Vormillion Napisano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 Cześć, ostatnio słyszałem jakieś dziwne nieregularne stukania podczas pedałownia. Wygrzebałem piach osadzony na smarze na łączeniu suportu z korbą i przemyłem myjką ciśnieniową - nastała błoga cisza. Po przejechaniu około 50 km stukanie stało się regularne, podejrzewam, że woda z myjki wypłukała gdzieś potrzebny smar i piach wleciał głębiej. W związku z tym kilka pytań nowicjusza Załączam widok na korbę z suportem. 1) Wyczytałem, że do odkręcenia suportu będę potrzebował dedykowanego klucza do tego modelu. Czy da się odkręcić te "ząbkowane" nakładki inaczej bez uszkodzenia lakieru? 2) Czym wypchnąć suport w celu przeczyszczenia i czym ponownie go wepchnąć? 3) Jaki rodzaj smaru stosuje się przy suporcie i na które elementy zwrócić szczególną uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 Tam są łożyska, nie wyjmuj bo nie ma sensu. Zdemontuj całość, wyczyść co się da, nasmaruj i złóż. W jakim stanie są łożyska sprawdzisz palcami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vormillion Napisano 30 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 Dzięki @skom25, Czyli rozumiem, że wystarczy odkręcić korby a tej nakładki od suportu w ogóle nie ruszać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 Jakiej nakładki? Te wystające miski to jest właśnie suport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2021 Po zdjęciu łańcucha z korby zakręć korbami. Jeśli łożyska szumią to możesz je reanimować, jeśli szurają to mają dosyć. Suport zbudowany jest na 2 łożyskach 42x30x7 mm czyli standardowych łożyskach suportów korb z osią 30mm. Można je wymienić bez konieczności kupna suportu. Żeby to zrobić potrzebujesz jednak dość dobrych narzędzi. Wybijaka do łożysk, elektronarzędzia do cięcia utwardzonej stali oraz czegoś do wprasowania nowych łożysk. Lewe łożysko ma wprasowaną tuleje redukcyjną którą trzeba wyjąć z łożyska. Jest aluminiowa, próba jej wyciągnięcia może skończyć się jej odkształceniem a to bardzo utrudnia potem montaż korby. Dlatego ja tnę łożysko i tak wyjmuję tuleję, a do cięcia potrzebujesz dobrego narzędzia. Zabieg wymiany można wykonywać wielokrotnie a znośne łożyska kupić taniej niż cały suport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.