Martinus_vm Napisano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2021 Cześć mam rower Triban 100 ze zmienionym napędem -z przodu blat 38 T narrow wide, z tyłu wolnobieg 8 rz 11-32 z przerzutką jakąś SRAM 8 rzęd. Linia łańcucha jest taka mocno srednia, jak to w napedzie 1x. Zaobserowałem u siebie mega krótkie życie łańcucha. Łańcuchy najczęściej kupuje w Decathlonie jakieś z ich brandem, ale faktycznie robione chyba przez KMC. Wytrzymują róznie tak z 600 -700 km i przymiar pokazuje zużycie miedzy 0,75 a 1%. Ostatni łancuch mnie zirytował. Po wyciągnieciu z pudełka wyszejkowany na benzynce ekstrakcyjnej, założony, nasmarowany. Rower w napędzie z grubsza umyty płynem do silników. Po 250 km zabieg powtórzony. Po następnych 120-130 wyshejkowany w jakimś specjalistycznym płynie do mycia silników. Potem przydarzyła mi sie jazda 85 km w burzy i potem w mniejszym lub większym deszczu, momentami bardzo mocnym. Patrzę z ciekawości jak z łańcuchem a tu praktycznie wchodzi przymiar na 1 %, a łańcuch ma przejechane tak koło 450 km. Nie wiem czy ja coś źle robię, czy te łańcuchy są wykonane z jakiegos beznadziejnego materiału, a może napędy 1x tak mają. I dalej - czy jest sens tak o nie dbać, czy moze lepiej zakładać i wyrzucać po 400-500 km bez bawienia sie w szejkowanie. A może sprobowac kupić jakies droższe łańcuchy - tylko jakie? Shimano HG 40 podobno tez rozciaga sie jak guma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmozej Napisano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2021 Zawieś stare łańcuchy na gwożdziu i pomierz. Następnie porównaj długość z nowym łańcuchem, i wylicz procentowe rościągnięcie. Może to tylko luz na rolkach a przymiar bzdury pokazuje. Może Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2021 Kup na próbę KMC z seri X . Z 8 rzędową kasetą równie dobrze działa X8 jak i X9 . Inna sprawa że łańcuchy wieczne nie są . Może jeździsz zbyt siłowo ? Ruszasz na twardych przełożeniach ? Mnie przy jeździe w górach KMC X9 wytrzymuje ok 1 tyś km , tzn zanim wpadnie ,,1" na przymiarze . Aha , nie kupuj łańcuchów KMC Z . Nie miałem ale podobno takie samo byleco jak HG 40 , a ten znam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2021 Wypłukiwanie fabrycznego smaru z wewnątrz łańcucha to zly pomysł i jakiś widzę nadal funkcjonujący mit. Kup jak przedmówca sugeruje pudełkowy kmc x8 silver, nie shake'uj tylko po założeniu przetrzyj go na zewnątrz szmatą nasączoną w benzynie ew. innym odtłuszczaczu lotnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2021 Skoro jesteś jak ja fanem Deca, to pewnie masz ich przymiar do łańcucha. Ja po ok. 500km miałem według niego zużycie 0,75, ale w serwisie kontrola przymiarem Park Tools (takim dwa razy dłuższym) pokazała, że łańcuch jak nowy. Co do szejkowania agresywnymi płynami to bym był ostrożny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2021 Im więcej kilometrów przejechałem, tym bardziej zaczynałem się przekonywać, że szejkowanie wpływa na drastyczne zużycie łańcucha. Fakt, łańcuch i napęd jest piękny, na wystawę się nadaje, ale wypłukanie smaru z wnętrza ogniwa rozszczelnia je, a olej jest zbyt rzadki, aby ogniwo ponownie uszczelnić. Do ogniwa wnika wtedy pył i zaczyna się piłowanie pinów. Ja rozumiem, że po błotnym maratonie nie ma innej opcji, ale w zwykłym rowerze, który jedynie czasem widzi deszcz - szejkowanie to zły pomysł. A już szejkowanie nowego łańcucha to dla mnie zbrodnia. A o blaszkach rozpychających rolki to już nawet pisać mi się nie chce. Wyrzuć to, bo ona niczego nie pokazuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinok Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Panie, przecież w łańcuchu rowerowym niema żadnych uszczelek, co tam ma się rozszczelniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Fabrycznie jest na gorąco aplikowany bardzo gęsty smar, który wnika do ogniw. I póki się tam znajduje - z zewnątrz nie dostają się tak łatwo drobiny pyłu. Bo na czym polega zużycie łańcucha i ochrona przed tym zjawiskiem? Na odseparowaniu pinów od otworów w wewnętrznych blaszkach - to jest połączenie, które się zużywa. Im dłużej tam będzie fabryczny smar tym dłużej miejsce to będzie bardziej szczelne, niż z samym olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinus_vm Napisano 18 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Faktycznie odkąd zacząłem używać shejkowania w 2020 r. to mam wrażenie jakby to wręcz przyśpieszało zużycie sie łańcuchów. przez kilka lat wcześniej ograniczałem sie do mycia łańcucha z zewnątrz mokrą szmatką z płynem do naczyń lub ewentualnie w takiej maszynce do mycia łańcuchów. Co do kadencji - raczej jeżdze na lekko, 2 najciezszych przełożeń praktycznie nie używam. Też zastanawiam sie nad linią łańcucha, gdzie na największych zębatkach z tyłu jest już mocno na ukos. Być może dołożenie drugiej zębatki z przodu 24 czy 26 zębów by poprawiło tą linię PS - też macie wrażenie że ceny części oszalały? 99 zł za 7 rzędowy wolnobieg, masakra. ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Od dawna używam do czyszczenia pianki fenwicks albo piany na gazie od bike on wax. Do tego gąbka fenwicks i szczotka. Płukanie wodą. I na to smar teflonowy. Łańcuchy żyją długo. Żadnych szejków, rozpuszczalników itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinus_vm Napisano 18 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 To jeszcze dopytam coby nie zakładać nowego tematu Koło takie jak w linku niżej, ma pasowac do tribana 100 i obsługiwac kasetę 8 rzędów. Co myślicie o tym, za te pieniądze. koło z deca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Łożyska maszynowe to wygoda ale całe koło to straszny kloc . Chyba . Nie znam się na szosówkach ale do MTB mam sporo lżejsze . Cóż cena ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.