Mieszko91 Napisano 30 Czerwca 2021 Napisano 30 Czerwca 2021 Witam. Sprawa wygląda następująco, zakupiłem rower marki Kross a6 w 2013 roku po roku użytkowania pękła rama. Zgłosiłem to do sklepu w którym go kupiłem, oni rower przyjęli i wysłali do producenta. Gwarancja na rower była 2 lata. Reklamacja została wtedy przyjęta i rama została wymieniona na nową a7 po konsultacji ze mną ponieważ mojego modelu już nie było. Nie mam pojęcia czy reklamacja była z tytułu gwarancji czy rękojmi. Wczoraj po dłuższej przerwie użytkowania roweru chciałem zawieść go do serwisu aby wyminieli zużyte podzespoły i przygotowali go do jazdy. Wtedy zauważyłem pęknięcie dokładnie w tym samym miejscu co poprzednio. Wpisałem w wyszukiwarce "pęknięta rama kross" i z tego co widzę ja nie jestem pojedynczym przypadkiem, takich osób jest dziesiątki. Z tego co wyczytałem ramy produkowane w tamtych latach nagminnie pękły i to zazwyczaj w tym samym miejscu(tylni dolny widelec). I tu byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź czy jest jeszcze szansa po takim czasie jakoś to zareklamować, zgłosić? Widziałem gdzieś informacje, że gdyby przyjęli wtedy reklamację z rękojmi to jakaś szansa byłaby, ale podejrzewam że poszła ona z gwarancji. Nie mam pojęcia co mam robić. Podejrzewam, że nie ma szans żeby coś ugrać w sklepie/u producenta. Szukać nowej ramy czy może da rady jakoś to pospawać i wzmocnić? W serwisie za wymianę podzespołów które powinienem wymienić policzyli ok. 1000zl plus do tego rama, a więc zastanawiam się czy ma to teraz sens, może lepiej rozglądać się za nowym rowerem(na pewno nie kross) chodź bardzo jest mi to nie na rękę.
rambolbambol Napisano 30 Czerwca 2021 Napisano 30 Czerwca 2021 1000zł za przekładkę podzespołów ... zmień serwis. Ramy Krossa 5-8 lat temu pękały w oczach. Sam przeszedłem ścieżkę zdrowia z nimi. Nie wiem jak jest teraz. Ram aluminiowych nie opłaca się spawać i naprawiać, bo za podobne pieniądze kupisz nową.
Gość Napisano 30 Czerwca 2021 Napisano 30 Czerwca 2021 Chyba sobie żartujesz z tą gwarancją. Wymiana części za 1000 zł? Mam wrażenie że Cie trochę w konia robią, chyba że masz naprawdę zajechany rower. Czy jednak chodzi o samą przekładkę? Wrzuć zdjęcia. Kross miał wtedy problem, od wielu lat już nie.
Gość Napisano 30 Czerwca 2021 Napisano 30 Czerwca 2021 Ostatni post z 2017 roku, mocno poza tematem. W Fordach kiedyś wybuchały zbiorniki paliwa przy uderzeniu w tył. Ludzie jakoś nadal kupują Fordy
remover Napisano 30 Czerwca 2021 Napisano 30 Czerwca 2021 Ale rower ma właśnie z tego okresu 2013-2014. Jak najbardziej na temat.
Gość Napisano 30 Czerwca 2021 Napisano 30 Czerwca 2021 Nie no, że wtedy pękały to wiadomo, ale strzelam że autor już widział ten wątek.
Mieszko91 Napisano 30 Czerwca 2021 Autor Napisano 30 Czerwca 2021 Nie nie, źle może to napisałem, nie chodzi o samą przekładkę, mam do wymiany przód tył mechanizm korbowy bo zębatki są już tak zjechane, łańcuch, klocki i gość w serwisie powiedział mi, że za to co trzeba wymienić plus regulacja wszystkiego wyjdzie ten tysiąc, ale jeszcze nie wiedzieliśmy o pękniętej ramie, zauważyłem to na następny dzień i roweru nie zawiozłem. Post z pękniętymi ramami widziałem masakra... Brakuje 2-3cm i pęknie całkowicie...
rambolbambol Napisano 30 Czerwca 2021 Napisano 30 Czerwca 2021 Rama ewidentnie na złom. Pęknięcie w tym miejscu to właśnie była bolączką Krossów. Mój Level A3 też w tym samym miejscu się rozszedł. Jeśli serwis z takimi częściami jak mówisz, to 1000zł brzmi rozsądnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.