prezi Napisano 16 Czerwca 2021 Napisano 16 Czerwca 2021 Mam O1 Gridd z prostą kierownicą 60cm. Prawie wszystko jest ok, rower ma przejechane około 1300km. Od pewnego czasu jak jadę na stojąco pod górę (ważę 110kg) i to słyszę trzaski w kokpicie. Skręciłem stery mocniej, zdjąłem kierownicę, wyczyściłem, założyłem ją jeszcze raz, to samo mostek. Wszystko jest skręcone zgodnie z podanymi momentami. Zastanawiam się czy jest sens smarować połączenie rura sterowa-mostek i mostek-kierownica. Jak strzelała sztyca to posmarowanie+kawałek blachy aluminiowej rozwiązało problem. Czy też lepiej od razu kupować nowe stery?
To_JaT Napisano 16 Czerwca 2021 Napisano 16 Czerwca 2021 Absolutnie nie smaruj sterówki pod mostkiem. Sprawdź czy nie strzelają gwinty w mostku, łatwo to sprawdzić. Dokręcasz mocno śruby i odpuszczasz, jeśli coś strzela to trzeba posmarować. Jest też możliwe że strzela połączenie korona-sterówka w widelcu.
prezi Napisano 16 Czerwca 2021 Autor Napisano 16 Czerwca 2021 to jest widelec szosowy bo Gridd to taka grawelowa rama. Widelec jest karbonowy a rura sterowa aluminiowa. Jest możliwe, że to się zaczęło rozjeżdżać?
To_JaT Napisano 16 Czerwca 2021 Napisano 16 Czerwca 2021 Możliwe Podejdź do zaprzyjaźnionego serwisu i spytaj czy można przymierzyć na chwilę parę komponentów np mostek w celu wykluczenia ewentualnego sprawcy.
prezi Napisano 16 Czerwca 2021 Autor Napisano 16 Czerwca 2021 1 minutę temu, Joker86 napisał: Shimano anti size ten smar rozwiąże twój problem. ale w którym miejscu? w gwintach? między kierownicą a mostkiem?
Joker86 Napisano 16 Czerwca 2021 Napisano 16 Czerwca 2021 Wyczyść wszystko i dosłownie śladową ilość, na gwinty,i jeszcze mniej na połączenie mostka z rurą sterów
prezi Napisano 21 Lipca 2021 Autor Napisano 21 Lipca 2021 Dzięki, przesmarowałem połączenie mostka i rury sterowej plus śruby w mostku i problem zniknął. ta ilość smaru nie jest aż tak śladowa ale przy momencie wskazanym na mostku jest ok. używałem shimano anti-seize. Naprawdę to działa i to strzelanie było takie irytujące.
hawkeye Napisano 26 Lipca 2021 Napisano 26 Lipca 2021 Również zmagam się z tym problemem. Niedawno założone nowe stery (token). Skręcone tak że już czuję pewien opór na srubie od top cap. Brak wyczuwalnego luzu. Wczoraj ponownie wszystko wyczyszczone: mostek, łożyska, miski, kiera. Miski, łożyska, dolna bieżnia nasmarowane. Jak jadę to co jakiś czas słyszę trzaski, ale nie jest to hałas piasku, to bardziej brzmi jak prężący się metal. Czy to możliwe żeby dolne łożysko (maszynowe) ruszało się w misce? Hałas ten mogę też wywołać przyciągając mocno do siebie kierownicę i następnie ją odpychając.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.