Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Trek też kombinuje i w tym roku zamiast manetki obrotowej dał zintegrowane jak Scoot, tyle że dwie a nie trzy.

@KSikorski
Opuszczanie sztycy pod siodłem w rowerze XC? To kompletnie pozbawia sensu myk-myka w takim zastosowaniu.
W rowerach enduro i podobnych, gdzie masz wyraźnie oddzielone sekcje podjazdu i zjazdu ok. W XC masz co chwila zmianę, nie ma czasu sięgać pod siodło, to tak jakby nadal mieć manetki przerzutek na ramie.

Napisano (edytowane)

@Eathan,

Stara wersja ma baryłkę po stronie sztycy, a koniec linki przykręcany przy manetce. W X-Fusion jest odwrotnie, więc się nie dogadają. W tej nowej  faktycznie wygląda, jakby mogło być odwrotnie, ale widzę w specyfikacji zwykłych Sparków sztycę Syncros Duncan Dropper Post 2.0, czyli taką samą, jak jak w moim Geniusie.

Edit: Chyba nie jesteś pierwszym człowiekiem z takim problemem i ktoś już na tym zarabia:

https://allegrolokalnie.pl/oferta/barylka-mocowanie-sztycy-bikeyoke-kind-shock

Edytowane przez Rafu
Dodatkowe informacje
  • +1 pomógł 1
Napisano
36 minut temu, zekker napisał:

Trek też kombinuje i w tym roku zamiast manetki obrotowej dał zintegrowane jak Scoot, tyle że dwie a nie trzy.

@KSikorski
Opuszczanie sztycy pod siodłem w rowerze XC? To kompletnie pozbawia sensu myk-myka w takim zastosowaniu.
W rowerach enduro i podobnych, gdzie masz wyraźnie oddzielone sekcje podjazdu i zjazdu ok. W XC masz co chwila zmianę, nie ma czasu sięgać pod siodło, to tak jakby nadal mieć manetki przerzutek na ramie.

Gdzie ja napisałem o opuszczaniu sztycy pod siodłem...

  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowane)

No ja jeszcze takiej wartości nie widziałem... Nawet powyżej 75 ciężko coś znaleźć. Ogólnie patrząc z tym kątem podsiodłowki jest coś dziwnego. Raz że pomiędzy najmniejszym a największym rozmiarem ramy jest różnica całego jednego stopnia. Dwa że z tego co wykminiłem Spark i Spark RC ma takie same ramy tyle że RC ma o centymetr krótszy amor. Scott wykorzystując fakt że jest tam możliwość korekty kąta główki ramy poprzez stery podaje że między jednym a drugim modelem jest różnica aż 1,4 stopnia na główce ramy (mimo że cm to różnica 0,5st). Natomiast różnica między RC a zwykłym Sparkiem na podsiodłowce to tylko 0,2 stopnia (Spark 76,4st, RC 76,6st w Lce). To ja mówię, że to bujda bo jeśli główkę ramy podnosimy o 1,4 st to podsiodłowka też się zmienia o 1,4 st. Prawda?

Edytowane przez Alsew
Napisano
5 godzin temu, Alsew napisał:

Że tak zapytam, to jest rama dla chomika ?🤔

Co jest złego w stromym kącie, jeśli jest to okraszone długim reachem? Odległość od siodełka do sterów się nie zmienia, jedynie korba idzie w tył i siedzi się bardziej po  środku roweru.

Napisano

To jest kąt efektywny a nie kąt samej rury. Zależy od tego jak wysoko podniesiesz siodełko. Od innych rowerów też aż tak bardzo nie odbiega, ale to fakt, będzie więcej niż w starym.

 

1140260360_Screenshot2021-10-13214832.thumb.jpg.fee089aa070eb24b15e368e6d9037334.jpg

 

852252626_Screenshot2021-10-13215130.thumb.jpg.6109cfd4ad4e65fe34ff9124c371e386.jpg

 

20197461_Screenshot2021-10-13215642.thumb.jpg.767a19c291598a577672da8dff547698.jpg

 

1138506250_Screenshot2021-10-13215856.thumb.jpg.91bafd5d3fab10492fd1d3eef216918e.jpg

  • +1 pomógł 1
Napisano
10 minut temu, KSikorski napisał:

Co jest złego w stromym kącie, jeśli jest to okraszone długim reachem? 

Jak ktoś jeździ z wysoką kadencją to będzie zadowolony, a jak ktoś ma z tym problem to będzie mniej zadowolony i tyle. Fajna wizualizacja z tym kątomierzem ... 

