przemorski Napisano 6 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2021 Często w dyskusji na forum pojawiają się pytania od ludzi, którzy kupili jakiś podstawowy model trekkinga w niezbyt dużej cenie (powiedzmy do 2000-2500zł) a po jakimś czasie dochodzą do wniosku, że jednak chcieliby w nim coś zmienić, odchudzić go i wchodzą na forum internetowe aby znaleźć odpowiedź na pytanie w co warto zainwestować aby był lżejszy. Najczęściej wtedy udzielaną radą jest, że taki rower ma kiepską ramę, słabe komponenty i dlatego nie warto w niego inwestować a najlepiej go sprzedać i kupić nowy dużo lepszy i wtedy dopiero myśleć co jeszcze by tu można było poprawić. Słuchając tych rad postanowiłem od razu kupić coś dobrego. Może dodam od razu, że rower miał mi służyć "do wszystkiego" czyli dojazdy do pracy, krótkie weekendowe wycieczki jak i np kilkudniowa trasa R10 albo SOG. Założyłem sobie limit 4000zł (plus limit 1000zł na modyfikacje, czyli łącznie 5000zł) i następujące kryteria: - lekka rama, podwójnie lub najlepiej potrójnie cieniowana, - lekki, pełnokarbonowy widelec - taperowana główka - waga w okolicach 14-max14,5kg (jako że to trekking waga miała obejmować bagażnik z możliwością mocowania sakw, błotniki, oświetlenie, stopkę) - minimum 2 mocowania na koszyk na bidon - korba z możliwością demontowania blatów tak aby można było rower przerobić na 1x (z przodu miał wlecieć blat 32) - piasty obsługujące kasetę 10rzędową gdyż ze względu na przejście na 1x planuję wrzucenie kasety 11-42 No i zaczęły się schody przy poszukiwaniu bajka, który by spełniał większość wymagań. Z jakiegoś nieznanego mi powodu w każdym rowerze trekkingowym producenci z uporem maniaka ładują amortyzatory co jest kompletnie bez sensu bo trekkingiem nie jeździ się po korzeniach i kamieniach (chociaż się zdarza) ale zwykle po w miarę dobrych drogach polnych, szutrach i asfalcie, na które widelec karbonowy jest idealny. Drugim problemem była cena. Jak już znalazłem interesujący mnie model (turystyk Trek 520) to jego cena okazał się zaporowa. Długo szukałem aż w końcu znalazłem - rower z Holandii marka Sensa, model SuperLite v27 Gent. Waga deklarowana przez Producenta 13,3kg (jak się później okazało chyba tylko dla rozmiaru damskiego 46), karbonowy widelec, wycieniowana rama, dobry osprzęt. Jedyny minus to, że w PL jest jedynie dwóch dystrybutorów tej marki i w razie gwarancji nie ma możliwość "podjechania" i pozostawienia dwóch kółek a byłaby konieczność wysyłki specjalnym kurierem. Mimo wszystko zdecydowałem się zaryzykować i nabyłem rowerek z rozmiarze 56 za cenę jak się teraz okazuje okazyjną bo prawie 3800zł. Po rozpakowaniu i złożeniu postanowiłem zważyć całość domowym sposobem (czyli najpierw ja z rowerem na wagę, potem tylko ja i różnica dała wagę Sensy) i wyszło mi około 14,8kg ! Już przy zakupie wiedziałem, że przechodzę na napęd 1x dlatego zacząłem kombinować jak zbić wagę w sposób sensowny (taka gra słów, wiecie - rower Sensa i sensowny sposób - suchar offf ;)) czyli aby nie iść w niepotrzebne koszty. No i po kolei zacząłem dłubać: 1. Z przodu 3x zmieniłem na 1x co dało oszczędność w wadze 640gram - 3 blaty stalowe 290g (330gram blaty stalowe ale dodałem alu Deckas NW ważący 40gram stąd 290g) - usunięcie manetki, przerzutki, linek i pancerzy - 350g Przerzutkę i manetkę sprzedałem za 90zł (takie były ceny w połowie zeszłego roku, teraz