Skocz do zawartości

[Korba, suport] Korba chodzi ciężko po wymianie suportu Sram GXP.


shusty

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Suport trzeszczał to wymieniłem go w moim fullu. Kupiony został dokładnie taki sam suport(sram gxp bsa 73):

  Pokaż ukrytą zawartość

Mufa to 73 BSA, więc żadnych dodatkowych podkładek nie trzeba stosować, zresztą patrzyłem jak rozbierałem i złożyłem tak samo. Nawet obejrzałem jeszcze raz instruktarz na yt, i wydaje się że wszystko zrobiłem dobrze, posmarowałem gdzie trzeba, gwinty wyczyściłem przed montażem idealnie.

 

Mimo to po skręceniu korba słabo się obraca. Po poluzowaniu korby przy silnym zakręceniu ręką robi ok. 15obrotów, po dokręceniu korby tak, żeby nie było luzu ok. 5 obrotów i ogólnie czuć po założeniu łańcucha że napęd chodzi zdecydowanie za ciężko. Klucz dynamometryczny mam do max 24Nm i przy takim dokręceniu na korbie jest lekki luz i zaczyna i tak już korba zauważalnie ciężej chodzić, po dokręceniu na wyczucie jak należy i by nie było luzu chodzi korba jeszcze gorzej. Całość rozłożyłem, mocniej przesmarowałem, założyłem i wynik bez zmian. Oczywiście dokręcam tą śrubą na imbusa 8, tej większej 10 nie ruszałem. Ma ktoś jakieś dobre rady?

Napisano

Nowe łożyska mają dużo smaru, suport trochę się rozjeździ.

Jaki tam jest system kasowania luzu? Taka pofalowana podkładka?

5 obrotów jak na taki typ osi to normalny wynik.

Napisano

Tak, pofalowana podkładka od strony korby. Zawsze przy łożyskach nowych spodziewam się, że trochę ciężej chodzą i muszą się rozjeździć, ale na lekko skręconej korbie z luzem i mocno skręconej nie powinny się łożyska z podobną łatwością kręcić? Nawet bardzo skręcona korba chyba nie naciska z coraz większą dużą siłą na łożyska?

Napisano

Oczywiście, że naciska, przecież pofalowana podkładka to metoda założenia naprężenia wstępnego na łożyska. Dokręcisz kurbel, to ło łożyska zostaną poddane naprężeniu i będą się "gorzej" kręcić. To ich ficzer.

Napisano

Czyli nie pozostaje mi nic innego jak przestać narzekać :D. Skręcić na 40Nm albo mniej do skasowania luzu i jeździć, bo tylko 5 obrotów korby na dobrym skręceniu jest ok?

Napisano

Tak.

Pofalowana podkładka to tak debilne rozwiązanie, że aż szkoda gadać. Koncepcja jest prosta i dobra, ale życie pokazuje że jest inaczej. Niby wymiary mufy są znormalizowane, ale mają przecież jakąś tolerancję. Ma być 73 mm, producent zrobi 73,5mm, dojdzie do tego trochę lakieru ( mało kiedy mufa jest planowana) i nagle mamy wymiar bliżej 74 mm. Przez to podkładka jest nadmiernie ściśnięta, łożyska kręcą się z oporem i ich żywotność spada. O dokręcaniu 40Nm nie wspominam, bo dokręcić łatwo, a przy odkręcaniu jak złapie klej, to można sobie zęby wybić.

Shimano ma najlepszy system montażu.

Napisano
  W dniu 25.06.2021 o 07:58, shusty napisał:

Czyli nie pozostaje mi nic innego jak przestać narzekać :D. Skręcić na 40Nm albo mniej do skasowania luzu i jeździć, bo tylko 5 obrotów korby na dobrym skręceniu jest ok?

Rozwiń  

Jeżeli jesteś w stanie bez wysilania się paluszkiem korbą pokręcić, to może robić i 1 obrót. Jest OK.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.