Skocz do zawartości

[łożyska maszynowe] w najtańszych kołach


KrzysztofX

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy kupująć najtańsze koło (~100zł) na łożyskach "maszynowych" mogę założyć że obie powierzchnie toczne (walce) tego łożyska są wykonane ze stali czy też partacze mogą tam wstawić aluminium?

Wymieniam koła, które były na łożyskach kulkowych a miski łożysk w piaście wykonano z aluminium. Stalowe konusy, kulki i osie 3/8" wymieniałem ale odkształcone aluminiowe miski są trudne do wymiany. Dlatego następne koła chcę na maszynowych ze stali. Mam hamulce V-brake które po 10kkm zużyły obręcze dlatego kupię najtańsze koła.

Czy jest jakiś popularny standard łożysk "maszynowych", mam na myśli średnicę zewnętrzną, żeby łatwo je dokupić?

Napisano

Ja na hamulcach v-brake i jednym komplecie obręczy przejechałem ponad 50.000 km. Być może przejechałbym więcej ale wymieniłem koła z uwagi na zużycie piast. Może nie zmieniałeś klocków na czas ? Albo był jakiś inny powód dla którego tak szybko się zużyły ?

Tak przy okazji, koło za 100 zł nie posłuży zbyt długo.

Napisano

Tak przy okazji, koło za 100 zł nie posłuży zbyt długo.

Dokładnie.

@KrzysztofX toczysz koło gdyż ponieważ aczkolwiek zużywasz obręcze bo kupujesz pewnie najtańsze koła

Napisano

Aluminium jest droższe niż stal więc łożyska "maszynowe" w najtańszych kołach z całą pewnością są stalowe. Tyle tylko, że łożyska te pewnie nie są zrobione ze stali łożyskowej a ich tolerancja ABEC czy luzy robocze wykraczają daleko poza przyjętą skalę. Uszczelnienia również wołają zapewne o pomstę do nieba.

Napisano
1 godzinę temu, KrzysztofX napisał:

Wymieniam koła, które były na łożyskach kulkowych a miski łożysk w piaście wykonano z aluminium. Stalowe konusy, kulki i osie 3/8" wymieniałem ale odkształcone aluminiowe miski są trudne do wymiany.

Miski łożyskowe z aluminium? Nie sądzę. Jesteś tego pewien? 

Przypuszczam, że to stal, tylko słabo utwardzona, albo kulki się pokruszyły i zrobiły demolkę. 

Tania piasta na łożyskach maszynowych wcale nie musi być zła. Wiadomo, że pchają tam tanie łożyska, ale w rowerze akurat sama precyzja i materiał nie są kluczowe, bo najczęściej i tak załatwia je wypłukanie smaru i korozja. Takie łożyska warto otworzyć i dołożyć dobrego smaru. W piastach są małe prędkości obrotowe i nadmiar nie zaszkodzi, a lepiej uszczelni i starczy na dłużej. 

Napisano

Co do kół na łożyskach maszynowych za 100 zł. Posiadałem takie cos kiedyś. Chyba 3,5 miesiąca było ok potem zaczęło koło łapać luzy. Odradzam taki zakup. Lepszym wyborem będzie zakup na kulkach w tej cenie. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Myliłem się - miski były z twardej stali. Zużycie/uszkodzenie misek nie ma symetrii osiowej.
Wybiłem miski (WD-40, duży płaski śrubokręt z boku, duży młotek)
Mam nadzieję że łożyska maszynowe będą wymienialne.

Chętnie kupiłbym droższy produkt o niższym koszcie na kilometr, ale brak mi ilościowej informacji o trwałości. Jak na razie kupiłem trzy tanie koła na łożyskach "maszynowych", z tego dwa do reklamacji.

Napisano

W jednym włożyli luźno oś konusów zamiast osi do maszynowych ale łożyska wbite w piastę, w drugim dzwonią wióry w obręczy, a trzecie (pod wolnobieg) chyba jest ok. Nie pokaże zdjęć bo zakup zbyt frustrujący żeby komukolwiek polecać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...