miałbym za to sporo więcej) Deckas z Ali kosztował 30zł ZYSK +60zł 2. Zdjęcie osłony napędu - 241gram - nadal mam do sprzedania 20zł 3. Wymiana siodełka niejako przy okazji na sprawdzony i lżejszy model - 116gram - Selle Italia Man Gel Flow- 400zł - sprzedaż starego - 60zł KOSZT - 340zł 4. Wymiana stopki na lżejszą - 100gram - atranvelo mooveable - 27zł - stara stopka nadal do sprzedania 20zł KOSZT - 27zł 5. Wymiana kwadratu na octalink - 134gram. - zakup suportu - 55zł - zakup mechanizmu korbowego do octalink Alivio m4000 - 180zł - sprzedaż suportu na kwadrat i korby wraz z 3 blatami z pkt 1 - 100zł - 3 nowe, nieużywane blaty z Alivio m4000 nadal do sprzedania, 70zł KOSZT - 135zł 6. Wymiana kół na lżejsze - 500gram na 2 koła (czyli po 250gram na koło) - były Ryde X-Plorer i opony Schwalbe Delta Cruiser a wstawiłem AlexRims Ace18 i Schwalbe Mondial Marathon 1.6 - cena obręczy - 170zł - cena zaplecenia, szprych, nypli - 250zł - cena piast Deore T610 - 222zł KOSZT - 642zł (Stare koła z przebiegiem wg licznika max 1300km planuję sprzedać za około 250zł). Po wszystkich modyfikacjach waga roweru spadła do niecałych 13,0-13,1kg a całość inwestycji pochłonęła 1084zł (nie uwzględniając jeszcze nie sprzedanych starych części za 360zł). W rowerze zmieniłem również kasetę z 11-32 na 12-36 co akurat w moim przypadku czyli dla mojej nogi i w terenie w jakim jeżdżę okazało się strzałem w 10 gdyż teraz wykorzystuję cały zakres kasety a wcześniej trochę brakowało lekkiego a najcięższego (11 zębów) prawie w ogóle nie używałem. Co do powyższych zmian to muszę napisać, że najważniejszą było zdecydowanie przejście z plastelinowego kwadratu na octalink z jednoczesnym zwiększeniem długości ramienia korby ze 170 na 175mm (przekrok zmierzony 81cm). Zaraz po zakupie miałem dziwne uczucie, że rower w ogóle nie daje mi radości z jazdy. Czułem się jakbym jechał na rowerku dziecięcym - co wyeliminowała zmiana długości ramienia korby. Na każdym podjeździe czułem również jak plastelinowy kwadrat dosłownie gnie się przy każdym naciśnięciu na pedały i to też skutecznie zabijało we mnie radość z jazdy. Długo się zastanawiałem czy nie przejść na HII jednak po przeczytaniu wielu wątków, w których padały uwagi, że jednak HII jest trochę mniej żywotny i uwzględnieniu limitu w wydatkach (max 1000zł na wszystko licząc sprzedaż starych części) zdecydowałem się na Octalink. Przyznam, że nigdy nie jeździłem na HII ale dla mnie już Octalink jest wystarczająco sztywny i w końcu mam poczucie, że mój wysiłek związany z pedałowaniem nie idzie "w gięcie kwadratu" a w napęd. Drugą ważną, chociaż już nie tak istotną dla mnie zmianą była wymiana kół na lżejsze. Przy pierwszej jeździe testowej pierwsza myśl jaka się pojawiła to "już ? już się rozpędziłem ?". Sam byłem zdziwiony tym jak rower zaczął lekko i bez wysiłku przyśpieszać. W trakcie samej jazdy już oczywiście się tego tak nie czuje ale przy przyśpieszaniu bardzo. Podsumowując Jestem zadowolony z każdej zmiany jaką opisałem. Odchudzenie całości, wymiana kół oraz przejście na Octalink spowodowało, że wyraźnie wzrosła średnia prędkość (chociaż może i noga trochę też się zaczęła wyrabiać). Zauważyłem również, że podjazdy, które kiedyś były dla mnie trudne na tylnej zębatce 32t biorę teraz bez problemu z 28t. A w przyszłości planuję przejść na Deore M6000 - 10 rzędowy napęd z kasetą 11-42 (nadal będzie 