Skocz do zawartości

[Modyfikacja] Kross Hexagon V6 - Modyfikacje do obecnych standardów


PiTuSqr

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, posiadam ten cud techniki ;) w rozmiarze ramy(?) 19(cali?)

http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/630/Kross.Hexagon.V6/

Trochę bardziej go w tym roku użytkuje i brakuje mi prędkości. Wiem że szosy z niego nie zrobię, ale muszę gonić kolegę na gravelu. Dobrze mi się jeździ na przełożeniu 2x7. Pozwala mi pedałować długo, ale z prędkością średnia 25km/h na danym odcinku.

Zastanawiam się nad kołami 28"(700xYYc?) i zmianą korby (chyba 170-175mm) na większą liczbę zębów. Tylko nie wiem czy inne koła wejdą do tej ramy? Z przodu jest zapasu w brud. A z tyłu wygląda to tak jak na zdjęciach.

Czy inne modyfikacje mogą lepiej wpłynąć na prędkość?

W przyszłości (może za rok) pewnie kupię jakiego gravela o ile ceny nie poszybują w kosmos.

Jeśli podejdą koła i korba to następna jest kierownica i przerzutki na coś lepszego niż Acera.

BTW Czy od razu przy korbie inwestować w coś co ma z przodu 2 zębatki nie 3?

Tak już na marginesie kolega ma Marine 4 corners i siedzi mi się na nim wygodniej niż na moim hexie.

Pozdrawiam,

PiTu

IMG20210627171542~2.jpg

IMG20210627171634~2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie bardzo widzę sens inwestowania, skoro w niedalekiej przyszłości masz zamiar kupić nowy rower.
3 cm to niewiele - teoretycznie zostałoby ok. 1 cm, a to mało, biorąc pod uwagę miejsce np. na błoto.
Z przodu dochodzi jeszcze kwestia haczenia butem przy skręcaniu, co jest prawdopodobne.

PS
Piszemy "w bród", a o brudzie mówimy w przypadku zabrudzenia.

EDIT !
Po przeliczeniu wychodzi jednak, że nia da rady - przynajmniej z porównywalnymi oponami.
Różnica w średnicy obręczy to w końcu aż 63 mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten rower :)

Nie kombinuj, to nie ma sensu. Jedyna sensowna rzecz to poszukać odpowiednich opon. Nie miałem, nie znam ale widzę że jest takie coś jak Continental Contact Speed 26x1.6. Wygląda szybko ;) 

Jeśli masz ciągle tego XCT to ewentualnie można pomyśleć żeby go wywalić i albo zastąpić albo sztywnym, albo prawdziwym amortyzatorem w stylu epixona. Oczywiście starego i używanego, bo nowego nic pod to nie kupisz. Zyskałbyś na wadze, co się przekłada na przyśpieszenie, choć na vmax już nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, PiTuSqr napisał:

Trochę bardziej go w tym roku użytkuje i brakuje mi prędkości

Przecież taki napęd spokojnie pozwala na jazdę 40kmh przy optymalnej kadencji. Jeździsz z takimi prędkościami? 

12 godzin temu, PiTuSqr napisał:

Dobrze mi się jeździ na przełożeniu 2x7. Pozwala mi pedałować długo, ale z prędkością średnia 25km/h na danym odcinku.

Nie innych przelożeń tylko mocy w nodze ci brakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza modyfikacja tego hexagona to jego sprzedaż i kupno roweru dopasowanego do faktycznych potrzeb ;) 

Przerabianie pseudo-mtb na szosówkę nie ma najmniejszego sensu. Chyba, ze masz mnóstwo walających się gratów i lubisz takie ulepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kipcior napisał:

Miałem ten rower :)

Nie kombinuj, to nie ma sensu. Jedyna sensowna rzecz to poszukać odpowiednich opon. Nie miałem, nie znam ale widzę że jest takie coś jak Continental Contact Speed 26x1.6. Wygląda szybko ;) 

Jeśli masz ciągle tego XCT to ewentualnie można pomyśleć żeby go wywalić i albo zastąpić albo sztywnym, albo prawdziwym amortyzatorem w stylu epixona. Oczywiście starego i używanego, bo nowego nic pod to nie kupisz. Zyskałbyś na wadze, co się przekłada na przyśpieszenie, choć na vmax już nie bardzo.

Założyłem Mosso M5, jest lżej ale poleciała geometria bo jest krótszy. Mam teraz opony 26x1.5, więc pewnie masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...