Skocz do zawartości

[2022] Nowy Scott Spark


Rafu

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
20 godzin temu, c1ach napisał:

A szkoda bo były dość atrakcyjne, taniej niż Treki i Spece. 

Dla mnie nadal są niezłe patrząc na konkurencję w przypadku Sparka RC. Zwykły Spark już tak dobrze nie wypada. Minimum 25 tys za rower z w pełni karbonową rama? Jak dla mnie dziwna akcja że Spark RC za 17 tys ma karbonowy wahacz a zwykły Spark ma za tą kasę wahacz z alu. No i ciekawe ile razy jeszcze zrobią taką akcję z podwyżkami zanim pojawią się te rowery w sklepach?

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
3 godziny temu, Kaloryfer napisał:

Jakiego sparka RC masz na myśli?

Scott spark RC team 2022 był za 19999zł a teraz jest za 21199zł

Jest dostępny od ręki od miesiąca

Możesz napisać gdzie jest dostępny od ręki? Pytałem na początku listopada w Krakowie i mówili, że raczej trzeba się nastawiać na kolekcje 2023. Podobno bardzo mało rowerów trafiło do Polski i raczej nie ma się czegoś więcej spodziewać w tym roku. A też brałem pod uwagę RC Team (ewentualnie Team AXS) w rozm. M. Z tego co się dowiedziałem nie dotarły nawet rowery, które wcześniej zamówili. Wiem, że stał taki jeden, ale w Gdyni u Żuchlińskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Shamtu napisał:

Team isssue AXS

dobra cena, gratulacje

52 minuty temu, Bartek_S79 napisał:

Możesz napisać gdzie jest dostępny od ręki? Pytałem na początku listopada w Krakowie i mówili, że raczej trzeba się nastawiać na kolekcje 2023. Podobno bardzo mało rowerów trafiło do Polski i raczej nie ma się czegoś więcej spodziewać w tym roku. A też brałem pod uwagę RC Team (ewentualnie Team AXS) w rozm. M. Z tego co się dowiedziałem nie dotarły nawet rowery, które wcześniej zamówili. Wiem, że stał taki jeden, ale w Gdyni u Żuchlińskiego.

Dokładnie tam tyle, że cena wzrosła z 19999 na 21199zł. Był jakiś czas temu rozmiar M i go nawet dotykałem :)

Wciąż widnieje w ofercie.

https://sklep.zuchlinski.com.pl/rower-scott-spark-rc-team,67,54389.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bartek_S79 napisał:
Godzinę temu, Bartek_S79 napisał:

Możesz napisać gdzie jest dostępny od ręki? Pytałem na początku listopada w Krakowie i mówili, że raczej trzeba się nastawiać na kolekcje 2023. Podobno bardzo mało rowerów trafiło do Polski i raczej nie ma się czegoś więcej spodziewać w tym roku. A też brałem pod uwagę RC Team (ewentualnie Team AXS) w rozm. M. Z tego co się dowiedziałem nie dotarły nawet rowery, które wcześniej zamówili. Wiem, że stał taki jeden, ale w Gdyni u Żuchlińskiego.

Jakby to napisać, dużo zależy od sklepu. W Krakowie WS ma jedna wersje Team AXS ale L. Też nie dali rady sprawdzić mniejszego.
W Gorzowie mieli M i bodajże w jedną M w  sieci sklepu Scott Katowicach/Gliwicach/Sosnowcu lub Tychy nie pamietam nazwy. Niestety nie chcieli sprzedać z uwagi na brak zgody od Dealera Scott Polska - ale na wiosnę obiecali że można się w kolejkę zapisać. W Gdańsku lub Gdyni też jeden był.

Rowerów faktycznie nie ma, tylko te co sprowadzili w ramach demo days oraz na wystawy do sklepów.Wejdź na stronę Scott i zakładkę testy, jest tam lista sklepów, telefon do ręki albo ich FB lub Www, e-mail i pytaj czy mają na stanie, czy sprzedadzą. Innego wyjścia nie ma.

Jak chcesz wiedzieć więcej to na PM.