1x) gdyż pomimo i tak lekkiego przełożenia 32blat 36-tył Szlak Orlich Gniazd pokazał mi, że do trekkinga/ turystyka (zwłaszcza z sakwami) dobrze mieć przełożenia na poziomie 1,5-1,6 a nie tak jak mam obecnie 1,78 (32/36)*2 Dodatkową, bardzo ważną dla mnie rzeczą było to, że nauczyłem się sam wykonywać zdecydowaną większość czynności serwisowych. Sam zmieniłem mechanizm korbowy i suport, kasetę. Wcześniej nigdy tego nie robiłem i to też daje mi satysfakcję (jedynie zaplatanie koła zleciłem ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2021 Kiedyś miałem podobny dylemat... W końcu sam poskładałem na ramie MTB i wyszło nieco poniżej 11kg... miejsko-szutrowe lepiszcze - 29er - Forum Rowerowe - Największe w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 6 Czerwca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2021 Moim zdaniem w całym projekcie jest jedna wtopa - korba. Po pierwsze Octalink jest zdecydowanie mniej trwały od suportów pod oś zintegrowaną. A po drugie korba z osią zintegrowaną będzie lżejsza. Kolejna sprawa to zakres przełożeń. Jeśli miałbym coś polecać do trekkinga coś z napędów 1x to zdecydowanie Deore M5100 zamiast M6000. Masz do wyboru kasetę 11-51T lub np. 11-46 ze starszych grup, a do tego szerszy zakres przełożeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemorski Napisano 6 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2021 (edytowane) Nie jestem taki pewien czy HII byłby sporo lżejszy. Na tym forum polecano mi Deore fc-m5100 za 249zł. Jego waga to 855 gram. Do tego dodajmy wagę samego suportu wynoszącą około 85gram i mamy łącznie 940gram dla HII. Dla Octalink pomierzona przeze mnie waga całego zestawu, który zamontowałem czyli ramiona + blat NW + suport wynosi 880gram - Octalink jest lżejszy o całe 60gram (czyli gdybym zamontował stalowy a nie aluminiowy blat to powiedzmy, że waga byłaby identyczna). Jedyne z wagi co mogłem jeszcze urwać na mechanizmie korbowym to zakup t523, m523 wykonanych w technologii Hollowtech - zysk wyniósłby kolejne 60gram (po 30 gram na ramię). Podobno drążone ramiona zapewniają jeszcze większą sztywność ale nie byłem do tego przekonany czy ja byłbym w stanie to zauważyć. Poza tym to kolejne 150zł więcej. Myślę jeszcze nad wymianą sztycy bo moja obecna waży 315gram. Gdyby udało mi się kupić jakąś lekką (ale nie karbonową) o długości max 20cm i offsetem 15-20mm to wtedy zszedłbym kolejne 100gram i na wadze pojawiłoby się dwunastka [kg] z przodu :)) Edytowane 6 Czerwca 2021 przez przemorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 6 Czerwca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2021 Masz sztycę o długości 20 cm? I do tego waży ponad 300 gram? Moja PRO Koryak 31,6 mm, ale o długości 400 mm waży dokładnie 261g... W razie potrzeby sztyce możesz kupić dłuższą i uciąć nadmiar. Przy zintegrowanej osi waga mogłaby być niższa, wszystko kwestia tego co byś kupił. Jedno jest pewne suport Octalink nie wytrzyma tyle co HT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemorski Napisano 6 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2021 (edytowane) Nie, mam sztycę długości 30cm ale prawie cała i tak siedzi "w rowerze" więc dłuższej niż 20cm nie potrzebuję. A bawić się w ucinanie nie chce mi się bo nie mam narzędzi a piłowanie ręczną piłką to chyba nie robota ? Co do żywotności Octalink to akurat we wszystkich