Skocz do zawartości

[opony] Jakie opony kupić?


vidar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, poszukuję opon w rozmiarze 700x32C z przeznaczeniem na asfalt, drogi/ścieżki leśne, drogi szutrowe. Czy jesteście w stanie coś polecić do 60-100 złotych/szt.?

Zastanawiam się nad Continenal Ride Tour ale widziałem na forum złe opinie

Napisano

Continental Contact Speed.

Może nie jest to jakaś super opona, ale jest dość szybka i wygląda na to, że odporna na przebicia.

Napisano

Witam Panowie. Ode mnie proste, krótkie pytania 😁 

 

Jaką polecacie oponę, najlepiej 28c do roweru szosowego?

Najważniejszy czynnik to nieprzebijalność oraz łatwość zakładania i ściągania z obręczy, bo obecnie mam Continentale Ground Sport Race i jest naprawdę dramat. Koszt to koło 150 zł za sztukę ale chętnie wysłucham jak będzie coś warte polecenia tańszego lub droższego 🙂 rower to Kross Vento 4.0. i jaka dętkę wybrać?

 

I jeszcze Januszowe pytanie. Czy mogę mieć z przodu 25 a z tyłu 28? W sensie czy będzie duża odczuwalnosc? Pytam , bo przednia opona jest jeszcze naprawdę dobra i szkoda mi jej , ale chcę przejść na 28c.

Pozdrawiam.

Napisano

Dość popularną oponą i zbierającą dobre opinie jest Continental GP5000. Trochę tylko przekracza budżet ale nie jakoś znacznie. Na przykład tu jest za 210 zł: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-grand-prix-5000-pd19337/ Co do dętek. Jak zależy Ci na wadze można wybrać latexowe: https://velo.pl/ogumienie/detki/vittoria/detka-rowerowa-vittoria-competition-latex

Szału z nieprzebijalnością nie będzie ale taki już urok opon szosowych. W końcu nie ważą po 1kg za sztukę jak mega odporne Schwalbe z pancerną wkładką do rowerów turystycznych.

Napisano

GP5000 to opona wyścigowa. Znika w oczach, jest dość delikatna. 

Napisano

Lepiej mieć 28 przód 25 tył , przyjemniej. 
Wtedy wyścigowa opona z przodu też zrobi większy przebieg. Lekkie opony z dobrą mieszanką rzeczywiście nie są bardzo trwałe, ale  wada nr 1w przypadku jazdy po gorszej nawierzchni z kamieniami jest duże ryzyko uszkodzenia ścianek bocznych, „papierowych” dlatego trzeba o tym pamiętać. Niszczyłem w ten sposób cont 3000 ( czyli dziadka 5000) i Michelina Krylion teoretycznie wzmocnionego ale na przebicia w centrum, a nie uraz z boku. Obie opony w pierwszych tygodniach używania, cięcie z boku zaszywałem, ale tak naprawione opony są już w zasadzie do śmieci, odkształcają się.

Używałem Continent Grand Prix  z policośtam w składzie i wersji retro  25 mm z brązowym paskiem z boku też. To dobre opony, ta pierwsza bywa szersza  chyba 28 albo nawet więcej. Natomiast ta retro jest ciut szersza/ wyższa niż zwykłe 25 od conti.  Taka cecha. Oklejona śmieciem szorowała o hamulec w jednej ramie ( czyli istotne w starych wąziutkich ramach)

 

Napisano

To podsumowując? Gp wyścigowa, lekka. Może być ciut cięższa , przy amatorskich jazdach raczej aż tak nie odczuwalne, ale byle by była jak najbardziej  wytrzymała, żeby czasem dało się wjechać w jakiś szuter itp 

No i być może najważniejsze. Łatwość zakładania i ściągania z obręczy. Bo dla mnie to jest udręka. Chociaz w poprzednim rowerze tak nie miałem. Lub jakieś rady, bo nie wyobrażam sobie tego robić ma trasie. 

 

 

 

 

 

 

Napisano

To już sam decydujesz, czy  zdarza się szuter czy nie,  opona, która jest normalna szosowa i mam dobre zdanie o wersji 25 tutaj 28:  

pierwsza z brzegu oferta z allegro

Możesz kupić na przód i sprawdzić. Na dwa razy droższej 5000 nie jeździłem.

Trzyma bardzo dobrze, przebieg mam nieduży pewnie z 1000 albo 2000. Nie ogarniam dokładnie, ale bardzo lubię.

Jeśli natomiast chcesz coś z półki pancernej  to szukaj : Durano, albo np Vitoria Zaffiro, jak również wspomniane na początku Cont Contact Speed...

 

ZARAZ ale co jest nie tak z tymi Grandsport Race?   Łapanie gum z dobicia?

Coś mi się wydaje że dobra pomka i co dwa trzy dni kontola czy jest 8 atm w oponie może być lepszym rozwiązaniem.

Ale rzeczywiście zmiana gum na szersze czyli 28 daje dużo, jazda na ok 6 atmosferach to już inna sfera komfortu... Jeśli tylko mieszczą się w hamulcach...

Napisano

Ground Sport Race już jest zużyta . Wymiana na pewno, ciśnienie też zawsze kontroluje. Natomiast problem z nimi taki, że naprawdę nie potrafię jej założyć na obręcz, zresztą zdjąć wcale też nie jest jakoś super. Nie wiem czy to wina obręczy czy samej opony, natomiast w poprzednim Kroossie Vento 2.0 jakiekolwiek opony nie dawałem nie było żadnej problemu, nawet łyżek nie używałem.

Napisano

Spychaj oponę do środka obręczy, wtedy jest łatwiej.

Napisano

Powinno być OK. Ciśnienie kwestia indywidualna. Ja zawsze wolałem komfort ponad niższe opory toczenia. Może i nabita opona toczy się minimalnie lżej, ale okropnie wybija z rytmu przy nierównościach. Lepiej jechać ten 1-2km/h wolniej ( o ile to będzie aż taka różnica), niż zaciskać zęby na każdej nierówności.

Swoją drogą, pisałem to już wiele razy, ale napiszę jeszcze raz. GP5000 zmieniło moje postrzeganie szosy. Ta opona jest genialna, bardzo komfortowa i szybka. Tu gdzie wcześniej hamowałem i wyprawiałem cuda, na tej przelatywałem i nawet nie czułem wielkiego dyskomfortu. 

Napisano

Ja polecałem mieszankę Blak czyli - albo w grandpriksie, moim, albo w tym opisywanym w GP5000.

Sprzedawca był pierwszy z brzegu, a opona z linku wyborna, i tańsza od 5000.

 

Podane dwie opony - DD to ciężki drut, Durano czyli pancerna, nie wiem co z przyczepnością.

a druga to zwijana, 270 g... Dlatego głos na Viktorię... Ale na Rubino nie jechałem.  Znane mi Zafiro,  starsze- jest trwałe,  Rubino nie powinno być gorsze :D

Używałem zwijane  Ultremo DD i lubiłem - dobra mieszanka, i waga poniżej 300 g chyba nie ma kontynuacji dziś w sklepach.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...