Edytowane przez Shamtu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety polityka dealerów Scotta nie przewiduje przekazywania między sobą rowerów, do tego odbiór osobisty, a z Krakowa do Gdyni to już większa wyprawa. Pytałem po okolicy ale nic co chciałem nie ma i niewiadomo kiedy, o ile w ogóle coś się pojawi. Ma ponoć pojawić się wersja comp, ale w tym przypadku musiałbym zostawić tylko framset, żeby skonfigurować go pod siebie, więc trochę bez sensu. W najgorszym wypadku trzeba będzie rok przeczekać. Co ciekawe problem jest z wersjami RC, ze "zwykłymi Sparkami" ponoć jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucam swoje,
ja trochę inaczej, czekałem najpierw na Anthema nowego i jego ceny. Kiedy się w końcu pojawił to przyznam rozważam teraz zakup Sparka.
To co Giant oferuje bardzo mnie zdziwiło. Może ktoś miałby ochotę skomentować/porównać te 2 rowery.
Na dzień dzisiejszy jestem zdania, że przy tej cenie lepiej wypada Spark. Wybieram się na dniach posiedzieć tak samo jak kolega na rowerze demo zobaczyć czy pozycja mi odpowiada.
W moim przypadku rower do wygodnej jazdy rekreacyjnej, więc komfort i uniwersalność przedkładam na możliwości wyścigowe.

https://www.scott.pl/produkt/1271/8608/Rower-Spark-910
vs
https://www.giant-bicycles.com/pl/anthem-advanced-pro-29-2-2022

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja się przesiadłem z Anthema 29er właśnie na Scotta Sparka. Również czekałem na Anthema, ale po jeździe testowej zapragnąłem zmian na AXS i coś z większym skokiem by dać upust w dół.
Anthem długo się nie pokazywał poza teaserem, który wychwycili widzowie na jednym z wyścigów World Cup. Wtedy niestety zobaczyłem, że znika Maestro, czyli coś czym defacto Anthem wyróżniał się nad konkurencją od X lat. Miałem Anthem 26”, 27,5” i 29er. To co potrafi ten rower naprawdę nikt się nie dowie dopóki nie spróbuje.

Jadnak trzeba było iść za postępem technologicznym i z racji na estetykę roweru jak również kosmiczne schowanie dampera do środka ramy w tym kabli i blokadę skoku z manetki wybrałem Sparka RC TEAM Issue AXS. Cenowo do Anthema wydaje mi się że to dobra oferta.

Dla Ciebie uwaga, mostek jest nisko i góra wydaje się przez to dość krótka, do tego szeroka kierownica i krótki mostek potęgują ten efekt. Ale rower nie jest przez to jakiś wywrotny na przód czy mało wygodny. Wyważenie jest ok. Całość jest idealna i spójna o ile masz długą nogę bo sztyca to 400mm i niewiele jej wchodzi do środka, ze względu na damper i wypustkę żeby go zagłębili nie wsadzić. Ja musiałem dociąć kilka cm bo było mi nie wygodnie. Mam 174cm, ale krótki przekrok około 80cm.

Pozatym poezja, jak ustawisz SAG to rower płynie, dlatego pod sprinty polecam ustawiać środkową blokadę manetki lub nawet całkowity lockout. Koła 30mm wew średnica, nie są mega lekkie przód jakieś ~860g, tył klocek ~1055g. Szprychy są cieniowane, ale piasty to jakaś Formula, a nie DT także na próżno szukać tam Ratchet. Są tam zwykle zapadki. Koła można zamleczyć, są zawory oraz taśma na kole. Niestety producent nie daje mleka, ale za to są dwie dętki maxxisa 208g. Opona, każda to jakieś  879g, jak na 2.4 calowego klocka z oplotem 120 i wkładka EXO, nie jest źle, choć Rekon Race na błoto się nie nadają za małe/niskie klocki, stare IKON wydają się być lepsze.

Rower żwawo przyspiesza, jest sztywny, czuć że moc idzie tam gdzie trzeba przy tym nie pompuje „zbyt mocno”. Skręca całkiem, ale nie jest tak dobrze jak w Anthemie. Choć jeszcze nie czuje roweru, nie ma warunków żeby potestować i wpełza to ocenić.

Polecam przejażdżkę testową byle nie po asfalcie.

 

Edytowane przez Shamtu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...