wątkach do 2020 roku (m.in. na tym forum) zdania były odwrotne. Że to właśnie Octalink mając łożyska schowane w mufie dłużej wytrzymuje. Jeszcze może podzielę się swoimi wrażeniami co do zmiany kół na lżejsze. Wcześniej napisałem, że ta zmiana nie była dla mnie aż tak istotna. Dziś jestem po 50km jazdy miejskiej po Krakowie gdzie co chwila trzeba było się zatrzymywać, ruszać. Wcześniej jeździłem dłuższe trasy gdzie zatrzymań było zdecydowanie mniej. Po takim dniu jak dziś jednak twierdzę, że zmiana kół to coś bardzo istotnego. Jak sobie przypomnę start ze świateł z poprzednim zestawem i ile zajmowało zbieranie się to teraz nigdy nie wrócę do cięższych kółek. Fajnie zostawiać na światłach zdecydowaną większość ludzi z tyłu (nie liczę tych na szosach ) Edytowane 6 Czerwca 2021 przez przemorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 6 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2021 8 godzin temu, przemorski napisał: Odchudzenie całości, wymiana kół oraz przejście na Octalink spowodowało, że wyraźnie wzrosła średnia prędkość (chociaż może i noga trochę też się zaczęła wyrabiać). Zauważyłem również, że podjazdy, które kiedyś były dla mnie trudne na tylnej zębatce 32t biorę teraz bez problemu z 28t. Idąc tym tokiem rozumowania, każdy mój rower w ciągu jednego sezonu staje się lżejszy o co najmniej 10 kg. Szkoda, że zimą trend się odwraca... Najlepszy sposób na poprawienie osiągów trekkinga, to zdjąć sakwy. Opory powietrza kosztują tyle, co kilkanaście kilo ekstra obciążenia https://www.cyclingabout.com/speed-difference-between-panniers-bikepacking-bags-aerodynamic-testing-results/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemorski Napisano 6 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2021 Zgadzam się co do oporów powietrza. Na codzień staram się nie wozić zbędnego bagażu i sakwy montuję tylko na dłuższe wyprawy. Do pracy to nawet pompki i zapasowej dętki nie biorę bo jakby co i tak wrócę tramwajem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 6 Czerwca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2021 Godzinę temu, przemorski napisał: Nie, mam sztycę długości 30cm ale prawie cała i tak siedzi "w rowerze" więc dłuższej niż 20cm nie potrzebuję. A bawić się w ucinanie nie chce mi się bo nie mam narzędzi a piłowanie ręczną piłką to chyba nie robota ? A czym chciałbyś ją uciąć? Przecież to najlepszy i najprostszy sposób. Z drugiej strony jak cała sztyca jest schowana w rurze podsiodłowej to masz za dużą ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemorski Napisano 6 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2021 (edytowane) Nie cała ale prawie cała. Wystaje 6cm do offsetu a z częścią, od której idzie offset 8cm. Uciąć chciałem obcinarką do rur, którą można nabyć w sklepie budowlanym ? Rozmiar 56 w sam raz dla 178cm wzrostu. Edytowane 6 Czerwca 2021 przez przemorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemorski Napisano 23 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 (edytowane) Dodaje ostatni post gdyż zakończyłem już projekt "składania z głową" tak lekkiego trekkinga jak tylko się da. Napęd 1x9 wymieniłem na 1x10. Kasetę alivio 9rz 405gram wymieniłem na 10rz xt771 o wadze 330gram. Zysk 75gram. Zmiana przerzutki 9rz (290gram) na 10rz deore m6000 (320gram) to wzrost wagi o 30gram. I tu mogłem zyskać 20gram (co jest śmieszną