Napisano

Wielu producentów podaje geometrię dla roweru w SAG`u przewidzianym przez konstruktora, z tym że o tym nikt nie informuje. Odkryłem to, gdy analizowałem oryginalny, tajwański rysunek mojej ramy...

A-q-yJUp2ALXfFDGaBthEmT0ES6f3MQk0t2kjNJTkdrpZVWXTYbe-iGe9-orogcQcio2PXP7Np3ml-3C3VP6MWAvki5i_yNz9KNzjNW6QTsWC8TsROYucx2wp-3DcLs0_G8S1sW8X_Gd78hC-nXvum8N6QTBeUXIdcrD7y2jgFC6P6nPRagf66zaXoAwJ2d9SvbU7UA3s6lj5G10NHtuv8gj3T3J2Xp6nHdAWHJISb1kJ6o7zLZLdtF1q5_MIIhB7JAjUtt2IKlaV6QxqStBkL80sRA_tlfyMl9_e61UHnFm9wiU93vo2yiz6-PrC34asSQg33MZ5KJcjHD5kURF_yBIi89q2ThH22gwJg-Co7gBQL-95WUnk1dcMb7BKA-n3-F6xwUBPWbVSlEXmHEubwiYOOEwLFspl1mvYUdTo65TROcxJ1PTJ6PA0Xr1_8haWGq3-5vFjFbSgoszFdplftqWu4ZC7csNCAw0GR1mMaRgr7eMWvVN1cVW_YRHhSF2Rf4nUdm8cgOX8ZsrxL2vp1vynVVFio296OsV4W-zfEC-G5Idw9kks9alXKd-VRakIxNqXZrPF6UpaFxoz7A7agHC9ul_3FKTU5u3KcE2vHKwCrI-nQyABliyBgnxbEBLpaYsBTITXlAhBcCX1PhN74tlF-qL1Pgk_SIRsh1l1ZiseSTsxOwmXGXJRk9OVqO35XE1Ka6ytd8Byt9RPB0YfsYZmg=w1252-h862-no?authuser=0

Geometria jest podana dla ACT 495mm, podczas gdy na przykład reba 100mm 29" ma ACT 506mm, a recon gold 100mm 29" ma ACT 513mm.

Sprawdziłem kilka innych przypadków i sytuacja się powtarzała.

Po za tym, jak już było wspomniane, kąt efektywny to jedno a kąt rzeczywisty to drugie. Mocno podgięta rura podsiodłowa sprawia że kąt efektywny będzie pływał w bardzo szerokim zakresie w zależności od wysokości siodła.

Napisano

W fullu zawieszenie ugina się mniej więcej po równo z przodu i z tyłu, więc SAG nie wpływa mocno na kąty podsiodłówki i główki ramy. W hardtailu to co innego, tam kąty się zwiększają po ugięciu. 

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, some1 napisał:

 W hardtailu to co innego, tam kąty się zwiększają po ugięciu. 

Dlatego nikt tam nie uwzględnia Sagu podając geo w HT bo by się okazało że rowery do XC mają po 71st i nie da się na tym jeździć w dół 😁

Pomijając kwestie Sagu , który w fullu tak naprawdę nie zmienia Geo nadal pozostają 2 kwestie . Skąd rozbieżności między tym co napisane w tabelce a tym co w rzeczywistości na poziomie 2 st w w/w Canyonie i jak się udało w Sparku zmienić kąt główki ramy o 1,4 st przy jednoczesnej zmianie podsiodłowki o 0,2st?? Odnoszę wrażenie że geometrie podawane przez producentów są coraz bardziej rzeczywiste, efektywne, virtualne (jak rozmiar ramy w Treku) a coraz mniej miarodajne. Bo jeśli podawany jest kąt który zmienia się wraz z poziomem sztycy to jest to parametr który nie ma kompletnie żadnego znaczenia i nie może służyć do porównywania rowerów. Zajmuje tylko miejsce w tabelce i staje się narzędziem do manipulowania klientem.

 

Edytowane przez Alsew
Napisano
Cytat

Pomijając kwestie Sagu , który w fullu tak naprawdę nie zmienia Geo

Ja mam odmienne odczucia. Jak na równej drodze wyłączę blokadę amortyzacji, to czuję że siodło idzie w dół, na kierownicy nie czuję obniżenia.
Dodatkowo zwykle punktem wyjścia jest trochę większy sag z tyłu niż przodu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...