Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
6 minut temu, Mateusz_Brycki napisał:

Tak myślę że koła to istotna sprawa jak chcesz zrobić rozsądny zakup na start.

....................

Jak będzie wiało mocno mocno zawsze jest drugi komplet kół. 

Czyli na ludzki: Olać koła, zawsze można dokupić a ramy czy napędu nie wymieni sie tak łatwo ... 

Edytowane przez wkg
Napisano (edytowane)

Do autora: - stożki to zostaw bo po cholerę Ci one w pierwszym sezonie, a już na pewno nie wysokie. Tak wszystko się zgadza fajna sprawa ale... nie na starcie przygody z szosą - nic nie wniosą.

Co do bocznego wiatru, u nas w Warszawie? No wieje i co z tego że wieje? Kogoś na bok po płaskim przestawia koło np. 45mm? już nie mówię o śmiechowej dyskusji o kołach 25-35mm... jakieś jaja przy powierzchni kolarza. Jak uderzy w żagiel pokroju 80mm na konkretnym zjeździe bo wyjeżdża się na odsłonięte to jasne, tylko kto wysokimi stożkami góry ogarnia?

Edytowane przez abdesign
Napisano

Panowie mi zależy na carbonowej ramie i Ultegrze. Tak jak pisałem fajnie by było mieć zintegrowany kokpit ale to nie jest must have. Przez chwilę brałem pod uwagę Canyona ale faktycznie to przerost formy nad treścią. Padła decyzja że idę w Scotta: Addict 10 Disc, Addict RC 30/40 lub Foil 30. Czekam na modele 2022 lub może trafi się jakaś sensowna używka.

Napisano

Zajrzyj do AirBike Piaseczno, ja właśnie kupiłem używkę od nich, bo nie stać mnie na nowy rower marzeń. Jest tam jedna olbrzymia zaleta, że możesz sobie taki rower wypożyczyć i tłuc się nim ile dni chcesz, jak się zdecydujesz, to tę kwotę odejmą Ci od zakupu. Ja ponoć i tak przepłaciłem, ale dostajesz tam przy zakupie FV, co dla niektórych jest istotne, a przede wszystkim zakochałem się w TREKu i już wiem, że właśnie z tą marką zostanę na przyszłość :)

Tu masz stronę, mi tak właśnie koledzy z forum doradzili: ROWERY ROAD (roweryuzywane.com)  Patrz na cenę ok 15 tys., bo spokojnie dwójkę urwiesz. Ja z 10 zszedłem do 8 choć było już ciężko, bo się uparli na 8 500, ale dało radę :)

Napisano

@Mihau przepraszam ale szczerze mi wszystko jedno jakie emocje odczuwasz czytając moje posty.

@GIZIU Serio, odpuścił bym Ultegrę na rzecz lepszych kół. 105 działa po prostu świetnie i nie ma się do czego przyczepić. Nie poczujesz różnicy w pracy napędu a za nią grubo zapłacisz. Koła zaś poczujesz mocno. Ale nie ja kupuje, decyzja Twoja.

Napisano

kiedyś się mówiło, że bez gwiazdy nie ma jazdy..

Czy podobnie jest z ultegrą? bez ultegry nie ma jazdy...???

105 działa identycznie jak ultegra, jest od niej 200 - 300 g cięższa i sporo tańsza... 

Kupiłem Speca Tarmaca na 105. Pojeździłem dwa sezony, dokupiłem koła carbonowe evanlita, po czym sprzedałem i kupiłem gravela :) 

Spezi Evan_Easy-Resize.com.jpg

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam po krótkiej przerwie. Po długich namysłach, oglądaniu testów na placu boju został Scott Addict RC30 i TREK Emonda SL6 2021. Jednak z uwagi że Scotta nie wysyłają, zostaje TREK. Co myślicie o tym wyborze i jaką ramę do mojego wzrostu (183cm) powinienem wybrać? 56 czy 58?

Napisano

 Bierz 56 a jak chcesz mega agresywną pozycję to 54 i wymiana mostka/kokpitu na dłuższy. 

Generalnie to twoje pieniądze, jeśli chcesz wierzyć sugestiom treka to twój wybór. Weźmiesz 58 to za 3 miesiące ktoś się ucieszy z prawie nowej emondy do kupienia na rynku wtornym

Napisano (edytowane)

Pozwolę sie podłączyć:

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf-sl/endurace-cf-sl-8-disc/2948.html?dwvar_2948_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK

Canyon Endurace, wzrost 177, przekrok 83. S (TTH 541  HT 139) czy M (TTH 553 HT 158) ? Na Fuji Jari dobrze się czulem na 54 (TTH 550 HT 155) ale to pół godziny więc mało miarodajne. Na XC HT wolę dłuższe ramy ale pewnie to się nie przekłada ...  

Ich kalkulator podpowiada mi S, kalkulatory Radona i Treka zupełnie co innego ... 