wartością :P) zamiast stracić 30 gdybym zamiast przerzutki m6000 kupił xtM8000 (waga 270gram). W pewnym momencie różnica w cenie pomiędzy m6000 a m8000 była na allegro około 20-40zł a m8000 byłaby bardziej przyszłościowa. Do tego zmieniłem sztycę na lżejszą (z 305gram zszedłem na 240gram) i zyskałem 65 gram. Suma zysku po zmianie na 1x10 oraz sztycy to 110gram. Stare części przekładam do innego roweru. Końcowa waga trekkinga (obejmująca błotniki, oświetlenie, blokadę Axa, bagażnik) wyszła 12,9kg co jest super rezultatem a zrzucone 2kg naprawdę da się odczuć. Edytowane 23 Lipca 2021 przez przemorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Z perspektywy czasu stwierdzam, że w trekingu ma być tylko lekka rama, koła i widelec oraz dobrze dobrane opony. Napęd ma być ekonomiczny bo XT tutaj wnosi niewiele a wymiana kosztuje majątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 W dniu 6.06.2021 o 12:12, bogus92 napisał: Octalink jest zdecydowanie mniej trwały od suportów pod oś zintegrowaną. W czasie kiedy udało mi się zarżnąć zewnętrzne łożyska w jednym rowerze i press fit w drugim, to wkład octalink dalej hasał jak nowy i pewnie nadal hasa u nowego właściciela Nawet podstawowy wkład BB-ES25 jest mega trwały i przeżyje niejeden komplet łożysk do korb ze zintegrowaną osią. Oczywiście to tylko jeden aspekt, bo patrząc na całokształt rzeczywiście nie ma co się pchać obecnie w starsze rozwiązania. Tylko po prostu nie powielajmy bajek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Września 2021 Udostępnij Napisano 18 Września 2021 Bo Octalink i wszystkie wkłady które siedzą w mufie, będą bardziej trwałe ze względu na brak problemu związanego z nie osiowym osadzeniem łożysk. Oczywiście w teorii, bo w praktyce dochodzi kwestia uszczelnień itd. Pytanie tylko czy warto i czy koszt 50-90 zł raz na kilka lat, to aż taki dramat. Ja unikam jak ognia wszystkiego, gdzie moment dokręcania to "dziesiąt" Nm, a tak jest właśnie z korbami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 18 Września 2021 Udostępnij Napisano 18 Września 2021 Tak kiedyś było, bo wciąż mam sprawny i lekko obracający się wkład es51, ale ostatni es25 mi się ukruszył dwa lata temu jakieś 8 km od domu, a ostatni es300 padł mi po 8000 km. Za to wciąż mam w wyprawówce wkład, który kupiłem z korbą xt i nic mu nie dolega, od 2015 roku robię tym rowerem po około 2000 km rocznie, warunki wszelakie, obciążenia spore. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemorski Napisano 20 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2022 (edytowane) Pisałem, że zamknąłem już projekt "składania trekkinga z głową" ale jednak zmieniłem opony że Schwalbe Marathon Mondial 1.6 650gram na Schwalbe Marathon Racer 1.5 525gram. Zysk kolejnych 250 gram spowodował, że rower obecnie waży 12.6-12.7kg. I to jest już chyba absolutne minimum wagi jakie mogę wycisnąć biorąc pod uwagę założenie, że zmiany miałyby być rozsądne kosztowo. No i oczywiście po zmianie opon na lżejsze rower jeszcze szybciej przyspiesza, jeszcze lżej się wjeżdża pod górkę. No jest po prostu sztos i bajka. 