Mortyr01 Napisano 30 Czerwca 2021 Napisano 30 Czerwca 2021 Trochę poczytałem i pogooglałem o rowerach poziomych i od tego zainteresowałem się oporami powietrza. Zauważyłem, że sporo modeli rowerów poziomych ma montowane owiewki pleksi, podobnie rzecz ma się z szybkimi rowerami elektrycznymi (samoróbki). Zastanawiam się czy taka owiewka faktycznie daje odczuwalną różnicę? Ponoć opór powietrza w rowerze klasycznym ma znaczenie dopiero powyżej 24km/h (przekracza wartość oporów tocznych). W motocyklach i skuterach montuje się nawet małe owiewki, w rowerach na żywo jeszcze nie widziałem. Czy teoretycznie miałoby to sens, aby zmniejszyć opór powietrza?
Gość Napisano 1 Lipca 2021 Napisano 1 Lipca 2021 A po co? W jakim rowerze? W górskim to sensu nie ma, w szosowym może, ale będzie to wyglądało tragicznie. No i żeby się schować za taką owiewką, to musisz być całkiem gibki, a wtedy i bez owiewki będzie dobrze. Tylko nadal nie jestem w stanie zrozumieć po co. W USA maksymalna moc ebike to 750W i wspomaganie do 32 km/h. Mam nadzieję że debila z filmiku spotka odpowiednia kara.
seraph Napisano 1 Lipca 2021 Napisano 1 Lipca 2021 W motocyklach i skuterach montuje się to bardziej jako osłona od wiatru, a w drugiej kolejności dla poprawy aerodynamiki. Niektórzy po prostu nie lubią czuć się jak żagiel. Mi się to wizualnie nie podoba i u siebie w motocyklu zdjąłem i kompletnie nie zauważyłem różnicy w osiągach, a prędkości przecież osiągam większe niż rower. To tego mały silnik (125) to teoretycznie powinien poczuć wszelkie waty nadwyżki. Czyli pewnie coś to daje, ale tyle co stożkowy filtr powietrza w silniku...
Gość Napisano 1 Lipca 2021 Napisano 1 Lipca 2021 No nie, akurat w motocyklach owiewka to ma znacznie więcej zastosowań, zwłaszcza sportowych. Ale rower to nie motocykl...
seraph Napisano 1 Lipca 2021 Napisano 1 Lipca 2021 Aaa w sportowych to nie zaprzeczę. Wyższe prędkości i większe znaczenie każdego wata mocy. Jasne, że nie motocykl, ale działa w tym samym świecie i obowiązuje go ta sama fizyka.
Gość Napisano 1 Lipca 2021 Napisano 1 Lipca 2021 Jasne, miałem na myśli że w rowerze nie ma chłodnicy, wlotu powietrza itd w które owiewka kieruje powietrze
seraph Napisano 1 Lipca 2021 Napisano 1 Lipca 2021 U mnie w motorze też nie ma chłodnicy😅 Chodziło mi bardziej o przezroczystą owiewkę kierowcy/kolarza, bo nie wydaje mi się, żeby autor chciał pakować pełną osłonę aero. Taka osłona odbija wiatr na boki i tyle - za nami i tak tworzą się turbulencje które jakby zasysają nas w tył.
kamfan Napisano 1 Lipca 2021 Napisano 1 Lipca 2021 Ale przecież jaka by ta owiewka nie była (kształt) to stawia ona opór aerodynamiczny równy jej powierzchni czołowej. Wydaje mi się że powierzchnia czołowa rowerzystów na rowerach poziomych jest na tyle mała, że nawet dobrze wyprofilowana owiewka nie da jakichś znaczących zysków aerodynamicznych. Zresztą jak wyżej główną osłoną owiewek jest raczej osłona kierowcy i poprawa stabilności pojazdu niż zyski aerodynamiczne.
Gość Napisano 1 Lipca 2021 Napisano 1 Lipca 2021 Kto kiedyś jechał motocyklem, schował się za owiewką a potem wyprostował, ten wie po co jest. Oczywiście zysk aerodynamiczny też daje, chociażby ze względu na kierowanie strugi powietrza nad motocykliste. Nie wspominam też o kształcie, bo to oczywiste. Nie bez powodu motocykle Naked nadają się głównie do miasta. Nadal nie widzę sensu stosowania tego w rowerze. To nic nie da, albo zyski będą marginalne przy napędzie nożnym.
Gość Napisano 25 Lipca 2022 Napisano 25 Lipca 2022 https://pinupgirl.pl/szyba-przednia-do-roweru-owiewka,id2258.html A może zmniejszyłaby ona opory powietrza i dałoby sie jechac szybciej?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.