BikeONE Napisano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 (edytowane) Cześć, Myślę, nad kupnem e-bike w okolicach 20 tys. Temat pewnie wałkowany już nie raż. Znajomy jeździ na AM4 2021 i jemu silnik zachowuje się bezawaryjnie, z tym że zmienia co rok. Bardzo chwali ten rower. Pytanie czy ktoś z was wie, czy Brose w modelach 2021 już na pewno poprawili awaryjność tych silników? Przez inny soft i hardwarowe zmiany? Lepsze łożyska w suporcie? Dodam, że jest to rower na 27,5 calach. Podoba mi się natomiast, Cube Hybrid 140. Jest na większych kołach 29, inna geometria ramy. Tu pytanie jak elektrykami jeździ się w 29 calach w porównaniu do 27,5. Bosch Performance CX- Słyszałem i czytałem, że mimo wszystko jest na drugim miejscu po Brose. Dlatego, że na pasku Brose ma lepszą kulturę. Bosch też głośniejszy. Oba mają 24 miesiące gwarancji na silnik, więc nie ma problemu z serwisem. Jestem ze Śląska, i wiem, że w Mysłowicach jest serwis i sprzedaż Bullsa, nie znalazłem natomiast na miejscu serwisu Cube. To chyba też, pewnie ważne w wyborze. Z góry dzięki za opinię. https://www.bulls-bikes.com/gb-en/product/bulls-e-stream-evo-am-4-27-5-diamant?AKLW=AKLW_AK35&FARB=FARB_FA140&RHOE=RHOE_44 czy https://allegro.pl/oferta/rower-cube-stereo-hybrid-140-hpc-sl-kiox-m-ka-10831925210 Edytowane 21 Czerwca 2021 przez BikeONE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 (edytowane) Jeżeli znajomy nie ma problemu z wymianą silnika co rok, zakładam że gwarancyjną, to chyba dobrze świadczy zarówno o marce jak i o serwisie. Czy jest sens w tej sytuacji sprawdzać na sobie jakby zachowało się Cube ? Edytowane 21 Czerwca 2021 przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 (edytowane) Ale co zmienia co roku rower czy silnik w rowerze ? I jeden i drugi wariant wydaje mi się dziwny . Ale .... A co do meritum , jeśli Bosch to silniki 4 gen podobno ( bo znam tylko z opisów , recenzji ) są bardzo dobre i praktycznie bez oporowe . Aha , uwaga na rozmiar/geo Cuba . Moje doświadczenia są co prawda ze sztywniakiem ale przy wzroście 179 cm rama 18" była dla mnie za wysoka ! Sztycę musiałem mieć mocno schowaną , a przedkrok prawie nie istniał . Jak na rower MTB był o dużo za wysoki , a jak dla mnie też ciut za długi . Zdaje się że długość rury podsiodłowej ( chyba 46 cm ) mierzyli nie od suportu tylko od końca rury czyli od obudowy silnika . Inaczej mówiąc to była faktyczna wysokość rury . Edytowane 21 Czerwca 2021 przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikeONE Napisano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 Godzinę temu, chrismel napisał: Jeżeli znajomy nie ma problemu z wymianą silnika co rok, zakładam że gwarancyjną, to chyba dobrze świadczy zarówno o marce jak i o serwisie. Czy jest sens w tej sytuacji sprawdzać na sobie jakby zachowało się Cube ? Zmienia co roku rower na nowszy model nie silnik a w ciągu roku używa dość często w górach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikeONE Napisano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 Godzinę temu, WaGiant napisał: Ale co zmienia co roku rower czy silnik w rowerze ? I jeden i drugi wariant wydaje mi się dziwny . Ale .... A co do meritum , jeśli Bosch to silniki 4 gen podobno ( bo znam tylko z opisów , recenzji ) są bardzo dobre i praktycznie bez oporowe . Aha , uwaga na rozmiar/geo Cuba . Moje doświadczenia są co prawda ze sztywniakiem ale przy wzroście 179 cm rama 18" była dla mnie za wysoka ! Sztycę musiałem mieć mocno schowaną , a przedkrok prawie nie istniał . Jak na rower MTB był o dużo za wysoki , a jak dla mnie też ciut za długi . Zdaje się że długość rury