TheJW Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 No nie brzmi to optymistycznie. Tym bardziej, że później ponownie napisali, że rama nie jest tak sztywna bocznie jak mogłaby (lub powinna) być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shamtu Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Czy ja wiem czy nowy Spark jest taki „flex” nawet z włączoną blokadą?! Przesiadłem się z Anthema 29er (Alu) i w mojej skromnej ocenie Scott jest bardziej sztywny czy to sam tylny trójkąt podczas wjazdu/zjazdu przez ciasne nawroty, poprzez przekazywanie mocy podczas dynamicznego przyspieszania (warunek załączony przynajmniej pierwszy stopień blokady). Podejrzewam że testujący spodziewał się czegoś sztywnego prosto z pudelka niczym Epic. Problem w tym, że porównywanie roweru FS typowo wyścigowego XC z rowerem downcountry do bardziej wszechstronnego używania z uwzględniłem płynnego FLOW w dół, to lekkie nieporozumienie. Dla mnie nowy Spark RC jest sztywny, czy powinien być bardziej sztywny, cóż nie mam prorównania do innego węgla FS ze skokiem 120mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Mam Spark'a RC 900 Team 2019 i testowałem Spark'a Team Issue AXS 2022. To są dwa ZUPEŁNIE inne rowery. Gorszy/lepszy zależy. Jak ktoś wjeżdża wyciągiem i koncentruje się na zjeżdżaniu, to pewnie lepszy 😁 Podjeżdża gorzej, po płaskim gorzej. Jak dla mnie ten model to krok w niewłaściwa stronę, ale czy w dobie graveli auro, elektrycznych szos i temu podobnych wynalazków cos może dziwić ? 😁 Bo tak prawdę powiedziawszy BOLD nie projektował tego roweru jako XC/XCM. To w założeniu zawsze było trail/enduro... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Z tym enduro to bez przesady... 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shamtu Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 (edytowane) Czemu każdy porównuje Nowego Sparka do Bolda. To zupełnie inne rowery, owszem łączy je to, że oba mają schowany damper i również fakt, że Bold należy do Scotta. Bold ma większy skok i obecnie inaczej umieszczony damper, nie w pionie, a w poziomie. Spark jest jednozawiasowcem (flex pivot), Bold ma łożyska w dolnej części widełek (chainstay). Edytowane 27 Stycznia 2022 przez Shamtu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Właśnie przeglądając Instagrama przypadkiem wpadłem na post, z którego dowiedzieć się można, że w wersjach RC i trail są różne dampery - różne, to znaczy o różnej wielkości i pojemności komory powietrznej, oczywiście masa też inna. https://www.instagram.com/flow_mtb/p/CZPi-8VFREG 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qoonik Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 Ciekawe No tak Scott sie chyba tym nie chwalili. Mowil tylko ze dampery sa inaczej dostrojone ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 (edytowane) W specyfikacji faktycznie to widać... Na przykładzie 910-tki i RC Team Black/Red 910-tka, Fox NUDE 5T: RC Team, Fox NUDE 5: Edytowane 28 Stycznia 2022 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 (edytowane) Czyli Spark od Sparka RC różni się wysokością widelca o centymetr i charakterystyka działania dampera. WOW! Można by jeszcze zrobić Sparka RC+, tak po środku, dla tych niezdecydowanych 😋 Edytowane 28 Stycznia 2022 przez Alsew 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shamtu Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 (edytowane) Ale RC Team issue nie ma FOXa a RockShox-a Edytowane 28 Stycznia 2022 przez Shamtu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 13 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2022 Trafiłem na film, gdzie rozebrali rower i pokazują różne "smaczki" nowej konstrukcji. Już dość stary i po hiszpańsku, ale można włączyć napisy tłumaczone na angielski - coś tam zawsze pomoże... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 Z tego co widzę to na 2023 wszystkie Sparki dostają regulację skoku tylnego zawieszenia 80-120mm jak w poprzednim modelu. Ktoś się obudził ... No i co najciekawsze nie ma w ofercie na przyszły rok żadnego Scale. 