Skocz do zawartości

[koło] niepokojące dźwięki w przednim kole


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Podczas jazdy słyszałem znaczne trzaski w przednim kole. Udało mi się zdiagnozować że możliwe iż jest to spowodowane jedną zdeformowaną szprychą. Wymieniłem ją i dalej słyszę niepokojące trzaski podczas kręcenia koła. W załączeniu filmik.

Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest typowa piasta Shimano, serwis i powinno być ok.

Sprawdź jeszcze tylko, czy to nie kwestia tego że coś lata w środku obręczy. Mało prawdopodobne, ale lepiej sprawdzić niż rozbierać piastę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast papieru, ja bym wziął włókninę ścierną, nałożył konus na wiertarkę i tak przeszlifował.

W nowych piastach czasami jest mało smaru. Myłeś rower myjką ciśnieniową, jeździłeś po mokrym, używałeś odtłuszczaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wygląda to źle. Był smar w środku?

Ja bym kontaktował się z Kross lub ze sklepem w którym kupiłeś rower. Masz dowód zakupu, masz filmik i zdjęcia. Próbuj, bo wygląda to na małą ilość smaru w fabrycznie złożonych piastach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne złożone piasty shimano : xt, Deore, 105, które do mnie trafiały zawsze wymagały serwisu zero. Żle skręcone, nie zaciągnięte kontry, za  mocno skręcone. Nie, przepraszam, stare 105 satyna były z pudełka dobre, ale to chyba z powodu innych standardów.

Może  precyzyjne złożenie ze smarem trochę pomoże, może oś jest trochę krzywa, może trzeba użyć nowy konus slabo  widzę na zdjęciach. Ważne aby kontry były zaciągnięte, z odtworzeniem mikro luzu, a nie dobite na ruch skokowy na kulkach. Potem kontrola z szybko zamykaczem w widelcu czy dalej nic nie skacze, kiedy zaciśnięty. Domieli się w czasie jazdy, po 100 km kontrola.ps i liczba kulek, może brakowało? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość kulek się zgadza ponieważ były w koszyczku. 

Jeździłem na tym rowerze i mialem wrażenie ze jest lekko skoszony na lewa stronę. Pytałem w serwisie to po sprawdzeniu przedniego kola nic nie stwierdzili. Natomiast może faktycznie było tak ze jakiś element jest krzywy (tak jak piszesz np. oś) i przez to łożysko się zużyło bardziej - właśnie po tej lewej stronie. Czy jest to w ogóle możliwe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potocz oś po np szklanym blacie, od razu zobaczysz, w przednim kole krzywe osie nie są codziennością. To nie jest piasta wysokiej jakości i no cóż może nie  wszystko jest . Ale może cały rower jest krzywy i koła nie są w osi. No to już trzeba dać do inspekcji w sklepie, zdalnie nic nie poradzimy. Konusy w prostych rowerach też się tak potrafią zużyć, nic nadzwyczajnego. Serwis koło w końcu sprawdził  czy dalej jest rozebrane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do sklepu. Zaproponowali reklamację. Uznałem ze nie mam na to czasu i już wole zapłacić za wymianę. Niestety okazało się ze nawet nie są w stanie zamówić żadnej piasty u dostawcy ponieważ wszystko jest niedostępne. Zasugerowali również wymianę na piastę z łożyskami maszynowymi. 

Możecie coś polecić? 12x100mm 32 otwory i ceinterlock w granicach 200zl na łożyskach maszynowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedno, a fakt że nie są to konusy ze sklepu rowerowego to drugie.

Novatec to bardzo popularne piasty. Chyba że rzucisz się na jakieś DT Swiss. No i pamiętaj że duża szansa, że będziesz musiał też wymienić szprychy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...