Edytowane przez wkg
Napisano

Co mogę ci podpowiedzieć że nie kupował bym tak drogiej szosy, jako swoją pierwszą w karierze,a co gdy nie trafisz?Na pierwszy rzut oka będzie dobrze a okaże się zupełnie co innego. 

Napisano (edytowane)
22 minuty temu, Joker86 napisał:

Co mogę ci podpowiedzieć że nie kupował bym tak drogiej szosy, jako swoją pierwszą w karierze,

To odpowiedź na mój post ? Zostawmy cenę, chodzi o rozmiar.

Edytowane przez wkg
Napisano

Nie to nie jest odpowiedź na twój post.Zwyczajnie nie zaznaczyłem ,,Cytuj''i tak wjechało jakby do ciebie.

Godzinę temu, GIZIU napisał:

Nie no oczywiście dodałem tylko swoje zdanie, że jednak wolałbym to wszystko poznać od podszewki,i kolejny egzemplarz mógłbym być już premium.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano
2 godziny temu, wkg napisał:

Treka zupełnie co innego ... 

sugestie treka co do wyboru rozmiaru szosy są najbardziej skopanymi z jakich można korzystać

2 godziny temu, wkg napisał:

Canyon Endurace, wzrost 177, przekrok 83. S (TTH 541  HT 139) czy M (TTH 553 HT 158) ? Na Fuji Jari dobrze się czulem na 54 (TTH 550 HT 155) ale to pół godziny więc mało miarodajne. Na XC HT wolę dłuższe ramy ale pewnie to się nie przekłada ...  

Pomiędzy tymi rozmiarami masz bardzo dużą różnicę w wysokości główki w stosunku do zmiany długości rury. Jeśli chodzi o długość to do obydwu się dopasujesz, centymetr jest do zniwelowania mostkiem, który jest standardowy więc żaden problem. Wyboru musisz dokonać w oparciu o wysokość główki, weźmiesz S będziesz miał w miarę sportową pozycję, weźmiesz M to będziesz miał takie uniwersalne gran fondo. Przy M wymiana mostka na krótszy raczej nieunikniona

 

Napisano (edytowane)

Dzięki. Tak sobie myślę że faktycznie S z ewentualnie wydłuzonym mostkiem, ta główka w M jest gargantuiczna :D

Swoją drogąto nigdy nie myślałem, ze ze swoim wzrostem jestem S :)

Edytowane przez wkg
Napisano

Jeśli Ci duma nie pozwala to możesz XL wziąć🤣 Tacy też są

Kiedyś unibike robił szosy to miały taką rozmiarówkę, że na najmniejszy byś się nie załapał, zaczynali od 56 poziomej

Napisano (edytowane)

Ja bym kupił używany za około 5 tysięcy (ale to ja), jako pierwszy rower osprzęt nie jest tak ważny, jak dopasowanie i wygoda. Ty trochę nakręcasz się jak szczerbaty na suchary 😁. Zaczął bym od sory, tiagry serio! Później przeszedł na wyższą grupę. 

Pojeździł sezon, dwa. Wtedy będziesz wiedział w którą stronę pójść, jaka rama, geometria, itd. Wtedy możesz pomyśleć o nowym lub iść w używki w wyższy level. A teraz to wróżenie z fusów, co będzie dla Ciebie dobre. (Zresztą koledzy już o tym pisali)

 

Musisz trochę pojeździć! 😁

Pozdrawiam 

Edytowane przez Ender72
  • 1 rok później...
Napisano
W dniu 6.07.2021 o 14:48, Mihau_ napisał:

Bierz 56 a jak chcesz mega agresywną pozycję to 54 i wymiana mostka/kokpitu na dłuższy. 

Generalnie to twoje pieniądze, jeśli chcesz wierzyć sugestiom treka to twój wybór. Weźmiesz 58 to za 3 miesiące ktoś się ucieszy z prawie nowej emondy do kupienia na rynku wtornym

GIZIU ty sie dobrze zastanow zanim cos kupisz bo wpasc w g..o  po uszy jest bardzo latwo z szosa..masz tu moj temat dla przykładu zeby byl on przestroga dla cb: https://www.forumrowerowe.org/topic/259047-zakup-roweru-rower-szosowy-dylemat/                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Pierwsza szosa za gruba kase to juz musisz wiedziec na co sie pisac. Jakie parametry, jak nie wiesz to na bike fitting obowiazkowo przed zakupem, to ci da poglad ale tylko na start. Poniewaz jak zaczniesz jezdzic moze okazac sie ze jest cos nie tak, ze potrzebujesz np. mniejszego mostka lub dłuższego lub wymiany sztycy. Kolejna kwestia jest na ile jestes sprawny i rozciagniety. Czy masz ta świadomość na co sie piszesz? Dla przykladu ja wzialem pierwsza szose z agresywna rama, ale wiedzialem na co sie pisze a bike fitter zrąbał mnie, ze taka rama to dla zawodnikow, tyle ze po sprawdzeniu mojej sprawnosci powiedzial - dobra, mozesz jezdzic w kazdej pozycji lol

 

Dobrze ci gada Mihau

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...