Skocz do zawartości

[stery/kierownica/mostek/widelec] Strzelający kokpit


prezi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam O1 Gridd z prostą kierownicą 60cm. Prawie wszystko jest ok, rower ma przejechane około 1300km.

Od pewnego czasu jak jadę na stojąco pod górę (ważę 110kg) i to słyszę trzaski w kokpicie. Skręciłem stery mocniej,

zdjąłem kierownicę, wyczyściłem, założyłem ją jeszcze raz, to samo mostek. Wszystko jest skręcone zgodnie

z podanymi momentami. Zastanawiam się czy jest sens smarować połączenie rura sterowa-mostek

i mostek-kierownica. Jak strzelała sztyca to posmarowanie+kawałek blachy aluminiowej rozwiązało problem.

 

Czy też lepiej od razu kupować nowe stery?

 

 

Napisano

Absolutnie nie smaruj sterówki pod mostkiem. Sprawdź czy nie strzelają gwinty w mostku, łatwo to sprawdzić. Dokręcasz mocno śruby i odpuszczasz, jeśli coś strzela to trzeba posmarować. Jest też możliwe że strzela połączenie korona-sterówka w widelcu.

Napisano

to jest widelec szosowy bo Gridd to taka grawelowa rama. Widelec jest karbonowy a rura sterowa aluminiowa. Jest możliwe, że to się zaczęło rozjeżdżać?

Napisano

Możliwe

Podejdź do zaprzyjaźnionego serwisu i spytaj czy można przymierzyć na chwilę parę komponentów np mostek w celu wykluczenia ewentualnego sprawcy.

Napisano
1 minutę temu, Joker86 napisał:

Shimano anti size ten smar rozwiąże twój problem.

ale w którym miejscu? w gwintach? między kierownicą a mostkiem?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Dzięki, przesmarowałem połączenie mostka i rury sterowej plus śruby w mostku i problem zniknął. ta ilość smaru nie jest aż tak śladowa ale przy momencie wskazanym na mostku jest ok. używałem shimano anti-seize. Naprawdę to działa i to strzelanie było takie irytujące.

Napisano

Również zmagam się z tym problemem. Niedawno założone nowe stery (token). Skręcone tak że już czuję pewien opór na srubie od top cap. Brak wyczuwalnego luzu. Wczoraj ponownie wszystko wyczyszczone: mostek, łożyska, miski, kiera. Miski, łożyska, dolna bieżnia nasmarowane.

 

Jak jadę to co jakiś czas słyszę trzaski, ale nie jest to hałas piasku, to bardziej brzmi jak prężący się metal. Czy to możliwe żeby dolne łożysko (maszynowe) ruszało się w misce? Hałas ten mogę też wywołać przyciągając mocno do siebie kierownicę i następnie ją odpychając. 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...