Skocz do zawartości

[Czy to dobry zakup?] Kross4.0


Dario1906

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema wszystkim jestem tutaj nowy. Powiem szczerze że na starość (38) polubiłem rower😁😁 Kupiłem w tamtym roku kross-a 4.0 a wyszło na to że więcej smigam po ulicach niż w terenie czy ten rower chodź trochu się nadaje na taką jazdę może to dla niektórych głupie pytanie i temat, zapytałem ponieważ spotkałem się z lekkim podśmiewaniem z góry dzięki i pozdrawiam😉😉

Napisano

Jak na górala to na asfalt może być, bo masz tam stare dobre 3x9, które Ci zapewnia bardzo duży zakres przełożeń i na asfalt też wystarczy. 
Jak chcesz, żeby było lepiej to mu zmień:

- opony. Smart Samy nie są złe ale po taniości jakiś Race King będzie lepszy

- amortyzator na jakiś dobry powietrzny. Kupa kasy ale zejdziesz z wagi i będzie lepiej działać

- koła. Też kupa kasy ale znowu zejdziesz z wagi i można to mocno odczuć na przyśpieszeniu

Albo zwyczajnie kup następny, bardziej odpowiedni rower ;) 

Napisano

Którymi kołami zejdzie z wagi w MTB? Bo ja u siebie zanim kupiłem 29" w 26" kombinowałem z wagą kół i między kołami jakie miałem (jakieś Shimano WH-MT a DT Swiss na maszynowych różnica była na komplecie 100 g a kasa wydana 900 zł)

Napisano

Spoko spoko dzięki wielkie z każdą podpowiedź ważne że nienie jest zle pośmigam na razie tym kupiłem w tamtym roku 🤪 w sumie dopiero zaczynam.

Napisano

Aż mi się nie chce wierzyć bo obmierzyłem w sklepi koła od tych za 600 zł po te za 1800 zł i różnica tam była chyba 350g (nawet wystarcy pomierzyć częście).

No chyba, że na bezdętkę poszedłeś to tu mogłeś jeszcze urwać, ale czy aż tyle. Sam się zastanawiam na bezdetki, ale znowu 500 zł zęby urwać 400-500g.

Napisano

Koła fabrycznie montowane zwykle są ciężkie, w końcu wagi nie widać, a przyoszczędzić można. No to ważą jakieś 2-2,5kg. W moim fullu 27,5 to było 2,5kg. No ale w końcu to był tani rower. A teraz mam 1,5kg:
https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-straightpull-xr361-27-5-1515g-p-28.html

Oczywiście jest jeszcze kwestia zastosowań i własnej wagi ale też do takiego Levela 4.0 nie ma sensu kupować kół do enduro.

Napisano

No dobra, ale to 1600 zł żeby urwać 1 kg. Sporo, więc dlatego podważam to co napisałeś, bo ładować w tym rowerze w koła o wartości roweru.

To już lepiej zmienić amortyzator, urwać te 600 gram, ale odczuć to i przy okazji amortyzacji.

  • Mod Team
Napisano

Panowie, kolega zapytał czy rower nadaje się do jazdy po szosie. Nadaje się, choć nie jest to jego pierwotne przeznaczenie.

Napęd 3x jest tutaj atutem.

Jeśli cokolwiek można zmienić w tym rowerze by był bardziej "szosowy" to na pewno nie wkładanie żadnego amortyzatora. Jak już to szedłbym w opony typu semislick i sztywny widelec w miejsce amortyzatora. Zysk wagowy pewnie około 2-2,5 kg.

Napisano

Dzięki koledzy za każdą poradę jeśli chodzi o widelec z przodu mogę go ustawić na sztywno albo ruchomy😁😁 Jeśli chodzi o opony to jak byłem ostatnio w serwisie na regulacji itd i zapytałem właśnie o taką opcję to mi powieli że jak tak zrobię to rower będzie wyglądał idiotycznie😟😟 więc już sam nie wiem. Jeśli palnałem coś śmiesznego wybaczcie😜😜😜😜

  • Mod Team
Napisano

Nie jedno takie stworzenie me oczy widziały. 😁 Oczywiście, nie będzie to wygląd rowery MTB, ale chyba ważniejsza jest Twoja wygoda niż wygląd i opinia Pana z serwisu. Ponadto można kupić opony o małych oporach, nieco węższe od obecnych i rower nie będzie wyglądał komicznie.

Co do blokady amortyzatora, to owszem możesz go ustawić jednak bardziej patrzyłem pod kątem wagi, gdzie spokojnie kilogram można zrzucić, a na szosie amortyzator jest zbędny.

 

Napisano

Rower jest dla Ciebie, a nie Ty dla roweru. Może głupio wyglądać, byleby spełniał swoją rolę. Poza tym Kross do Hexagonów w standardzie dawał semislicki. Sam takie miałem i to się bardzo przyjemnie toczyło, mimo że było jakimś tanim badziewiem. To też nie jest tak, że jakieś wielkie cuda z tego będą, bardziej na zasadzie po 50km będziesz mniej zmęczony.

Nie zgodzę się, że amortyzator na szosie jest zbędny. Po miesiącu jazdy gravelem zamówiłem amortyzowany mostek ;) Szczególnie, że z takim Levelem nie jesteś uwiązany do szosy tylko tu las, tam polna droga, a i niejeden asfalt wygląda gorzej niż ścieżka w lesie.

  • Mod Team
Napisano

Podaj najpierw jakie te opony miałyby być, czy typowy semislick (niemal łysy środek, kłoski po boku) czy coś co da szansę na wykorzystanie roweru zgodnie z przeznaczeniem, czyli w terenie?

Napisano

Nie no myślę że troszkę terenu musi być z córeczką są różne przejażdżki😁Mam jeszcze pytanko jeśli kupię tak samo  jak mam 27.5 tylko np1.95 to zmieni się tylko szerokość a obwód zostanie taki sam??

  • Mod Team
Napisano

Obwód też minimalnie może się zmienić z uwagi na fakt, że wysokość opony może być inna. Jednak to samo tyczy się opon w teoretycznie tym samym rozmiarze, w praktyce rozbieżności zarówno szerokości jak i wysokości mogą być spore.

Jeśli mogę polecić opony pod twoje zastosowanie to nasuwają mi się dwa typy:

1. Continental Race King

2. Vittoria Mezcal

Mezcal tani i super lekki nie jest, ale ma znikome opory toczenia. Polecam.

Race Kingi także powinny dać radę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...