Mrkaliman Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Witam Postanowiłem sam przeserwisować mój RS Reba 2013r. Kiedyś serwisowałem RS Recon i wszystko poszło ok. Tym razem już na początku wystąpił problem z odkręceniem śruby (czerwonej) blokującej lagi od dołu amorki (strona rebound) Zgodnie z instrukcją śrubę najpierw przekręciłem 3/4 razy a następnie walnąłem ją pare razy młotkiem. Po uderzeniach młotkiem okazało się że śruba pomimo że sie kręci wokół własnej osi to nie się nie chcę odkręcić i nie możną jej wyciągnąć i zlać oleju. Wraz ze śrubą kręci się podkładka która jest pod nią. Muszę zaznaczyć, iż z drugiej strony amora śrubę odkręciełem bez problemu. Wobec tego co teraz można zrobić? Gdzieś czytałem że w takiej sytuacji należy wszsytko złożyć i napompować na maksa amortyzator? Ewentualnie czy może rozwiercać? Będe wdzięczny za podpowiedź. MG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Pompowanie pomaga jeśli problem jest że śrubą na drugiej goleni. Tutaj widać obraca się popychacz tłumika wraz ze śrubą. Spróbuj na zablokowanym mocno scisnąć amor i wtedy próbować ją wykręcić. Pewnie będzie potrzebna dodatkowa para rąk jeśli nie masz czym amora ścisnąć i przytrzymać w tej pozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrkaliman Napisano 18 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Dzięki bardzo za odpowiedź dzisiaj jak spróbuje to dam znać. MG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrkaliman Napisano 18 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Niestety kręce z ściśniętym i zablokowanym amorem i dalej nic. A czy można spróbować rozebrac od góry i tam jakoś przyblokowac ten popychacz? MG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 On się powinien zaklinować w dolnej goleni (jak przed wybiciem). Spiś powietrze, zablokuj tłumik, postaw dół na jakiejś twardej gumie i walnij kilka x gumowym młotkiem (albo czymkolwiek przez kawałek drewna) w starówkę. Jak shaft się zaklinuje to nie powinien się kręcić że śrubą. Wykręć całą, oczyść, skręć.kolka zwojów, wybij shaft i znowu wykręć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.