Skocz do zawartości

[2022] Nowy Scott Spark


Rafu

Rekomendowane odpowiedzi

Już pewnie wszyscy widzieli, ale tematu na razie nie ma, więc zakładam :)

https://www.scott-sports.com/pl/pl/spark-900

 

Może się podobać, albo i nie, ale trzeba przyznać, że mają rozmach :) Cena pewnie też adekwatna, ale jeszcze na stronie dystrybutora nic nie ma.

P.S. Wiem, że kupili Bolda razem z ich patentem na umieszczenie dampera wewnątrz ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mi się podoba w Boldach to to, że wyglądają inaczej niż inne rowery i od razu można rozpoznać co to za rower. Teraz jak Scott też tak robi to traci to trochę na swojej oryginalności. No ale to tylko wizualne doznania, generalnie nie bardzo przekonują mnie marketingowe zalety takiego rozwiązania - sztywność, niski punkt ciężkości - można osiągnąć też w prostszy sposób. Widzę raczej więcej problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2021 o 19:19, KrzysiekCH napisał:

Teraz jak Scott też tak robi

Nie też, po prostu zmienili napisy po wykupieniu ;)

W dniu 10.06.2021 o 19:19, KrzysiekCH napisał:

nie bardzo przekonują mnie marketingowe zalety takiego rozwiązania - sztywność, niski punkt ciężkości

A brak błota, kurzu, kamieni lecących na damper?

Co mi się jeszcze podoba, to kilkustopniowa manetka blokady. Nie wiem czemu jest tak mało tego typu rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pakowanie grupy NX/SX w rower za 3,5K € jest kurde dziwną formą oszczędności :P
W modelu
2022 Scott RC Team jest korba RaceFace Next R, zdaje się, a to chyba oznacza suport z łożyskami 30mm, też niezbyt szczęśliwe rozwiązanie, mam taki i w mojej amatorskiej jeździe niezbyt się to sprawdza.

 

Edytowane przez Semtex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda trochę jak elektryczny sztywniak. W porównaniu do konkurencji skok zawieszenia 120mm wygląda dziwnie, taki Trek Supercaliber ma 60mm z tyłu a reszta stawki  100mm.

Kable pochowane, damper też, clear look, ale jak przyjdzie czas do serwisu to trochę słabo to wygląda, trzeba mieć wtedy małe rączki i dużo cierpliwości. 

Ceny do wyposażenia jak co roku gorzej, ale i tak w stosunku do Speca są do zaakceptowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie w ogóle do mnie nie przemawia. Tyle mięsiwa w okolicach węzła suportu jestem w stanie zaakceptować w przypadku lekkiego elektryka. A sam pomysł? Wszystko fajnie jak działa a obecnie tak nie jest. Wszystko trzeba obserwować czy damper działa jak należy, czy się gdzieś nie poci, puszcza. Fajna zabawka dla zawodnika co dostaje rower i ma jechać bo resztę zrobi mechanik. Dla zwykłego człowieka więcej tu zagadki niż pożytku. No a już SX w tego typu rowerze to naprawdę plucie w twarz za takie pieniądze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zekker napisał:

A brak błota, kurzu, kamieni lecących na damper?

Szczerze - od lat jeżdżę na odsłoniętym damperze i jeszcze nigdy nie miałem problemu z kurzem, błotem i kamieniami, wiadomo trzeba przetrzeć po jeździe i tyle. Tutaj nawet odwrotnie, jak tam jakiś kurz się jednak dostanie to jak mam go wyczyścić? Więc jak dla mnie to rozwiązanie problemu, który nie istnieje, przynajmniej u mnie :-).

  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w dotychczasowej generacji Sparka istnieje, o czym przekonałem się podczas serwisu dampera. 

Mnie akurat cieszy, że Trek i Scott próbują coś kombinować i iść do przodu. Nawet jeśli pewne rozwiązania nie okażą się strzałem w dziesiątkę, to przynajmniej coś próbują robić. Wiele innych firm od dekady nie robi nic poza zmienianiem koloru lakieru w swoich rowerach i przesuwaniem dampera z poziomu w pion i odwrotnie, przekonując, że tak jest znacznie lepiej niż poprzednio. A za kilka lat jak przestawią damper z powrotem, nikt już nie będzie pamiętał, co mówili parę lat wcześniej. 

A co do cen, to mamy inflację 5%, cena Euro od początku 2020 skoczyła o blisko 7%, do tego jest popyt przekraczający możliwości podaży, więc raczej nie spodziewałbym się, że akurat branża rowerowa będzie się opierała podstawowym prawom ekonomii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma Sparka i ten nowy mniej mi się podoba od starego ale ma jedną fajną funkcjonalność ... drugi bidon, co dla mnie ma znaczenie, bo nie lubię plecaka z bukłakiem, zakładam w ostateczności ... jednak tylko ze względu na to, nie zmienię roweru.

Dużo opinii w necie, że wygląda jak elektryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz myk-myka, to jest prostsze rozwiązanie niż 20 tysięcy na nowy rower. Na zdjęciu pierwsze próby w pozycji, która się nie sprawdziła. Obecnie mocuję wyżej tak, że opiera się o siodełko, ale nie mam foto. 

https://www.sbike.pl/uchwyt-koszyka-na-bidon-sks-o_1695.html

261456139_2020-09-1911_45_05.thumb.jpg.435b5fc5b76bc8a9a8fba8e89f22b018.jpg

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, pdz napisał:

ma jedną fajną funkcjonalność ... drugi bidon, co dla mnie ma znaczenie, bo nie lubię plecaka z bukłakiem, zakładam w ostateczności

Swego czasu na Ali były takie specjalne adaptery, które pozwalały na przykręcenie dwóch koszyku na bidon obok siebie. Bidony były wysunięte lekko poza obrys ramy. Wyglądało to średnio, ale nawet działało. Adapter mocowałeś w miejsce na ramie. Do adaptera przykręcało się dwa koszyki. 

Poniżej pomysł z adapterem:

https://pl.aliexpress.com/item/32975689555.html

 

I jeszcze jedno rozwiązanie, które sprawdza się przy MykMyku:
https://pl.aliexpress.com/item/33015712102.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, arek_wro napisał:

Mnie akurat cieszy, że Trek i Scott próbują coś kombinować i iść do przodu. Nawet jeśli pewne rozwiązania nie okażą się strzałem w dziesiątkę, to przynajmniej coś próbują robić.

Mam podobne zdanie. Fajnie, że coś się dzieje. Do zakupu przecież nikt nikogo nie zmusza. Choć, jeśli chodzi o Treka i jego Supercalibra (nazwa buchnięta od Garry Fishera), to jest to w sumie rozwinięcie koncepcji roweru, który oferowali już ponad 20 lat temu:

https://www.youtube.com/watch?v=gg9Bc0mJ3M4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafu napisał:

Całego Sparka raczej nie kupię, ale chętnie wymieniłbym mojego TwinLoca na nową wersję, bo obecne położenie dźwigni droppera wybitnie mi nie leży.

SCOTT-SPORTS-bike-2022-spark-RC-tech-twi

Chyba bym wolał blokady w manetce obrotowej (jak rock shox i decathlon), a manetkę sztycy pojedynczą pod kierownicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...