xtomashx Napisano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2021 Ponad 5 lat temu kupiłem używany rower Cube Sl Cross Comp. Dokładnej specyfikacji nie znam ale wg informacji w internecie wygląda to tak: Materiał ramy: aluminium 7005, podwójnie cieniowane idelec: sztywny, aluminiowy Stery: FSA No.10, półzintegrowane Mostek: FSA XC-190 Kierownica: FSA XC-300 Sztyca: Scape Light Siodełko: Scape Active 5 Piasty: Shimano Tiagra Obręcze: Alex Rims EN-24 Manetki: Shimano Deore M530 Rapidfire Plus Przerzutka przód: Shimano Deore M530 Przerzutka tył: Shimano Deore LX T661 Dźwignie hamulca: Shimano M422 Hamulce: Shimano M422, V-Brake Korba: Shimano M543, 48-36-26 z. Środek suportu: Shimano SM-BB50 Łańcuch: Shimano CN-HG53 Kaset a: Shimano Deore CS-HG50-9, 11-32 z., 9 b. Rower przez ten czas używany był sporadycznie jednak teraz zacząłem jeździć co 2-3 dni 30-40 km dla zbudowania formy na dłuższe wypady. Na pewno chciałbym wymienić napęd na bardziej szosowy jednak z możliwością wjazdu w lekki teren (kolega ma gravela i chciałbym chociaż trochę za nim nadążyć). Czy jest w ogóle szansa inwestowania w ten rower? Jak tak to czy jest opcja na ulepszenie tego co już mam za nieduże pieniądze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2021 (edytowane) http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1004/Cube.SL.Cross.Comp/ ten ? Jeżeli nie możesz na tym dotrzymac kroku koledze na gravelu to ostatnią rzeczą która tu przeszkadza jest świetny napęd. Na przełożeniu 48/11 dokręcisz prawie jak na szosowym, na 26/32 zaatakujesz naprawde mocne podjazdy. Rower waży tyle co przeciętny gravel. Naprawdę całkiem fajny o ile wszystko działa ! Można najwyżej pokombinowac z oponami - jakimiś bardziej szosowymi. No, możesz tez mieć zbyt wyprostowana pozycję. Edytowane 20 Czerwca 2021 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2021 Masz bardzo dobry rower, toż to właściwie gravel flatbar. Jedyne czego potrzebujesz, żeby nadążyć za kolegą na gravelu to serwis, opony i kondycja. Tu nie ma specjalnie co ulepszać, trzeba toto po prostu doprowadzić do pełnej sprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xtomashx Napisano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 Dziękuję za dobre słowa o moim rowerze. Kondycję na pewno muszę poprawić. Serwis też by się mu przydał ale teraz takie terminy wszędzie, że raczej po sezonie zrobię gruntowny przegląd. Dzisiaj tylko wyczyściłem kasetę oraz łańcuch, a za resztę rzeczy się nie biorę bo sprzętu nie mam. Z mankamentów które na chwilę obecną wychwyciłem to stuki prawdopodobnie z suportu oraz czasami blokuje mi się łańcuch jak przerzucam na największy blat. Opony na razie mam w miarę świeże. Na tyle Schwalbe Marathon plus, a na przodzie budżetowa Kenda Khan. Na pewno będę chciał wymienić kierownicę na płaską. Budżetowo znalazłem Author ACO XC 600mm. Może polecicie coś lepszego? Chyba, że taka wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xtomashx Napisano 27 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2021 A gdyby go tak na gravel przerobić? Czy można w miarę budżetowo wymienić kierownice na baranek oraz dokupić pasujące klamkomanetki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.