750 gram mniej na oba koła jest absolutnie mocno odczuwalne. Po tym sezonie pomyślę o przejściu z octalink na HII i może wtedy uda się zbić kolejne 100gram 😁 Edytowane 20 Marca 2022 przez przemorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemorski Napisano 9 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2023 (edytowane) Myślałem, że już nic więcej w tym poście nie napiszę.. ale nigdy nie mów nigdy Minął rok a ja od tego czasu odchudziłem rower o kolejne prawie 800 gram i obecnie Trekking (albo raczej gravel z trekkingową kierownicą) waży około 11.9-12kg. Ale po kolei. 1. Na początku wymieniłem mostek regulowany Satori UP3 110 (370gram) na krótszy 90mm nieregulowany Ergotec Charisma (200gram) - zysk 170gram. 2. Zmieniłem piasty Deore T610 (200+435, łącznie 635gram) na Novatec A141SB oraz F162SB (160+345, łącznie 505gram) -zysk 130gram. 3. Przeszedłem z octalink (823gram) na HII (697gram) - zysk 126gram. 4. Zmieniłem blokadę na koło z Axa Defender (660gram) na Pythonslot (385gram) - zysk 275gram. 5. Zmieniłem Schwalbe Maraton Racer (525gram) na Gravelking SS+ (485gram) - zysk 90gram. 6. Zmieniłem szprychy ze zwykłych (530gram) na Sapim Race (460gram) - zysk 70gram. Łącznie zyskałem 791gram. Dodatkowo planuje zmienić dętki z obecnych standardowych (150gram) na trochę lżejsze Schwalbe (105gram) i zyskam kolejne 90gram przez co waga na stałe będzie się trzymać 11 z przodu Ale to dopiero "przy okazji" jak złapię kapcia. Biorąc pod uwagę, że mam zamontowane na stałe: bagażnik, błotniki, oświetlenie (tył+przód), stopkę, blokadę koła, dzwonek, dwa koszyki na bidon to waga 11.9 jest rewelacyjna ! Edytowane 9 Kwietnia 2023 przez przemorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2023 Czy wymiernie coś odczuwalniego zyskałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemorski Napisano 9 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2023 (edytowane) Może odpiszę po kolei: 1. Mostek. Tu na pewno zyskałem. Poprzedni mostek był minimalnie za długi. Teraz czuję, że jest idealnie więc zmiana jak najbardziej na plus. 2. Piasty. W tym wypadku nie czuję jakoś specjalnie różnicy w tym jak się "koła kręcą". Dużym plusem jest ilość zapadek, 27 w Novatec vs chyba 18 w Deore. Fajnie mieć ich wiekszą ilość bo jest mniejsza "dziura" przy starcie. Więc zmiana na plus chociaż nie jest to coś wielkiego. Kolejną przyczyną zmiany piast były posty m.in. na tym forum zachwalające trwałość i bezobsługowość Novatec w porównaniu do Shimano. Na temat trwałości Novateków się nie wypowiem bo przejechałem na nich raptem 500km. Natomiast o Shimano mogę powiedzieć tyle, że co roku przed sezonem robiłem serwis tych piast i potem przez cały sezon pracowały gladziutko ALE niemniej w mojej ocenie serwis coroczny był konieczny. Więc w tym wypadku zyskam (mam nadzieję) święty spokój z serwisowaniem. 3. Zmiana z octalink na HII była podyktowana przede wszystkim tym, że kiedyś w trakcie jazdy poluzowała się śruba trzymająca lewe ramię korby przez co ono odpadło. Nie mogłem wtedy znaleźć śruby i musiałem do najbliższego miasta dymać z buta. Konstrukcja HII powoduje, że takie niespodzianki mnie już nie spotkają a mam w planach dłuższe wyprawy bikepackingowe. Przy okazji byłem też ciekawy różnic w sztywności pomiędzy octalink a HII i szczerze nie czuje prawie żadnej. Pomiędzy kwadratem i octalinkiem jest przepaść ale pomiędzy octalink a HII różnicy praktycznie nie ma. 4. Cena Pythonslot to 35zł + przesyłka a Axę sprzedałem za 40zł + przesyłka. Biorąc pod uwagę, że to nie jest zabezpieczenie na dłuzszy czas lecz raczej tylko na chwilę aby zostawić rower pod sklepem to uważam, że było absolutnie warto. Waga poszła mocno w dół, różnic w działaniu nie widzę no i zyskałem 5 zeta 5. Zmiana opon była podyktowana czystą ciekawością jak 2x droższa i tak zachwalana opona wypadnie z budżetową Schwalbe. I szczerze .. nie widzę jakiejś dużej różnicy w oporach toczenia pomiędzy Schwalbe a Gravelking. Na razie mam około 100km na Gravelkingach więc o trwałości się nie wypowiem. 