fw66 Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Dawno, dawno temu gdzieś przeczytałem, że dobrze jest przed jazdą na pare minut odwrócić rower, aby olej w amortyzatorze spłynął na gąbki. Robie tak od dawna. Jednak kiedy rozmawiam z innymi cyklistami, to nikt więcej tego nie praktykuje, wręcz uważają że nie ma to sensu. Ostatnie dni przejeździłem bez tego "rytuału" i faktycznie jakoś wielkiej rożnicy nie czuje. Może rzeczywiście to nie ma sensu. A może gąbki były na tyle nasączone, że trzeba jeszcze dłużej poczekać aż olej z nich spłynie. Czy ktoś jeszcze to robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Nigdy tego nie robiłem a zawsze wyciągam nasączone gąbki. Zawsze wlewam +5ml oleju niż w manualu podają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Bez sensu. Zaglądałeś kiedyś do środka dolnych lag? Dwie tuleje ślizgowe, spasowane na setki milimetra. Jak niby przez kilka minut, jednak dość gęsty olej ma coś nasączyć? Może gdybyś zostawił na całą noc... Ja jak robiłem u siebie serwis, to mimo że gąbki były przybrudzone, to nadal wilgotne. Zresztą to widać po filmie na górnych lagach. Kolejna bajka zaraz obok "odpierdywania" dolnych lag. Żeby nie było że neguję proces, bo wspomina o tym nawet FOX. Tyle że wspomniane kilka minut nic nie da, a do FOX leje się trochę więcej oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meliur Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Niektóre amortyzatory mają smarowniczki do nasączania gąbek bez konieczności rozbierania amora - fajny patent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 @fw66wszystko się zgadza tylko nie robi się tego na parę minut. Często zostawiam mój rower w aucie na całą noc bo mi się nie chce rano pakować a tam amor jest przechylony. Także bajki to to nie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Panowie, jak to odwracacie rowery. A hamulce??? 🤣 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
To_JaT Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Ty dalej swoje? xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Tak czytałem @Q_ui szczerze ten watek zniszczył mnie psychicznie co tam się wypisywało. Ja tam mogę sobie obracać ile wlezie w tym czasowo i jak działa wszystko to działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 14 minut temu, To_JaT napisał: Ty dalej swoje? xd Nie rozumiem. Ostrzegam tylko kolegów, aby nie obracali rowerów. i szczerze ten watek zniszczył mnie psychicznie co tam się wypisywało. Nie tylko Ciebie @Tyfon79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 14 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2021 13 godzin temu, skom25 napisał: Bez sensu. Zaglądałeś kiedyś do środka dolnych lag? Dwie tuleje ślizgowe, spasowane na setki milimetra. Jak niby przez kilka minut, jednak dość gęsty olej ma coś nasączyć? W gniazdach tulei ślizgowych są chyba wycięte rowki, aby olej mógł swobodniej przemieszczać się po dolnych lagach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2021 W moim RS takie rowki są tylko na jednym ślizgu, dolnym. Górny jest pełny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 16 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2021 Innymi słowy takie odwracanie na pare minut ma jeszcze sens, jeśli ślizgi lub ich gniazda w goleniach mają "rowki". Jeśli nie, to olej raczej swobodnie nie spłynie przez całą długość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2021 Tak. Aktualnie mam trzy rowery, MTB używam raz na miesiąc, dosłownie. Nie zauważyłem żeby była jakakolwiek różnica, w stosunku do tego gdy używałem prawie codziennie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2021 Ja zauważam różnice jak golenie nie są suche. Miałem jakiś mega olejek do goleni w malutkiej buteleczce, którym przecierałem golenie po ich oczyszczeniu. Teraz używam Brunox Shock Deo i chyba jest jeszcze lepiej, bo po potraktowaniu goleni w ogóle nie czuję oporu pracy widelca (jest sprężystość, ale ruch zaczyna się gładko). Widelca nie odwracam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2021 A jak używasz tych preparatów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2021 Nie odwracam, bo gdy odwracałem to nie czułem żadnego wpływu. To co robię