Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam kogos kto we Wroclawiu zrobilby konwersje roweru trekingowego na elektryka. Zaczynam od zera, chcialbym silnik shimano steps E6100, bateria 500Wh lub 630Wh. Gdzie szukac takich majstrów? Ew. namiary mile widziane. Dzieki

Napisano

do silnika shimano potrzebna jest specjalna rama, co sprawia że kupno gotowego roweru jest bardziej opłacalne. Do normalnego roweru można założyć silnik centralny bafanga albo w koło

Napisano

Cena nowych części shimano (Silnik, manetka, licznik, czujnik i okablowanie bez baterii to ponad  5 tyś pln) . Powodzenia

Napisano (edytowane)

Żeby zamontować firmowy silnik  shimano , boscha itd musisz mieć dostosowaną do tego ramę . Do żadnej zwykłej nie podejdzie . Albo kupisz odpowiednią ramę ( gdzie ??? ) albo zbudujesz na zamówienie . Wpisz w google - ,, rowery na zamówienie " czy coś takiego . Jest albo była we Ww firma robiąca dziwne elektryki od podstaw ale nie pamiętam nazwy .

Tak czy siak uważam że finansowo to się nie opłaci . Lepiej , pewniej a pewnie i taniej kupić gotowy rower . Jeśli konwersa to zostaje ci Bafang albo silnik w kole . W przypadku roweru trekingowego to może być wystarczające rozwiązanie choć na pewno gorsze od fabrycznego roweru z firmowym systemem  .

Edytowane przez WaGiant
Napisano

A czy są jakieś rowery z shimano steps E6100 i bateria 500Wh w cenie powiedzmy 7-8 tys.? Od paru dni robię research i wszystko powyżej 10k. Co najtanszego bedzie z tymi wymaganiami?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jeszcze pytanko o silniki - czy lepszy jest Shimano Steps 6100, czy Bafang M400? moment obrotowy o 20Nm lepszy Bafang. Jak to jest w praktyce? Na razie jezdzilem na tym Bafangu, moj debiut na elektryku i było super, chociaz nie wiem jak z oporami, gdyby zdarzylo sie wyladowac baterie. Podobno z tym jest gorzej niz w Shimano.

Napisano

A jaki moment ma shimano ? Jeśli 60 albo więcej to w zupełności wystarczy . W Boschu mam 75 ale taki moment jest tylko w najwyższym trybie . Taki moment przydaje się tylko na ekstremalnie stromych podjazdach i trzeba zaznaczyć że rower jest bardzo ,,wyrywny " . W normalnych,łatwiejszych, warunkach 50 -60Nm w zupełności wystarczy .

Gdybym miał wybierać między tymi dwoma systemami to w ciemno shimano . Wybór na postawie tego co przeczytałem tu i tam bo po prawdzie ani na jednym  ani na drugim nie jeździłem .

Napisano

Shimano 60 Nm, Bafang 80 Nm. Trasa Kudowa - Nove Mesto, wzdluż Metuji. Górki, ale nie za wysokie, bez stromych podjazdów. Bafang spisał się świetnie, ale nie pomyslalem, żeby przetestować oporów, czyli bez wspomagania. 

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Weź pod uwagę że trans hybrid ma baterię na bagażniku. Ja wypróbowałem i zdecydowałem o dozbieraniu do systemu silnik centralny i bateria w ramie - bo trans hybrid był fatalnie wyważony.  Wiem że ciężko zejść poniżej 10tyś, ale z drugiej strony elektryka w Polsce nie kupujemy co rok czy dwa - jak będziesz niezadowolony to przez ładnych kilka lat.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...