zekker Napisano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 Trek też kombinuje i w tym roku zamiast manetki obrotowej dał zintegrowane jak Scoot, tyle że dwie a nie trzy. @KSikorski Opuszczanie sztycy pod siodłem w rowerze XC? To kompletnie pozbawia sensu myk-myka w takim zastosowaniu. W rowerach enduro i podobnych, gdzie masz wyraźnie oddzielone sekcje podjazdu i zjazdu ok. W XC masz co chwila zmianę, nie ma czasu sięgać pod siodło, to tak jakby nadal mieć manetki przerzutek na ramie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 @Rafu a jak z kompatybilnością tej manetki z Foxem (damper i amor) oraz sztycą X-Fusion Manic? Zadziała to czy skok będzie zły? Z tego co widzę na fotce to podejście pod I-spec EV też jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 15 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 (edytowane) @Eathan, Stara wersja ma baryłkę po stronie sztycy, a koniec linki przykręcany przy manetce. W X-Fusion jest odwrotnie, więc się nie dogadają. W tej nowej faktycznie wygląda, jakby mogło być odwrotnie, ale widzę w specyfikacji zwykłych Sparków sztycę Syncros Duncan Dropper Post 2.0, czyli taką samą, jak jak w moim Geniusie. Edit: Chyba nie jesteś pierwszym człowiekiem z takim problemem i ktoś już na tym zarabia: https://allegrolokalnie.pl/oferta/barylka-mocowanie-sztycy-bikeyoke-kind-shock Edytowane 15 Czerwca 2021 przez Rafu Dodatkowe informacje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2021 36 minut temu, zekker napisał: Trek też kombinuje i w tym roku zamiast manetki obrotowej dał zintegrowane jak Scoot, tyle że dwie a nie trzy. @KSikorski Opuszczanie sztycy pod siodłem w rowerze XC? To kompletnie pozbawia sensu myk-myka w takim zastosowaniu. W rowerach enduro i podobnych, gdzie masz wyraźnie oddzielone sekcje podjazdu i zjazdu ok. W XC masz co chwila zmianę, nie ma czasu sięgać pod siodło, to tak jakby nadal mieć manetki przerzutek na ramie. Gdzie ja napisałem o opuszczaniu sztycy pod siodłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2021 Nie wiem Czas mi do okulisty się udać lub robić mocniejszą kawę rano 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 18 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Są już polskie ceny: http://sklep.rowery.com.pl/196-kolekcja-2022?orderby=price&orderway=asc&orderway=asc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qoonik Napisano 9 Października 2021 Udostępnij Napisano 9 Października 2021 Rowery juz mozna rezerwowac. Ale dostawa to listopad/grudzien albo przyszly rok ... https://www.scott.pl/produkty/1271 Moj zarezerowany to https://www.scott.pl/produkt/1271/8599/Rower-Spark-RC-Comp-Blue 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 Gratki. Jeździłeś na tym rowerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qoonik Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 Scott dostarczyl tylko rowery testowe na razie Jezdzilem na tym (troche malo powiedziane jezdzilem, wiadlem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qoonik Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 Scott dostarczyl tylko rowery testowe na razie Jezdzilem na tym (troche malo powiedziane jezdzilem, wiadlem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 Kąt podsiodłowki RC w rozmiarze L to 76,6st (XL 76,9)? Że tak zapytam, to jest rama dla chomika ?🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2021 Ale że stromo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 (edytowane) No ja jeszcze takiej wartości nie widziałem... Nawet powyżej 75 ciężko coś znaleźć. Ogólnie patrząc z tym kątem podsiodłowki jest coś dziwnego. Raz że pomiędzy najmniejszym a największym rozmiarem ramy jest różnica całego jednego stopnia. Dwa że z tego co wykminiłem Spark i Spark RC ma takie same ramy tyle że RC ma o centymetr krótszy amor. Scott wykorzystując fakt że jest tam możliwość korekty kąta główki ramy poprzez stery podaje że między jednym a drugim modelem jest różnica aż 1,4 stopnia na główce ramy (mimo że cm to różnica 0,5st). Natomiast różnica między RC a zwykłym Sparkiem na podsiodłowce to tylko 0,2 stopnia (Spark 76,4st, RC 76,6st w Lce). To ja mówię, że to bujda bo jeśli główkę ramy podnosimy o 1,4 st to podsiodłowka też się zmienia o 1,4 st. Prawda? Edytowane 13 Października 2021 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 5 godzin temu, Alsew napisał: Że tak zapytam, to jest rama dla chomika ?