quintana Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 Szukam kogos kto we Wroclawiu zrobilby konwersje roweru trekingowego na elektryka. Zaczynam od zera, chcialbym silnik shimano steps E6100, bateria 500Wh lub 630Wh. Gdzie szukac takich majstrów? Ew. namiary mile widziane. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 do silnika shimano potrzebna jest specjalna rama, co sprawia że kupno gotowego roweru jest bardziej opłacalne. Do normalnego roweru można założyć silnik centralny bafanga albo w koło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doms Napisano 4 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 Cena nowych części shimano (Silnik, manetka, licznik, czujnik i okablowanie bez baterii to ponad 5 tyś pln) . Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 4 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 (edytowane) Żeby zamontować firmowy silnik shimano , boscha itd musisz mieć dostosowaną do tego ramę . Do żadnej zwykłej nie podejdzie . Albo kupisz odpowiednią ramę ( gdzie ??? ) albo zbudujesz na zamówienie . Wpisz w google - ,, rowery na zamówienie " czy coś takiego . Jest albo była we Ww firma robiąca dziwne elektryki od podstaw ale nie pamiętam nazwy . Tak czy siak uważam że finansowo to się nie opłaci . Lepiej , pewniej a pewnie i taniej kupić gotowy rower . Jeśli konwersa to zostaje ci Bafang albo silnik w kole . W przypadku roweru trekingowego to może być wystarczające rozwiązanie choć na pewno gorsze od fabrycznego roweru z firmowym systemem . Edytowane 4 Lipca 2021 przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quintana Napisano 4 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 A czy są jakieś rowery z shimano steps E6100 i bateria 500Wh w cenie powiedzmy 7-8 tys.? Od paru dni robię research i wszystko powyżej 10k. Co najtanszego bedzie z tymi wymaganiami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doms Napisano 4 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 np Kross Hybrid 2 lub 3 lub 5 tylko szukaj rocznika 2020 (2019 ma starego stepsa - i uważaj na allegro bo często zdjęcia przedstawiają rocznik 2020 a sprzedają 2019 i odwrotnie - różnią się trochę kształtem ramy) np https://allegro.pl/oferta/rower-kross-trans-hybrid-2-0-meski-roz-m-2020-10768779002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quintana Napisano 15 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jeszcze pytanko o silniki - czy lepszy jest Shimano Steps 6100, czy Bafang M400? moment obrotowy o 20Nm lepszy Bafang. Jak to jest w praktyce? Na razie jezdzilem na tym Bafangu, moj debiut na elektryku i było super, chociaz nie wiem jak z oporami, gdyby zdarzylo sie wyladowac baterie. Podobno z tym jest gorzej niz w Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 18 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2021 A jaki moment ma shimano ? Jeśli 60 albo więcej to w zupełności wystarczy . W Boschu mam 75 ale taki moment jest tylko w najwyższym trybie . Taki moment przydaje się tylko na ekstremalnie stromych podjazdach i trzeba zaznaczyć że rower jest bardzo ,,wyrywny " . W normalnych,łatwiejszych, warunkach 50 -60Nm w zupełności wystarczy . Gdybym miał wybierać między tymi dwoma systemami to w ciemno shimano . Wybór na postawie tego co przeczytałem tu i tam bo po prawdzie ani na jednym ani na drugim nie jeździłem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quintana Napisano 19 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 Shimano 60 Nm, Bafang 80 Nm. Trasa Kudowa - Nove Mesto, wzdluż Metuji. Górki, ale nie za wysokie, bez stromych podjazdów. Bafang spisał się świetnie, ale nie pomyslalem, żeby przetestować oporów, czyli bez wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 12 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2021 Weź pod uwagę że trans hybrid ma baterię na bagażniku. Ja wypróbowałem i zdecydowałem o dozbieraniu do systemu silnik centralny i bateria w ramie - bo trans hybrid był fatalnie wyważony. Wiem że ciężko zejść poniżej 10tyś, ale z drugiej strony elektryka w Polsce nie kupujemy co rok czy dwa - jak będziesz niezadowolony to przez ładnych kilka lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.