u siebie, to przecieranie Brunexem deo, trzy krople preparatu na ściereczkę albo ręcznik papierowy, przecieram golenie do czysta. Zdecydowanie pod palcem czuć czy goleń jest czysta, czy ma ten dodatkowy poślizg od brunoxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2021 Tylko po co? Olej z dolnych goleni robi film na powierzchni. Efekt jest dokładnie ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 16 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 W końcu podszedłem do tematu nasączania gąbek z drugiej strony... dosłownie. Przewierciłem po dwa małe otwory w górnej uszczelce i strzykawką wpuszczam olej bezpośrednio w gąbki. Zaślepione małymi śrubkami. Kiedy bym nie rozkręcał amorka to gąbki były prawie suche. Teraz mam nadzieje że przez dłuższy czas nie będę musiał go otwierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 16 Maja 2022 Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 Zrobiłeś w uszczelkach dziury, przez które do środka będzie wpadał brud, o ile nie są zamknięte naprawdę szczelnie. Twoje gąbki prawdopodobnie są mocno zużyte i dlatego słabo trzymają olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 20 godzin temu, fw66 napisał: Teraz mam nadzieje że przez dłuższy czas nie będę musiał go otwierać. Właśnie będziesz musiał częściej 😄 Smarowanie to jedno, a zaciąganie brudu w miarę zużywania się uszczelek to drugie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 A tak ogólnie,w serwisie chodzi o wymianę przepracowanego oleju. Traci swoje właściwości. Gąbki mają za zadanie zniwelować efekt klejącej się uszczelki i nadać lekki poślizg. Tak samo jak smar na uszczelce. Gąbki w RS wymieniałem co 50h, nie stwierdziłbym że były suche. Koszt za parę to chyba 5-6 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 Ta flansza w której zrobiłeś otwór nie opiera się czasem na krawędzi goleni? Tym samym nie jest zatkana od spodu przez tą krawędź? A jeśli zrobione są pod kątem to co najwyżej trafiłeś w przestrzeń pomiędzy górną wargą zgarniającą syf i dolną wargą zgarniającą olej. IMHO jak koledzy napisali - odkurzacz syfu i nic więcej. Częste interwały serwisowe są wprowadzone właśnie w celu wyczyszczenia tego co jednak przedostało się do amortyzatora z zewnątrz i zastosowania czystych smarowideł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JackFrost Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 21 godzin temu, fw66 napisał: W końcu podszedłem do tematu nasączania gąbek z drugiej strony... dosłownie. Przewierciłem po dwa małe otwory w górnej uszczelce i strzykawką wpuszczam olej bezpośrednio w gąbki. Zaślepione małymi śrubkami. Kiedy bym nie rozkręcał amorka to gąbki były prawie suche. Teraz mam nadzieje że przez dłuższy czas nie będę musiał go otwierać. Gratulacje, w końcu polak pokazał inżynierom z SKF jak się robi mądre uszczelki. Nie to co ten badziew, który wszyscy na świecie produkowali na jedno kopyto. Może warto o jakieś zgłoszenie w urzędzie patentowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 17 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 20 godzin temu, Galvatron napisał: Zrobiłeś w uszczelkach dziury, przez które do środka będzie wpadał brud, o ile nie są zamknięte naprawdę szczelnie. Twoje gąbki prawdopodobnie są mocno zużyte i dlatego słabo trzymają olej Po wkręceniu śrubek wszystko jest szczelne. Nic nie wleci ani nic nie wyleci. Gąbki niedawno wymieniałem na RS. 10 godzin temu, Dokumosa napisał: Ta flansza w której zrobiłeś otwór nie opiera się czasem na krawędzi goleni? Tym samym nie jest zatkana od spodu przez tą krawędź? A jeśli zrobione są pod kątem to co najwyżej trafiłeś w przestrzeń pomiędzy górną wargą zgarniającą syf i dolną wargą zgarniającą olej. Oczywiście wierciłem na rozłożonym amortyzatorze, aby mieć pewność że otwory wyjdą dokładnie nad gąbką. Nikogo nie namawiam do dziurawienia swoich Fox'ów czy RS. Mój jest raczej budżetowy więc mi nie szkoda ;>} Kiedyś go często serwisowałem, bo... miałem czas i chęci. Teraz jednak priorytety się zmieniły i wole jak jest szybko, łatwo i bez brudzenia :>) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 Fajny patent powinni z Fox wziąć wzór 😁 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.