Skocz do zawartości

[do 3400] fitness


Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko coś doradzić jak sam nie wiesz czego chcesz. Są fitnessy, nazwijmy to umownie szosowe, z osprzętem szosowym, można w dużym uproszczeniu nazwać je "szosami z prostą kierownicą" (sam nam taki, Cube SL Road na osprzęcie Shimano Claris, były też modele na wyższych grupach szosowych do Ultegry włącznie, z reguły mają one trochę mniej miejsca na opony), są fitnessy z napędem grawelowym, można w dużym uproszczeniu nazwać je "grawelami z prostą kierownicą" (przedstawicielami tej grupy są np. Cube SL Road Pro czy obecnie Cube Nulane na osprzęcie Shimano GRX, mają one trochę więcej miejsca na opony), są wreszcie fitnessy z napędem mtb/trekkingowym, które w dużym uproszczeniu możemy nazwać "crossami ze sztywnym widelcem".

Jeżeli jeździsz tak jak napisałeś głównie po asfaltach możesz pójść w kierunku tych szosowych ale chcesz napęd 1x. A teren masz płaski czy pagórki jakieś? Może po prostu przejdź się po tych sklepach, poprzymierzaj się, pojeździj, zobacz czy Ci wygodniej na czymś "szybkim" w rodzaju tego Fastroada czy może na czymś bardziej "rekreacyjnym" typu Muirwoods. Znajdź sobie parę typów i wróć na forum to je ocenimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej teren płaski. Sam mysle ze bym szedl bardziej w fitnessa szosowego. 

Właśnie chce się wybrać na dniach do rowerowego i się rozejrzeć. Jak cos wynajde i bede potrzebował waszej opinii to sie odezwę. 

Dzieki za jakiekolwiek udzielone wskazówki. Zawsze to dla mnie jakis krok w przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dafor

teren płaski nie określa jeszcze rodzaju nawierzchni, jeżeli nie będą to idealnie gładkie asfalty a takie trochę gorszej jakości, plus kostka brukowa czy trochę szutru to celuj w oponę o szerokości ok 38 mm będzie to takim rozsądnym wyborem pomiędzy komfortem a szybkością, choć 40-42 mm będą jeszcze "wygodniejsze".
Jeżeli sam do końca nie wiesz czego potrzebujesz, to szukałbym w coś w miarę uniwersalnego, bo przy tych wersjach typowo szosowych problemem może okazać się zbyt twardy napęd, czy małe prześwity dla opon (np. Merida Speeder ma opony 32 a maks wg producenta to 35-37). Choć w tym budżecie nie poszalejesz.

Zerknij np na tego Gianta

https://immotion.pl/rowery-crossowe/2284-rower-hybrydowy-giant-escape-disc-1-2.html

w tej cenie to bardzo fajny wybór. 

Edytowane przez Artur85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie fajny ten Giant, taki trochę "grawel z prostą kierownicą" przez przednią korbę z zębatkami w grawelowym rozmiarze 46-30T (wraz z kasetą 11-36T będzie szybki na płaskim i pozwoli podjechać pod niemalże każdą górkę) i szerszymi oponami. Na pewno na kiepskie asfalty, wszędobylską kostkę na ścieżkach rowerowych i jakieś szutry opony w rozmiarze 38c (a wejdą pewnie i 40-42c) są lepsze niż wąskie szosowe. Ja w swoim fitnessie mam korbę o szosowym rozmiarze 50-34T i kasetę też "ciaśniejszą" 11-32T i czasmi pod górę jest ciężko. Do tego włożyłem tam opony szosowe 28c bo chciałem mieć szybki rower na asfalt (mam jeszcze mtb do jazdy w terenie i coś w stylu grawela na oponach grawelowych 35c do włóczenia się po okolicy bez celu) więc wiem jakie wąskie opony i twardy napęd daje ograniczenia. Może jednak przekonasz się do napędu 2xx biorąc pod uwagę, że napęd 1xx też posiada ograniczenia wynikające ze swojej konstrukcji, oczywiście jest prosty w obsłudze, łatwy do konserwacji i serwisu ale będzie albo bardzo twardy poprzez często stosowane korby 40-42T lub większe i kasety np. 11-32 T lub 11-34T, a jak będziemy chcieli go zmiękczyć i włozymy korbę z mniejszą zębatką, np. 36T to będzie nam brakowało prędkości na płaskim lub żeby "dokręcić" z lekkiej górki. W sumie z 1-rzędowych to ten Specialized Sirrus X 3.0 ma jeszcze w miarę sensowny ten napęd bo korba ma 40T a kaseta 11-42T więc będzie w miarę szybki na prostej i da nim radę podjechać pod jakąś górkę czy wiadukt. Chociaż i tu producent musiał pójść na pewne kompromisy i przy tak dużej rozpiętości kasety będą tam znaczne dziury między biegami i może okazać się, że na jednym biegu będzie Ci trochę ciężko a jak zredukujesz o jeden w dół to już będziesz musiał zasuwać jak chomik w kołowrotku, żeby utrzymać tą samą prędkość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie chce sie przekonywać do 2x a tym bardziej 3x. Raczej zostalbym przy 1x. Jestem w stanie zaakceptować to z czym to sie bedzie wiązało. 

