Skocz do zawartości

[opony] Continental Contact Speed vs Continental Ultra Sport III


emed

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witajcie. 

Czy ktoś używał powyższych opon i jest w stanie powiedzieć jaka jest różnica ? 

Oczywiście z samych założeń producenta opona Contact Speed jest dużo bardziej uniwersalna, więc wiadomo że do jazdy codziennej lepsza. Jednak czasem zdarza mi się pościgać i chciałbym mieć możliwość osiągania lepszych prędkości. I jeżeli opona ultra sport III jest dużo szybsza, to bezwzględnie wybiorę ta oponę. Rower to Lazao Integral V3, więc opony będą pasowały (wiem, że to nie super rower do wyścigów, ale póki co na szosę zbieram kase  ). Tutaj jest jeden test , gdzie pada stwierdzenie , że są bardzo szybki ei nie ma wielkiej różnicy między drutowaną a zwijana(a ok. 100 g różnicy w wadze).  

Dlatego moje  pytanie jest czy ktoś używał tych opon i widział faktycznie znaczące różnice w prędkości?

Napisano

Jedyną i poważną (+8 km/h) różnicę jaką odczułem w prędkości, to była zmiana roweru na szosę. Też w fitnesie zmieniłem opony na Pirelli cinturato velo pomogło tyle, co umarłemu kadzidło. Dorzuć sobie do skarbonki te pieniążki które zbierasz na rower, lepiej wyjdziesz.

Napisano

Tylko teraz  mam schwalbe cx comp, typowe semi slicki, więc zmiana na któraś z tych Continental powinna mieć duży wpływ na zmianę prędkości.  Wiadomo, że szosa to inny level, ale w tym roku nie ma opcji. 

Dlatego póki co chce wymienić schwalbe cx comp na oponę bardziej szosowa. 

Chyba jakiś zysk z tego będzie? 

Napisano

Może 1-2 kmh szybciej pojedziesz, taka to będzie znaczna zmiana

A w ogóle temat "aerodynamiki" tego roweru ogarnales, że szukasz prędkości w oponach czy nadal komin podkladek i mostek na plus? Serio bidon już masz? xd

Napisano

na początku odebrałem to jako sarkazm ... ale potem naszła mnie refleksja i poczytałem trochę o negatywach, cyzli odwracaniu mostu itp. Faktycznie nawet na myśl mi to nie przyszło, żeby obniżyć kierownicę  oraz odwrócić most. Tutaj fajnie opisane sa plusy takiej modyfikacji.  Nie miałem świadomości , że obniżenie pozycji ma wpływ na przyśpieszenie z powodu większego nacisku na przednią oś. Zawsze sądziłem, że to tylko kwestia pozycji bardziej opływowej, a to tylko jeden z plusów. 

@Mihau_ poproszę więcej, jeżeli masz jeszcze jakieś porady odnośnie aero dla świeżaka :)

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...