some1 Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 Gdyby nie membrana, to roweru na trawie nie mógłbyś położyć bez ryzyka, że hamulec się zapowietrzy. Powietrze raczej dostaje się do układu od strony tłoczków, bo tam masz ruchome części pracujące w trudnych jak na rower warunkach. Nie ma co oczekiwać szczelności na lata od zabawki za 100 PLN w detalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 1 godzinę temu, zekker napisał: Skoro są szczelne, to skąd te problemy z zapowietrzaniem się? Zły serwis? zła konstrukcja? starość i sztywnienie uszczelek? zużycie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 Hamulce mogą być szczelne. Bardziej chodzi o to, że nie tak łatwo jest je idealnie odpowietrzyć. Nawet jeśli wydaje się że to zrobimy, to minimalna ilość powietrza może zostać. Producenci tak projektują klamki, aby to powietrze zbierało się pod membraną i nie przeszkadzało w normalnym użytkowaniu. Dopiero kiedy chcemy jeździć po suficie, to okazuje się że hamulce jednak nie były idealnie odpowietrzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Września 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Od razu mówię ze nie czytałem wszystkich stron . Nic nie czytałem bo żem leń ale opis pasuje do klasycznego zachowania tektro. Przykładowo klocki sie zużyły czy tam zatłuściły nie ważne, wstawiamy nowe, rozpychamy tłoki wsadzamy i dupa klamka taka gumowa ... Nie wiem czy trafiłem ale zaciski tektro trzeba resetować co jakiś czas. A cóż to oznacza. A no z racji tego iż tłoki są, nie wiem czy chromowane ale z gładkiego i błyszczącego metalu, bardzo lubią się z uszczelkami. Na tyle dobrze ze się sklejają ze sobą. No i nie da się cofnąć tłoków jak sa sklejone. Co należy zrobić to przytrzymać jeden tłok i klamką wypchać drugi aż "pyknie" czyli sie odklei. Później elegancko wchodzi na swoje miejsce i to samo robimy z drugim. Hamulce wraca do ustawień fabrycznych i działa jak trzeba, nawet zwykle nie trzeba zacisku ustawiać. Bywa tak, że aby odbić jeden z tłoków drugi trzeba zacisnąć kluczem, lun innym czymś, ale na sztywno i oburącz cisnąć klamkę. Raz miałem zacisk w którym tłok nie odbił, bo klamka była za miękka a juz nie chciało mi się z tym bawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.