🤔 Co jest złego w stromym kącie, jeśli jest to okraszone długim reachem? Odległość od siodełka do sterów się nie zmienia, jedynie korba idzie w tył i siedzi się bardziej po środku roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 To jest kąt efektywny a nie kąt samej rury. Zależy od tego jak wysoko podniesiesz siodełko. Od innych rowerów też aż tak bardzo nie odbiega, ale to fakt, będzie więcej niż w starym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 10 minut temu, KSikorski napisał: Co jest złego w stromym kącie, jeśli jest to okraszone długim reachem? Jak ktoś jeździ z wysoką kadencją to będzie zadowolony, a jak ktoś ma z tym problem to będzie mniej zadowolony i tyle. Fajna wizualizacja z tym kątomierzem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2021 Do tego należy doliczyć SAG, który zmniejsza efektywny kąt podsiodłówki. Z moim wzrostem na poprzednim Sparku siedziałbym nad tylnym kołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 (edytowane) Canyon podaje 74st a na kątomierzu pokazuje prawie 76st. Trek podaje 74 st na kątomierzu jest 75 st więc ktoś tu przekłamuje. Edytowane 13 Października 2021 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 Wielu producentów podaje geometrię dla roweru w SAG`u przewidzianym przez konstruktora, z tym że o tym nikt nie informuje. Odkryłem to, gdy analizowałem oryginalny, tajwański rysunek mojej ramy... Geometria jest podana dla ACT 495mm, podczas gdy na przykład reba 100mm 29" ma ACT 506mm, a recon gold 100mm 29" ma ACT 513mm. Sprawdziłem kilka innych przypadków i sytuacja się powtarzała. Po za tym, jak już było wspomniane, kąt efektywny to jedno a kąt rzeczywisty to drugie. Mocno podgięta rura podsiodłowa sprawia że kąt efektywny będzie pływał w bardzo szerokim zakresie w zależności od wysokości siodła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 15 godzin temu, Rafu napisał: Do tego należy doliczyć SAG, który zmniejsza efektywny kąt podsiodłówki. Czyli kąt główki ramy też uwzględnia Sag ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 W fullu zawieszenie ugina się mniej więcej po równo z przodu i z tyłu, więc SAG nie wpływa mocno na kąty podsiodłówki i główki ramy. W hardtailu to co innego, tam kąty się zwiększają po ugięciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 Dokładnie Sag tyczy się obu amortyzatorów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 (edytowane) 2 godziny temu, some1 napisał: W hardtailu to co innego, tam kąty się zwiększają po ugięciu. Dlatego nikt tam nie uwzględnia Sagu podając geo w HT bo by się okazało że rowery do XC mają po 71st i nie da się na tym jeździć w dół 😁 Pomijając kwestie Sagu , który w fullu tak naprawdę nie zmienia Geo nadal pozostają 2 kwestie . Skąd rozbieżności między tym co napisane w tabelce a tym co w rzeczywistości na poziomie 2 st w w/w Canyonie i jak się udało w Sparku zmienić kąt główki ramy o 1,4 st przy jednoczesnej zmianie podsiodłowki o 0,2st?? Odnoszę wrażenie że geometrie podawane przez producentów są coraz bardziej rzeczywiste, efektywne, virtualne (jak rozmiar ramy w Treku) a coraz mniej miarodajne. Bo jeśli podawany jest kąt który zmienia się wraz z poziomem sztycy to jest to parametr który nie ma kompletnie żadnego znaczenia i nie może służyć do porównywania rowerów. Zajmuje tylko miejsce w tabelce i staje się narzędziem do manipulowania klientem. Edytowane 14 Października 2021 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 Cytat Pomijając kwestie Sagu , który w fullu tak naprawdę nie zmienia Geo Ja mam odmienne odczucia. Jak na równej drodze wyłączę blokadę amortyzacji, to czuję że siodło idzie w dół, na kierownicy nie czuję obniżenia. Dodatkowo zwykle punktem wyjścia jest trochę większy sag z tyłu niż przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 15 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2021 @zekker, Też mam takie odczucia. Nawet na ustawienie poziomu siodełka trzeba brać poprawkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.