podsiodłowej ( chyba 46 cm ) mierzyli nie od suportu tylko od końca rury czyli od obudowy silnika . Inaczej mówiąc to była faktyczna wysokość rury . Zmienia rower, na nowy. Dzięki za opinie co do wielkości ramy. Rozglądałem się za Cube lokalnie, ale ciężko z dostępnością. Może skiteam będzie coś miał, żeby pooglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 19 godzin temu, BikeONE napisał: Znajomy jeździ na AM4 2021 i jemu silnik zachowuje się bezawaryjnie, z tym że zmienia co rok. Bardzo chwali ten rower. Też bym chwalił, bo rok to każdy wytrzyma... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogniomistrz Napisano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2021 W dniu 21.06.2021 o 17:12, BikeONE napisał: Tu pytanie jak elektrykami jeździ się w 29 calach w porównaniu do 27,5. Jakiś czas temu wymieniłem w swoim ebiku przód z 27,5+ na 29. To co mogę powiedzieć: 29 daje płynniejszą jazdę i to prawie w każdych warunkach. Jedynie na piachu 27,5+ są lepsze. Z tyłu zostawiłem 27,5+ ale nie wiem czy nie pójdę w kierunku 29 również z tyłu. Jeżeli chodzi o napęd : Brose jest ok, ale należy pamiętać ,że jest to jedyny chyba producent , który pozwala producentom rowerów na modyfikacje samego silnika jak i elektroniki więc mogą być różnice w obrębie "standardu" wyznaczonego przez producenta. Co do roweru: jestem zdania ,że jak Brose to tylko Spec. Testowałem i mogę potwierdzić ,że jest tak jak piszą o nim w recenzjach ( chodzi o model Turbo Levo)- czyli bardzo dobrze a z twoim budżetem to "zahaczasz" już o Speca. Na Bullsie nie jeździłem ale są recenzje o nim ,że brakuje mu agresywności i jest bardziej do spokojniejszego jeżdżenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikeONE Napisano 28 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2021 Dziękuje za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
budrys77 Napisano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2021 Bezdyskusyjnie Bulls. Mam AM4 od kilku mies , zrobilem ok 1000 km w tym gory i jestem mega zadowolony. Przewagi: Brose to 90 nM ( Bosch 85 - odczuwalna roznica ). Ale przede wszystkim bateria - Bulls to 750ka a Cube 625. To potezna roznica w zasiegu. A do tego Brose w ogole nie hamuje przy jezdzie bez wspomagania-Bosch delikatnie tak ( jezdzilem kilka dni Focusem na Boschu ). I ostatnia rzecz-Brose jest bezszelestny ( skychac go nieco dopiero przy duzym wspomaganiu ), Bosch zas szumi jak wiatrak do kompa😂. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 (edytowane) Też mam takie samo zdanie. Brose cichutki. Bosch wyje jak wiertarko-wkrętarka pod obciążeniem. Bosch generalnie jest przehypowany. Edytowane 16 Sierpnia 2021 przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikeONE Napisano 16 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 (edytowane) Mam am4, zrobione 500 km. Rower jeździ świetnie i rzeczywiście nie wyobrażam sobie mniejszej baterii niż 750 watt. Bulls chyba nawet w przyszłym roku będzie proponował za dopłatą do nowego modelu 1000 wattt !!! Silnik cichutki, dobrze oddaje moc. Edytowane 16 Sierpnia 2021 przez BikeONE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 Chyba 1000 Wh , a nie watt. