Gradory Napisano 4 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 Nie mogę odkręcić korby. Suport Press Fit. Oto efekt mojej walki - skręcony, klucz. Co robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 5 Lipca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Co to za torba? Generalnie większość winy rzuciłbym na lipny klucz niż na korbę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Słaby klucz ... u mnie poszedł klucz lepszej jakości i około metrowa rura, ledwo ale poszło. Narzekałem po zakupie na cykanie z suportu, co jest normalne w przypadku press-fit (Sram GX), więc albo w serwisie dokręcili mocniej albo tak wyjechał z fabryki .... albo nie dali smaru i się zapiekło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Albo byl tam klej. Ja swoją FSA odkręcałem pół metrowym kluczem. W momencie jak puściło, poleciałem z rowerem na podłogę, nawet nie wiem kiedy. Klucz tandeta. Najlepiej mieć Bit a do tego jakiś porządny uchwyt i przedłużkę. Wywal resztę kluczy o ile to zestaw, bo Ci tylko obrobią gniazda śrub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Dobry klucz poznasz po tym, że prędzej go złamiesz niż tak wykręcisz. A całą zabawę polecam zacząć od WD-40. Jak zapieczony gwint to powinno pomóc. No i nie grzej/nie chłodź tej śrubki, bo jak urwiesz łepek to po zabawie. Koszta rosną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Opcje są dwie - lepszy klucz - czasem wystarczy taki z rączką, czasem po prostu dobry klucz CrV a do tego "wzmacniasz momentu" czyli rurka. Albo klucz udarowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Z korbą jest ten problem, że kręci się razem z kluczem, więc też trochę techniki i pomysłu się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 5 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Dzięki za odpowiedzi. Suport to Press Fit SRAM GXP. Klucze imbusowe mam bardzo marne. Jakie kupić? Koniecznie profesjonalne, warsztatowe. Park Tool HXS-1.2 mogą być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Nie ma sensu - wystarczy zestaw Bondhusa za 50 złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 5 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 A klucze Castoramy mogą być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 W Castoramie sprzedają narzędzia różnej jakości. Kup sobie jakieś sprawdzone przez wielu, np. Wera, Wiha, Wurth, Yato, Proxxon, King Tony, wspomniany Bonhus, czy chociażby nasza polska Kuźnia... Po prostu unikaj tych najtańszych i nie zrób głupiego błędu, kupując calowe. Ciebie interesują metryczne, chociaż te drugie też czasami się przydają. No i dobrze żeby były zakończone kulką. Trochę wprawy i można operować jedną ręką, mając drugą wolną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 5 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Kupiłem zestaw 9 kluczy Magnusson za 34 zł w Castoramie. Zobaczymy. Były też te, które mam obecnie, za 17 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Przydatna też jest mała grzechotka 1/4" z przedłużką oraz kompletem bitów, ale to już tylko kwestia wygody i oszczędności czasu. Wspomniany wyżej klucz udarowy tez jest spoko, ale musi być mały, trzeba umieć go odpowiednio ustawić i zazwyczaj rower da się naprawić bez niego. To raczej tylko do takich właśnie rzadkich problemów jak twój. PS. I nie pytaj nas wiecej o narzędzia, bo jako osoby "hobbystycznie skrzywione" zaczniemy ci radzić, żebyś kupił wszystko co się da i jeszcze trochę na zapas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 5 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Jako osoba, która wraca do samodzielnego serwisowania rowerów, wiem, co to za skrzywienie, bo sam teraz ciągle kupuję jakieś narzędzia. Mam dosyć kaprysów serwisów rowerowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Zamiast zestawu, kup dobrej firmy potrzebne wymiary oddzielnie. Ja mam imbusy Wiha + Force w kształcie litery T. Te drugie to raczej budżetowa marka rowerowa, ale o dziwo kiedyś kupiłem te klucze po 7 zł/ sztuka, a są rewelacyjne. Zestaw tylu Imbusów za 34 zł to tanio. Jeden klucz Wiha to 10-15 zł, a są droższe. Nie chodzi tylko o wytrzymałość klucza, ale i dopasowanie do gniazda, zwłaszcza że rowerowe śruby są z plasteliny i łatwo je obrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 2 godziny temu, skom25 napisał: Nie chodzi tylko o wytrzymałość klucza, ale i dopasowanie do gniazda, zwłaszcza że rowerowe śruby są z plasteliny i łatwo je obrobić. Racja. Dlatego do roweru nie warto brać narzędzi malowanych, anodowanych, śrutowanych czy z innymi powłokami typu guma czy tworzywo. Goła stal i tyle w temacie... Do tego łatwiej na takich kluczach zobaczyć, że gniazdo śruby się poddaje, jeszcze zanim całkiem się je załatwi i obrobi na kółko. Mi to parę razy pomogło uratować sytuację, kiedy to zauważyłem, że wkładam nówkę bita, a wyciągam nieco zaokrąglonego od dużego nacisku... Anodowanym bym dalej kręcił, nawet nie widząc, że śruba ani drgnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 To zależy od narzędzia. Jak mam chyba chromowane Wiha i po 5 latach wciąż są jak nowe, a używam ich często. Jeżeli Bit Ci się zaokrągla, to znaczy to że masz słaby bit a twardą śrubę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Nie tyle bit był słaby, co sytuacja trudna. A o tym, że w nowych rowerach też się trafia na niektóre metryczne śruby, do których lepiej pasują klucze calowe i odwrotnie, to też nie ma co gadać za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Najlepiej jest jak śruba jest średniej jakości, a gwint to M5.5. Byłem w kilku sklepach specjalistycznych i nikt nie miał pojęcia co to jest. Ani metryczna, ani calowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 6 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Popsikałem WD-40, poczekałem ze 30 minut, znowu psiknąłem i poszło. Klucz nietknięty, korba ściągnięta. Wygląda, że dobre te klucze Magnusson. Stare klucze z gównolitu wylądowały w kontenerze na odpady plastikowe i metalowe, gdzie ich miejsce. Od razu w tym wątku spytam. Jest tam Press Fit SRAM GXP. Napęd GX Eagle. Rama carbonowa. Łożysko po stronie napędu chodzi raczej ciężko i gośno. W czasie jazdy hałasuje, skrzypi i aż czuć jego nierówną pracę. Po drugiej stronie jest OK. Można kupić samo łożysko? Jeśli tak, to jakie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 7 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2021 Kupić można, ale jak ze SRAMowskiego pressfitu sie to wybija to nie wiem. Pewnie są do tego wybijaki, ale akurat ja takiego doświadczenia z GXP nie miałem. W Shimano i podobnych robi się to za pomocą naciętej 4x rurki, którą się wsuwa tak aby zaparła sie o łożysko i wybija młoteczkiem. Coś takiego: SRAM podejrzewam podobnie tylko o innych wymiarach. Jak pamiętam dobrze to chyba 30mm, a nie 24. Co do starych łożysk, to rozkręć to tak żebyś widział łożysko od boku i szukaj oznaczeń na uszczelnieniu. Jak nie ma to szukaj wymiarów na necie, bo po tym zostanie juz tylko ich wydobycie i mierzenie suwmiarką. Wymienia się raczej parami, bo po jednym trzeba dużo częściej. Inna sprawa, że miski tych łożysk tez z czasem się niszczą. Szczególnie te z tworzywa, które wyciąga się łatwo, w przeciwieństwie do alu (nie daj Boże jeszcze skręconego na gwint-beton, jak moje ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 7 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2021 Dzięki. No to wymieniać cały suport? Narzędzie do jego wymiany zamówiłem i czekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.