mrziomalx Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Witam, Kupilem dziewczynie rower - Kellys Hacker 30 - z amortyzatorem Rock Shox Recon RL 29. Wczoraj cos mnie wzielo zeby sie nim przejechac i zauwazylem, ze nie ma praktycznie roznicy czy jest zablokowany czy nie - dziala tak samo. Dzis wyslalem ja do lokalnego serwisu, powiedzieli, ze ten typ tak ma. Czy to jest normalne dzialanie? Ponizej filmik ktory przed chwila zrobilem. Bylbym wdzieczny za porady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Ten typ tak nie ma. Być może mało oleju jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Nie. Na zablokowanym powinien się ugiąć 1, może 2 cm przy bardzo mocnym naciśnięciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Co powyżej napisane to prawda ale .... mój ( dość leciwy ) Recon Gold ma ,,zawór bezpieczeństwa " . Jeśli na zablokowanym najadę na przeszkodę to się ugnie . Siłę potrzebną do zadziałania zaworu reguluje się śrubką . Ja mam blokadę na goleni i na środku pokrętła jest ta śrubka . Może tu jest problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 W tym tego nie ma. Mam ten model co autor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Czyli Świat schodzi na psy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Z tymi widelcami złożonymi fabrycznie to coś jest nie tak. Ja mam blokadę na goleni, łącznie z regulacją tłumienia ugięcia. Blokada i przedostatnia pozycja daje ten sam efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
provayder Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Zdecydowanie mało oleju w tłumiku. Ja mam Recona w wersji TK i amor zaczyna mi się uginać przy załączonej blokadzie po jakichś 60-70h po pełnym serwisie. Ostatnio wymieniłem wszystkie oringi i sytuacja się nie zmienia więc sądzę, że TTTM. Poza tym jak robię przegląd Lag to ewidentnie w tej z tłumikiem jest więcej oleju, czyli uszczelnienie jest takie sobie i po woli olej z tłumika schodzi do lagi. Zrób full serwis i będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrziomalx Napisano 29 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Troche szybko na full serwis rower ma 5km przebiegu ale ok, wyslalem dzis dziewczyne do serwisu zeby zrobili cokolwiek moga aby yo naprawic i powiedzieli, ze nie da sie nic zrobic. Zmienic serwis? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Ten typ tak ma, ale nie oznacza, że się nie da naprawić. Blokada działa przez ograniczenie przepływu oleju. Jak olej ucieknie z tłumika to nie ma czego ograniczać i blokada nie działa. Trzeba przeserwisować (zlać olej z lagi, uzupełnić w tłumiku) i powinno wrócić - na jakiś czas. Nie ma co tego odpuszczać, bo brak oleju to nie tylko brak blokady ale i prawidłowego tłumienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
provayder Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 No jeśli to nowy rower z gwarancją to oddaj do naprawy. Blokada ma działać i już. Zresztą na forum były posty, że nowe Recony były bez grama oleju w środku i konieczny był serwis 'zerowy'. Jeśli używka to kto wie czy kiedykolwiek miał serwis robiony. Mam znajomego, który olał serwis amora i ostatnio mu uszczelkę kurzową wystrzeliło. Wcześniej też blokada przestała działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrziomalx Napisano 29 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Ok dzieki, sklep rowerowy dostal linka do tego tematu i mysle, ze jakos rozwiaza ta sprawe. Na pewno pomogliscie we wlasciwej diagnozie. Dam znac jak to sie zakonczy z nazwa sklepu jako plus lub minus wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Zbyt mało oleju w tłumiku i tyle Sprawdzić by trzeba czy działa rebaund Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashi Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Niekoniecznie to tłumik, zacznij od naciągnięcia odpowiednio linki blokady przy amortyzatorze. Często fabrycznie źle ustawiają i dlatego blokada nie działa. Serwis co stwierdził, że tak ma być i ten typ tak ma - omijaj szerokim łukiem lub nie serwisuj tam amortyzatorów, bo guzik wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrziomalx Napisano 5 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Sklep w ktorym kupilem rower skierowal mnie na swoj koszt do innego serwisu w Krk. Diagnoza - niedokrecona (niedociagnieta?) linka (dziewczyna ktora byla z rowerem u nich dzis tak mi to przedstawila). Przyjechala do domu wlasnie. Sprawdzam i jest znacznie lepiej ale nie idealnie. I tak rozmawiamy a ona do mnie, ze oni w tym serwisie sami nie sprawdzali czy naciagneli juz wystarczajaco ale pytali ja czy juz wystarczy. Wychodzi na to, ze mogli uwstawic znacznie lepiej - dziewczyna sie w ogole nie zna wiadomo powiedziala im, ze jest ok. OK to jej rower, powinno jej wystarczyc. Inna sprawa, ze ciezko o dobry serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 8 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2021 Łatwo to sprawdzić Odkręć linkę i weź kogoś by przekręcił pokrętło jak robię serwis to sprawdzam właśnie w ten sposób Sprawdzam też tak że nie mam powietrza w komorze powietrznej i wtedy mam pewność że blokada tłumika działa , wiadomo że nie blokuje się na beton ale zawsze się blokuję Teraz też robiłem Reba z 2014 roku i też nie działała blokada , ale tutaj akurat był ubytek oleju w tłumiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.