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yebevdenko Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Panowie, ale jak to w końcu jest - poprawiono w wersjach Brose S na rok 2021 cokolwiek czy nadal padają silniki po 1500 km ? Dajcie znać - realni użytkownicy Brose S ver 2021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 (edytowane) Tak. Wymienili pasek na mocniejszy + zmodyfikowali firmware aby mocno nie szarpał silnik. Edytowane 17 Sierpnia 2021 przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Chodziły słuchy że nie tylko pasek był problemem z Brose, ale też przekładnia planetarna wykonana z zębatek plastikowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikeONE Napisano 17 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Kolega ma am4 z 2020 r, do dziś 3 000 km i żadnych problemów. Ale na forach czytałem o takich co po 1500 km mają pasek urwany. Z przekładnią nie wiem. Boscha można zajechać w ciągu paru miesięcy w górach, przypadek potwierdzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2021 Boscha można zajechać w ciągu paru miesięcy w górach, przypadek potwierdzony. Można prosić coś więcej na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2021 Owszem Bosche 1gen padały dość szybko . Tzn tak czytałem . 2ka i 3ka już nie . O 4gen nie mam wiedzy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogniomistrz Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 Spec daje teraz 4 lat gwarancji na silnik, wstecznie również , więc pewnie razem z Brose ogarnęli temat awaryjności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekxyz Napisano 15 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2023 W dniu 21.06.2021 o 17:12, BikeONE napisał: Cześć, Myślę, nad kupnem e-bike w okolicach 20 tys. Temat pewnie wałkowany już nie raż. Znajomy jeździ na AM4 2021 i jemu silnik zachowuje się bezawaryjnie, z tym że zmienia co rok. Bardzo chwali ten rower. Pytanie czy ktoś z was wie, czy Brose w modelach 2021 już na pewno poprawili awaryjność tych silników? Przez inny soft i hardwarowe zmiany? Lepsze łożyska w suporcie? Dodam, że jest to rower na 27,5 calach. Podoba mi się natomiast, Cube Hybrid 140. Jest na większych kołach 29, inna geometria ramy. Tu pytanie jak elektrykami jeździ się w 29 calach w porównaniu do 27,5. Bosch Performance CX- Słyszałem i czytałem, że mimo wszystko jest na drugim miejscu po Brose. Dlatego, że na pasku Brose ma lepszą kulturę. Bosch też głośniejszy. Oba mają 24 miesiące gwarancji na silnik, więc nie ma problemu z serwisem. Jestem ze Śląska, i wiem, że w Mysłowicach jest serwis i sprzedaż Bullsa, nie znalazłem natomiast na miejscu serwisu Cube. To chyba też, pewnie ważne w wyborze. Z góry dzięki za opinię. https://www.bulls-bikes.com/gb-en/product/bulls-e-stream-evo-am-4-27-5-diamant?AKLW=AKLW_AK35&FARB=FARB_FA140&RHOE=RHOE_44 czy https://allegro.pl/oferta/rower-cube-stereo-hybrid-140-hpc-sl-kiox-m-ka-10831925210 Cześć. Ja i wiele moich znajomych kupiło Bullsa AM4. Dosłownie wszystkim padły silniki Brose. Rowery kupione 2020,21 i 22. Awaryjność na poziomie 100%.... przekładnie planetarne w wewnątrz silnika są plastikowe :):):) to jest jakaś masakra. Plastikowe zębatki po prostu pękają i nie da się ich wymienić i trzeba szykować 4000 na nowe silniki ... jak ktos jeździ systematyczne to wymiana raz w roku.. No chyba że jeździ tylko po polskich terenach to wtedy ma „lekko” to przeżyje dłużej W dniu 17.08.2021 o 21:23, BikeONE napisał: Kolega ma am4 z 2020 r, do dziś 3 000 km i żadnych problemów. Ale na forach czytałem o takich co po 1500 km mają pasek urwany. Z przekładnią nie wiem. Boscha można zajechać w ciągu paru miesięcy w górach, przypadek potwierdzony. Mamy kilka Bulls AM4 i poza notorycznie psującymi się silnikami porobiły się dwuślady ( i nie myślić z krzywo zamontowanym kołem). W dniu 16.08.2021 o 21:08, BikeONE napisał: To radzę zrobić więcej km przed końcem gwarancji. Nie znam nikogo komu nie padł silnik Brose.. ( ja i około 9 moich znajomych ma Te napędy ... ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.