Skocz do zawartości

[Suport] Praxis Works M30 - strzelanie


Vormillion

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

ostatnio słyszałem jakieś dziwne nieregularne stukania podczas pedałownia. Wygrzebałem piach osadzony na smarze na łączeniu suportu z korbą i przemyłem myjką ciśnieniową - nastała błoga cisza.

Po przejechaniu około 50 km stukanie stało się regularne, podejrzewam, że woda z myjki wypłukała gdzieś potrzebny smar i piach wleciał głębiej. W związku z tym kilka pytań nowicjusza :)

Załączam widok na korbę z suportem.

1) Wyczytałem, że do odkręcenia suportu będę potrzebował dedykowanego klucza do tego modelu. Czy da się odkręcić te "ząbkowane" nakładki inaczej bez uszkodzenia lakieru?

2) Czym wypchnąć suport w celu przeczyszczenia i czym ponownie go wepchnąć?

3) Jaki rodzaj smaru stosuje się przy suporcie i na które elementy zwrócić szczególną uwagę?

1625037349233.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po zdjęciu łańcucha z korby zakręć korbami. 

Jeśli łożyska szumią to możesz je reanimować,  jeśli szurają to mają dosyć. 

Suport zbudowany jest na 2 łożyskach  42x30x7 mm czyli standardowych łożyskach suportów korb z osią 30mm. Można je wymienić bez konieczności kupna suportu. Żeby to zrobić potrzebujesz jednak dość dobrych narzędzi. Wybijaka do łożysk,  elektronarzędzia do cięcia utwardzonej stali oraz czegoś do wprasowania nowych łożysk. Lewe łożysko ma wprasowaną tuleje redukcyjną którą trzeba wyjąć z łożyska. Jest aluminiowa,  próba jej wyciągnięcia może skończyć się jej odkształceniem a to bardzo utrudnia potem montaż korby. Dlatego ja tnę łożysko i tak wyjmuję tuleję,  a do cięcia potrzebujesz dobrego narzędzia. 

Zabieg wymiany można wykonywać wielokrotnie a znośne łożyska kupić taniej niż cały suport. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...