🧐 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 Scale będą z odświeżoną konstrukcją i malowaniami - design w stronę Sparka RC, geo nie znam. Rama używa haka UDH. Scale 960 '23 z czeskiego rynku wychodzi 10k PLN dla rocznika 23, w porównaniu do 7.8k rocznika '22, czyli będą rabaty 😁. Opony zmieniły się na 2.4. Tak wygląda alu A tak carbon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 No to czeski film jak nie ma jeszcze oficjalnie na stronie producenta info o nowej ramie a tam już mają nawet ceny poszczególnych modeli 😁 Wygląda ciekawie, geo na oko zgodne z nowymi trendami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 Podobno nowy Scale ma być "trudno dostępny" na rynku PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 (edytowane) Nie wierzę ale gdyby to ludzie kupią rower w innej firmie... W sumie fajnie by było, bo przynajmniej zrobiłaby się luka dla innych fajnych firm typu GT, BMC, BH, Kona czy Mondraker których rowerów w naszym kraju w zasadzie nie zobaczysz. A nie sorry, marzyciel ze mnie... Większość poleci do DECA. 😁 Edytowane 9 Grudnia 2022 przez Alsew 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qoonik Napisano 11 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2022 (edytowane) Apropo Sparka Scott zrobil nowego Geniusa ala Spark Ale niektorzy kreca nosem na blokade zawieszenia przeniesiona ze Sparka do takiego roweru? Edytowane 11 Grudnia 2022 przez qoonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2022 Zrobili też elektryczną wersję Sparka - Lumen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 14 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2022 Już ktoś go gdzieś napisał, ale cały ten zintegrowany design Sparka i Geniusa był po to, żeby wypuścić elektryka, który się od nich praktycznie nie różni wyglądem. Wystarczy dodać do tego rosnącą wagę rowerów "analogowych" i mamy przepis na kształtowanie przez producentów rynku pod kątem zwiększenia sprzedaży elektryków. To samo zrobił Trek z Fuel EX i EXe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 14 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2022 @Rafu czyli cięższy analog będzie racjonalizował zakup elektryka, który nie potrafi schudnąć. Ciekawa koncepcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 14 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2022 Nie pierwszy raz się z taką teorią spotykam, nawet chyba tutaj się już takie hasła pojawiały. Czy to ma sens? Ciężko powiedzieć. Jednym z głównych wyznaczników przy zakupie droższych rowerów jest nadal ich waga, producenci muszą mieć tego świadomość, więc jej zawyżanie w celu nakręcenia popytu na elektryki byłoby chyba trochę strzałem w stopę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qoonik Napisano 14 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2022 Moze chodzi o to zeby ujednolicyc podstawe do roznych rowerow, na ktorej mozna zrobic elektryka lub nie Podbnie jak to robi niemiecka marka (https://cw.volkswagenag.com/) . Rozne samochody bazuja na tym samej platformie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2022 (edytowane) 3 godziny temu, TheJW napisał: Jednym z głównych wyznaczników przy zakupie droższych rowerów jest nadal ich waga, producenci muszą mieć tego świadomość, Mają. Dlatego podają ci wagę bez pedałów które są jakby nie patrzeć obowiązkowym wyposażeniem roweru. Do tego najczęściej to waga dla najmniejszych rozmiarów gdzie po za ramą też inne elementy są lżejsze. I tak kupujesz ht carbona za 12 tys i gotowy do jazdy waży 12kilo, bo się okazuje że mleka w oponach też nie było podczas ważenia 😉 Edytowane 14 Grudnia 2022 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comatus Napisano 18 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2022 W dniu 9.12.2022 o 19:15, Alsew napisał: No to czeski film jak nie ma jeszcze oficjalnie na stronie producenta info o nowej ramie a tam już mają nawet ceny poszczególnych modeli 😁 Wygląda ciekawie, geo na oko zgodne z nowymi trendami. U nas też są już Scale i są ceny. Tylko przy modelach 2022 usunęli ceny, czego wcześniej chyba nie robili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2022 Wydaje mi się, po wejściu nowego Sparka też zniknęły ceny poprzednich roczników. I tak też jest teraz. Ale co się dziwić, zaczęli tak te ceny windować (wydaje mi się, że sztucznie), że nie chcą ludzi straszyć. 😜 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.