Do tej pory jeździłem na crossie i jest to tez jakaś opcja by przy tym zostać choć pisze bardziej o fitnessie bo chcialbym sie przesiąść na coś innego. 

Naprawdę dzieki za rady. Wiem juz mniej więcej na co zwracac uwage. 

Jeżeli ktos bedzie chcial dodać jeszcze coś od siebie lub podrzucić jakaś propozycje to z chęcią poczytam coś więcej po to by móc cos wybrać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.08.2023 o 20:24, Greg1 napisał:

Są fitnessy, nazwijmy to umownie szosowe, z osprzętem szosowym, można w dużym uproszczeniu nazwać je "szosami z prostą kierownicą" (sam nam taki, Cube SL Road na osprzęcie Shimano Claris, były też modele na wyższych grupach szosowych do Ultegry włącznie, z reguły mają one trochę mniej miejsca na opony),

Tu przykład wariacji na temat  - bardzo ładny projekt:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem sie trochę rozejrzeć w sklepie rowerowym i szczerze większość to same MTB lub typowe szosy. 

Jedyne co mnie zaciekawiło, choć bardziej i tak bym to wziął za przykład roweru którego mniej wiecej szukam. 

Jeden to Scott Metrix 20

Drugi to Scott Metrix 30 EQ

A trzeci to Bulls Espresso Grinder

I mówię że to raczej tylko przykłady dlatego bo napęd 2x a ja sie bardziej nastawiam na 1x. A do tego są to też droższe niz ten ktorego szukam.

Jedyne na co bardziej zwracam uwage to grubość opon ktore w tych by raczej odpowiadały. Co do osprzętu jestem już troche mniej obeznany i potrzebował bym jakis porad. Tak samo jak i do geometrii.

Na tym Meteixie 20 zrobiłem mała rundkę i w porównaniu do mojego poprzedniego roweru Bergamont Helix 5.0 to siedziało mi sie na nim wygodniej. Co do zwrotności nie moge za wiele powiedzieć bo nie miałem zbytnio możliwości przetestować.

Potrzebował bym jakiś propozycji patrząc pod względem tych rowerów. 

Być może ktoś doda tez coś od siebie co w jakiś sposób rozjaśni u mnie pewne niewiadome.

Dzięki z góry za pomoc

 

 

Edytowane przez Dafor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nazwałbym to upieraniem się.

Do tej pory nie jeździłem na takiej kierownicy i nie wiem czy potrafiłbym na tym jeździć na tyle sprawnie jak na prostej.

Dla mnie ważna jest chociażby możliwość szybkiego zahamowania. A na prostej mam praktycznie cały czas rękę/palce na hamulcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę prostych kierownic nie wybijać z głowy :D Też się próbowałem przekonać do baranka, i chociaż uważam że po prostu nie trafiłem na właściwego to w miejskiej dziczy pełnej hamowania po krótkiej próbie wybiłem sobie z głowy baranki. A miałem singla, z konkretnymi klamkami, nie klamkomanetkami. To ciągle nie będzie to samo co na prostej kierownicy. 

I rada ode mnie - w ogóle nie patrzyłbym na idealny rower pod kątem napędu 1x. Zmiana na takowy jest banalnie prosta, a może się okazać że jakiś ciekawy potencjalnie model zostałby odrzucony. Z drugiej strony - taka np. Orbea Carpe jest mocno przegiętym rowerem, jeśli chodzi o geometrię, to rama która ma w sobie coś z tzw. "ostrych kół" jak się potocznie mówi na miejskie single. A po drugiej stronie barykady są fitnessy z nieco inną pozycją, nazwijmy je bardziej "rekreacyjne" choć nie lubię tego sformułowania. Może zrelaksowane to lepsze słowo. A wyrwać korbę 2-3 rzędową i założyć jedno to żaden problem. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MikeSkywalker - ja też za bardzo nie lubię baranka, wolę prostą z rogami w crossowym. 95% jeżdżę na rogach i brak klamki pod ręką jest wkurzający. Przynajmniej kwestię przerzutki ogarnąłem dzięki kumplowi, co jest maniakiem retro dzięki XTR SL-SS95