6. Jak już zmieniałem piasty to musiałem zmienić też szprychy. Miałem do wyboru najtańsze za 2zł lub Sapimy Race za 3zł za sztukę. Dopłaciłem te złotówkę od szprychy. Dla jednych skórka nie byłaby warta wyprawki dla innych owszem. Więc jeżeli chodzi o mostek, korbę i blokadę na koło to uważam, że to była zmiana absolutnie na plus. Co do reszty to zmiana szprych, piast i opon na pewno spowodowała, że rower jeszcze lżej się prowadzi, lepiej przyspiesza no i mam spokój z corocznym serwisowaniem ale jednak trochę to kosztowało i szczerze myślę, że w tym przypadku gdybym drugi raz miał takie coś zrobić to bym się zastanowił. A tak poza tym te 800gram mniej czuję wymiernie za każdym razem jak znoszę i wnoszę rower na 2 piętro. Edytowane 9 Kwietnia 2023 przez przemorski 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2023 Tyle kasy wpompowanej, wszystko wylajtowane a masa jak mtb ht 29" z szerokim kapciem i amortyzatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2023 (edytowane) W dniu 9.04.2023 o 12:28, przemorski napisał: Biorąc pod uwagę, że mam zamontowane na stałe: bagażnik, błotniki, oświetlenie (tył+przód), stopkę, blokadę koła, dzwonek, dwa koszyki na bidon to waga 11.9 jest rewelacyjna ! Tyle kasy wpompowanej, wszystko wylajtowane a masa jak mtb ht 29" z szerokim kapciem i amortyzatorem. Co Ty porównujesz? Zamontuj sobie do tego mtb chociaż pedały i ta katalogowa masa pójdzie w górę o te 300 - 400 g. No i ile taki "goły" góral, ale w stanie gotowym do jazdy (czyli z pedałami, bo bez nich nie da się jechać), ważący 11,9 kg będzie Twoim zdaniem kosztował? Edytowane 16 Kwietnia 2023 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemorski Napisano 16 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, Dokumosa napisał: Tyle kasy wpompowanej, wszystko wylajtowane a masa jak mtb ht 29" z szerokim kapciem i amortyzatorem. Czy faktycznie tyle kasy ? Sam rower kosztował mnie 3800zł (kupiłem tuż przed pandemią w normalnych cenach). Potem całość wszystkich modyfikacji (uwzględniając to co sprzedałem) wychodzi max 6000zł. Oprócz zaplatania kół calą resztę robiłem sam więc robocizna odpadła. Rower w takiej konfiguracji nigdzie nie da się kupić a teraz przynajmniej mam to co chciałem. Edytowane 16 Kwietnia 2023 przez przemorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2023 @marvelomam 2 HTki MTB ważące poniżej 11kg z pedałami i specjalnie nie odchudzanymi kołami. Jeden z nich kilka lat temu kosztował mnie 4800+270zł przesyłka. Mam też takiego lepiszcza ze sztywnym widłem na ramie MTB zeobionego, bez żadnej spiny poniżej 11kg (ten kosztował w okolicy 2k). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2023 Ale co chcesz udowodnić? Że rower bez błotników, bagażnika, oświetlenia, blokady koła, stopki, dzwonka itp. będzie lżejszy od takiego, który posiada te elementy wyposażenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2023 11,46kg z kowadłami, bez odchudzania, bez pedałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.