rower, ale geometria za bardzo taka spokojna.

Dartmoor Hornet w 100 % krwiożercza bestia ... :devil:  :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kwestionuje wyboru ramy, hornet to fajna rama. Kwestionuje tylko ładowanie do niej 180mm. Jak ja bym miał 180mm z przodu to bym uderzał na takie traile gdzie to 180mm się faktycznie przyda - wtedy jednak szybko się okaże, że moje nogi nie nadążają. Dlatego jak dla mnie enduro ht kończą się na 160mm. Sam może też kiedyś coś takiego złożę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, KrzysiekCH napisał:

Nie kwestionuje wyboru ramy, hornet to fajna rama. Kwestionuje tylko ładowanie do niej 180mm. Jak ja bym miał 180mm z przodu to bym uderzał na takie traile gdzie to 180mm się faktycznie przyda - wtedy jednak szybko się okaże, że moje nogi nie nadążają. Dlatego jak dla mnie enduro ht kończą się na 160mm. Sam może też kiedyś coś takiego złożę.

Dartmoor Hornet 2020 / 2021 różni się tym od normalnych rowerów Hardtail że tam nie wiesz gdzie się kończy jego potencjał, dajesz do pieca a on dalej nic sobie z tego nie robi. Nie wiem jak tego Janek Kiliński dokonał projektując tak wspaniałą ramę, ale stworzył piekielną maszynę do normalnej jazdy i do nie normalnej jazdy :wub:    

Dzięki Dokumosa ;) za pomoc. Na obecną chwilę jestem bardziej nastawiony na amortyzator z offestem 44 mm.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj Pan który mówił że pracował w serwisie tak założył tylny hamulec, przedni też coś jakoś tak nie do końca po mojemu :P Mówił że pracował w profesjonalnym serwisie. 

Nie będę wrzucał zdjęcia na forum, tylko wrzucę do swojego profilu gracza na ppe.pl ( potem skasuję zdjęcia ) 

https://www.ppe.pl/user.html

Już sobie zmieniłem adapter tylny, z przodu też zrobiłem jak należy. Co sądzicie o takich fachowcach ... ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2021 o 20:53, _Piotrek napisał:

Dartmoor Hornet 2020 / 2021 różni się tym od normalnych rowerów Hardtail że tam nie wiesz gdzie się kończy jego potencjał, dajesz do pieca a on dalej nic sobie z tego nie robi. Nie wiem jak tego Janek Kiliński dokonał projektując tak wspaniałą ramę, ale stworzył piekielną maszynę do normalnej jazdy i do nie normalnej jazdy :wub:    

No właśnie... jego potencjał kończy się dla posiadacza w piekle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu przykłady twardych lądowań (niewykonalnych na żadnym ht, przynajmniej 2x przez tego samego bikera). Widać wyraźnie też wiotkość fox'ów. Ale przede wszystkim jaką robotę robi współpraca tylnego to zawiasu z przednim amorem. Widać jak lądowanie na przednim kole powoduje po prostu ugięcie zawieszenia z tylu. W ht cała ta siła pójdzie na ramę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...