image.png.c92155d9b4c92fa23aafadc4699e16e4.png

Gdyby tylko takie cholerstwo jeszcze było do hebli to byłbym wniebowzięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A klamki czasowe? Według mnie bardzo niedocenianym wynalazkiem jest kierownica "bycze rogi" czyli de facto odpowiednik niezbyt szerokiej kierownica z rogami. Wspaniały wynalazek do miasta, tylko właśnie, do singla, bo trudno to ożenić z przerzutkami (choć na pewno próbowali). Mnie osobiście jeździło się na niej znacznie lepiej niż na baranku. Dwa - też miałem jeden rower w którym jeździłem praktycznie tylko na rogach, takich od chwytów Ergona. Na miasto miałem prostą kierownicę ze wszystkimi jej zaletami, a 15km do pracy poza nim jechałem na rogach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Chleje24na7 napisał:

brak klamki pod ręką jest wkurzający

To zmień rogi zewnętrzne na wewnętrzne  (Innerbarends), np: rogi firmy SQlabs, wtedy będziesz miał klamkę hamulcową i manetkę pod ręką. Na Allegro jest tańsza wersja firmy M-wave Be-Anatom za 50pln-ów.

IMG_20230810_000711.jpg

IMG_20230810_001004.jpg

Edytowane przez leejoonidas
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochodzilem trochę po sklepach i nie jest tak łatwo znaleźć cokolwiek w można by było wybrać. Jeżeli juz cos jest to nie w tej cenie w której szukam. 

Jedyne co znalazłem co mógłbym od razu kupić to Orbea Carpe 20. Niby sie na tym rowerze przejechalem 2 razy ale nadal nie jestem pewien czy warto go wziąć. 

Inną opcją byloby zamówienie w internecie ale no wiadomo że przed zakupem nie usiądziesz na niego i nie przetestujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sam do konca nie wiem czy to taki ktorego szukam. Szukam czegos w większości po to by móc na codzien dojechać do pracy i czasem na jakies wypady. I mowa tu ogolnie o trasach ok. 30-50 km. 

Wsiadłem na ten rower i nie czułem sie na nim jakos niekomfortowo. A z drugiej strony jeśli mialbym dalej szukać to zajmie mi to znowu tydzien, dwa czy moze nawet dłużej a właściwie to rower służy mi głównie do dojazdów do pracy dlatego chcialbym cos "na już" 

2 minuty temu, Greg1 napisał:

Wiem, że uparłeś się na jednorzędowy napęd ale jak sobie pomyślę, że za 2,5-3 tys. zł można mieć np. używanego Cube SL Road Race z napędem Shimano 105 i karbonowym widelcem...

No trochę sie uparłem :D jednak plusy mnie bardzo do tego przekonują 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą która oglądałem byla wlasnie Lka i nie wydawała sie zbyt sporą a tez mam wzrost ok 180. Calkiem normalnie mi sie na niej siedziało.

Być może właśnie po x przejechanych kilometrach ma sie inne odczucia co mnie zawsze niepokoi przy wyborze roweru :D

A czym teraz jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej - ona jest dobra na pierwszy rzut oka. Nie pamiętam już nawet czy mierzyłem Mkę jak kupowałem swoją. Ale po czasie uważam że mniejsza byłaby w sam raz, jak to mówią "łatwiej kijek pocienkować niż go potem pogrubasić". Tzn. na mniejszej ramie sztyca i mostek i sprawa załatwiona, na za dużej nie da się czasem pomniejszyć. Ale to mocno subiektywne podejście więc aż tak się nie sugeruj :D Chyba miałem tendencję do za dużych ram i jeździło mi się źle. 

A właśnie Carpe L i Muirwoods L zmieniłem na Marina Presidio M i cóż, na pierwszy rzut oka jest lepiej, ale przez popsute kolano praktycznie nie jeżdżę w tym sezonie więc czekam żeby się przekonać czy to była dobra decyzja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, kumam :)

Nadal sie zastanawiam nad tym Carpe, znalazłem tez jakaś kolejną opcje. 

Kona Dew Plus

Tylko ze w internecie jest oferta i szczerze to bylbym skłonny wziąć nawet z internetu.

Muirwoods wydaje sie tez jednym z tych pasujacych dla mnie ale jego nie moge nigdzie znaleźć. 

Bardziej bym sie nastawial na Kone albo wlasnie Muirwoodsa no ale jedynie Kona przez internet lub dalsze szukanie Muirwoodsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...